Blokkeren van de wielen. 185/55/14" Waarom lukt het nie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Hallo Mark.
Je rembekrachtiger is een trommel met een membraam waar aan 1 kant
de motor zuigt en als je het pedaal indrukt helpt dat membraam het pedaal mee indrukken.Dus als je hoofdremcilinder niet lekt komt er geen
olie aan te pas.Hoe zwaar trapt het pedaal zonder draaiende motor en hoe
zwaar trapt hij met draaiende motor.Dat verschil moet heel goed merkbaar zijn.
Je rembekrachtiger is een trommel met een membraam waar aan 1 kant
de motor zuigt en als je het pedaal indrukt helpt dat membraam het pedaal mee indrukken.Dus als je hoofdremcilinder niet lekt komt er geen
olie aan te pas.Hoe zwaar trapt het pedaal zonder draaiende motor en hoe
zwaar trapt hij met draaiende motor.Dat verschil moet heel goed merkbaar zijn.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Dat ga ik vanavond na mijn werk is proberen.
Maar de rembekrachtiger is toch hetzelfde als de hoofdremcilinder?
Die zwarte trommel tegen je schutbord aan naast je reservoir.
Die trommel waar de 4 leidingen in uitkomen?
Maar de rembekrachtiger is toch hetzelfde als de hoofdremcilinder?
Die zwarte trommel tegen je schutbord aan naast je reservoir.
Die trommel waar de 4 leidingen in uitkomen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Mark wrote:Dat ga ik vanavond na mijn werk is proberen.
Maar de rembekrachtiger is toch hetzelfde als de hoofdremcilinder?
Die zwarte trommel tegen je schutbord aan naast je reservoir.
Die trommel waar de 4 leidingen in uitkomen?
Kan dus ook zijn dat het vacuumpompje dat de rembekrachtiger aandrijft niet genoeg vermogen meer heeft. Bij een diesel zit deze op de nokkenas, maar bij een benzine ergens achterop de kop als ik me niet vergis. (ff die remslang volgen vanaf de HRC)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Die zwarte trommel is je bekrachtiger en dat stukie metaal met die 4 remleidingen is je hoofdremcilinder. Even voor de goede orde in die zwarte trommel zit dus geen olie alleen een groot memebraam.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
edwin ss50 wrote:een benzine heeft geen vacuum pompje.
hij zuigt vacuum dmv van je inlaatspruitstuk, er gaat een slang van je inlaatspruitstuk naar je rembekrachtiger.
Klopt en dat is weer omdat een diesel geen gasklep heeft meen ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Je heb helemaal gelijk Sander,een diesel regelt zijn toerental door de
brandstofpomp die meer of minder geeft.daarom is het rijden met een
diesel ook heel anders.Je moet met je gaspedaal de brandstofpomp zoveel
brandstof gven als het toerental op dat moment vraagt.Dus niet intrappen
en wachten tot het toerental is aangepast.
brandstofpomp die meer of minder geeft.daarom is het rijden met een
diesel ook heel anders.Je moet met je gaspedaal de brandstofpomp zoveel
brandstof gven als het toerental op dat moment vraagt.Dus niet intrappen
en wachten tot het toerental is aangepast.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Laatst hoorde ik van Sander dat iedere AX een rembekrachtiger heeft.
Maar nu bedenk ik me dat ik idd geen verschil voel als ik de rem induw met de motor uit of aan?
Heeft niet iedere AX rembekrachtiger of is er bij mij iets kapot?
Hij remt wel goed.
Maar nu bedenk ik me dat ik idd geen verschil voel als ik de rem induw met de motor uit of aan?
Heeft niet iedere AX rembekrachtiger of is er bij mij iets kapot?
Hij remt wel goed.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Als je rembekrachtiger kapot is heb je dat idd zo gemerkt. trap je rempedaal maar een paar keer flink in als je motor uit staat > op een gegeven moment voel je dat je rem ram hard wordt. ALs je dan de motor start en je voelt beweging in je padaal (dat je het verder kunt indrukken), dan is je rembekrachtiger nog owkee.
Anders is het heel begrijpelijk dat je niet kunt slippen
Anders is het heel begrijpelijk dat je niet kunt slippen
Kakelbont wrote:Ik dacht dat er sommige 1.0 type 1 geen rembekrachtiger hebben.
Maar als jij geen verschil voelt met motor aan of uit is er iets mis. Voel je ook nix als je je voet op de rem zet, vasthoudt en dan de motor start?
Ik voel dan helemaal geen verschil, ik weet hoe het aan moet voelen(auto van m'n pa), maar zo is ie ook door de keuering heen gekomen. En daarna is ie ook nog een keer bij de garage (een andere als de keuring) geweest, en ik heb er nooit iets van gehoord. Dus dan denk ik dat ik geen rembekrachtiging heb, kan me tenminste niet voorstellen dat je met een kapotte door de apk komt.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Nou ik heb het ff getest... Remmen met draaiende motor en met motor uit.
Vond het verschil nou niet groot te noemen.
Met 100km per uur op de afrit. Motor uitgezet. En kon eigenlijk nauwelijks of geen verschil in remkracht ontdekken. Hooguit het stukje dat je compleet stil komt te staan.
En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.
Dus ja... Wat voor conclusie moet je daaruit trekken.
Vond het verschil nou niet groot te noemen.
Met 100km per uur op de afrit. Motor uitgezet. En kon eigenlijk nauwelijks of geen verschil in remkracht ontdekken. Hooguit het stukje dat je compleet stil komt te staan.
En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.
Dus ja... Wat voor conclusie moet je daaruit trekken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Mark wrote:Nou ik heb het ff getest... Remmen met draaiende motor en met motor uit.
Vond het verschil nou niet groot te noemen.
Met 100km per uur op de afrit. Motor uitgezet. En kon eigenlijk nauwelijks of geen verschil in remkracht ontdekken. Hooguit het stukje dat je compleet stil komt te staan.
En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.
Dus ja... Wat voor conclusie moet je daaruit trekken.
Met motor uit bedoel je toch niet dat je alleen het contact hebt uitgedraait he? Je moet dan namelijk ook koppelen of in ze vrij zetten anders zuigt de motor nog vacuum.
Verder merk je het niet gelijk als je de motor uit zet. Er zit dan namelijk nog een onderdruk in de slang en rembekrachtiger. Je zal een paar keer moeten pompen voordat de werking van de bekrachtiger echt weg is.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
[quote="Mark"]
En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.
Dit houdt dus duidelijk in dat de bekrachtiger werkt.
Maar nu de volgende vraag.Bij de achterdraagarm zit een remdrukbegrenzer met een veer naar de draagarm.Zit die niet vast,waardoor hij niet meer lastzfhankelijk remt maar altijd voluit.Je moet
dat handeltje goed soepel kunnen bewegen,anders met roestolie gangbaar maken.
En met motor uit stilstaant het pendaal intrappen tot ie niet verder kan...
En dan starten. Dan gaat het pendaal wel weer een aardig stukje dieper.
Dit houdt dus duidelijk in dat de bekrachtiger werkt.
Maar nu de volgende vraag.Bij de achterdraagarm zit een remdrukbegrenzer met een veer naar de draagarm.Zit die niet vast,waardoor hij niet meer lastzfhankelijk remt maar altijd voluit.Je moet
dat handeltje goed soepel kunnen bewegen,anders met roestolie gangbaar maken.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen