Trillen bij hoge toerentallen, maar het is motorisch?? HELP!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Omdat de onbalans in de assen zo dicht bij het centrum zit merk je er weinig van. Je hebt alleen je voorwielen laten uitblanceren begrijp ik. Probeer voor en achter eens om te wissellen en kijk eens of er verandering optreed.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

al gedaan, zelfde resultaat helaas.. maar denk je dat mn probleem niet die assen zijn dan sander?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Nou mijnes zijn ook niet echt recht en die bewegen ook flink als ze draaien maar ik heb nergens last van. Omdat ik dat vreemd vind heb ik een verklaring gezocht en de afstand van de onbalans tot het rotatiecentrum leek me wel logisch. Het is afhankelijk van de stand van je gaspedaal zeg je. Is het echt trillen aan je stuur of is het je auto die schokt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

nee het is echt trillen van hele auto + stuur +je hoort dat de motor een soort rare roffel ontwikkeld doordat ie zn vermogen niet gelijkmatig kwijtkan snappie? Dit alles puur gaspedaal/motorbelasting gerelateerd. De ophanging e.d. zijn al uitgebreid bekeken, dat is het allemaal niet. De motor zelf loopt als een zonnetje dus die verdenk ik ook niet, en omdat het een snelweg probleem is zoek ik de oorzaak zelf in onderdelen die daar het snelst draaien, dus wielen (al gebalanceerd dus die zijn het niet) of aandrijfassen. In de bebouwde kom geen enkel probleem, ook niet bij bijv volle acceleratie.. kun je daar iets mee sander? :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

pfffffffffff. Dat is nogal wat. Het zou op de een of andere gekke manier je versnellingsbak kunnen zijn denk ik.

Post Reply