Bas aka bad_my84 1.1 TRE '89 (nu GT blok)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

IceByte wrote:Wil niet veel zeggen, maar het binnenwerk van een type1 achterlicht past perfect in mn type2 achterlicht, iig de linkerkant dan :D

Had bij de mijne last dat de hele linkerkant uitviel + nummerplaatverlichting, binnenwerk van een type1 meegenomen van de sloop en die paste er zo in.

Dat klopt.. de rechterkant dus niet :D Daar kwam ik weer achter! :D

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

@Brutus:
Rood staat bij een rode AX idd mooier, wist niet eens dat die spray er ook in het rood was :oops:
Moet ik dus toch nog maar eens op zoek gaan naar andere lampen en dan die rode spray zien te vinden :lol:
De zwarte spray had ik bij Halfords gekocht, ze hadden er alleen zwarte staan(was ook nog de laatste bus) en ik heb er al vaker heen gekeken, maar nog nooit ergens rode gezien. Heb jij em via internet gekregen ofzo?

Ik zal binnenkort eens een foto van de achterlichten maken met de flitser aan, dan kun je zien dat het spuiten niet helemaal is gelukt, je ziet dan een paar uitlopers. Overdag zijn deze niet te zien, 's avonds met de lichten aan niet, maar op een foto met flits wel :evil:

Ik wist idd ook niet dat je het binnen werk van een type 1 achterlamp in een type 2 kapje moest stoppen. D8 dat type 2 ook gewoon op de auto paste :?
Moet nog veel leren over de AX :wink:

De rondere vormen van de type 2 bumper vind ik iid mooier, vervelend is alleen dat je ook meteen de achterklap moet veranderen, maja, je moet toch wat he :)
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

bad_my84 wrote:@Brutus:
Rood staat bij een rode AX idd mooier, wist niet eens dat die spray er ook in het rood was :oops:
Moet ik dus toch nog maar eens op zoek gaan naar andere lampen en dan die rode spray zien te vinden :lol:
De zwarte spray had ik bij Halfords gekocht, ze hadden er alleen zwarte staan(was ook nog de laatste bus) en ik heb er al vaker heen gekeken, maar nog nooit ergens rode gezien. Heb jij em via internet gekregen ofzo?

Nee, mijn automaterialenboer verkoopt ze.. Het is er tevens nog in het groen en blauw.. Dat zijn de kleuren die beschikbaar zijn.. Is gewoon autostyle product!

bad_my84 wrote:Ik zal binnenkort eens een foto van de achterlichten maken met de flitser aan, dan kun je zien dat het spuiten niet helemaal is gelukt, je ziet dan een paar uitlopers. Overdag zijn deze niet te zien, 's avonds met de lichten aan niet, maar op een foto met flits wel :evil:

Mijn moeder en tante zeiden altijd: Wie hard rijdt, ziet het niet! :)

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Brutus wrote:Nee, mijn automaterialenboer verkoopt ze.. Het is er tevens nog in het groen en blauw.. Dat zijn de kleuren die beschikbaar zijn.. Is gewoon autostyle product!

Heb ze net idd bij auostyle.nl gezien, waren ze ook nog 3 euro goedkoper als bij de Halfords :evil: Binnenkort dus maar even bestellen en zorgen voor nieuwe achterlichten.

Brutus wrote:
bad_my84 wrote:Ik zal binnenkort eens een foto van de achterlichten maken met de flitser aan, dan kun je zien dat het spuiten niet helemaal is gelukt, je ziet dan een paar uitlopers. Overdag zijn deze niet te zien, 's avonds met de lichten aan niet, maar op een foto met flits wel :evil:

Mijn moeder en tante zeiden altijd: Wie hard rijdt, ziet het niet! :)

Hou er eigenlijk niet zo van als mensen hard langs mij rijden :twisted: , ondanks dat ik een 1.1 heb 8)

Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Maarten v E »

bij de heuts heb je ook verschillende kleuren voor 9 euro zoveel

gr
maarten

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Oke, thnx.

Heuts in de Beatixhaven is idd ook een autostyle dealer.
Gaan we het daar binnenkort maar eens proberen

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

M'n auto heeft vandaag een beetje kuren gehad :?

Wil wegrijden, verzuip ik em :oops:
Proberen te starten maar het lukte niet, dus maar ff een uur gew8 en toen nog eens geprobeert. Maar toen was de accu bijna LEEG :shock:
Zo leeg dat de startmotor nauwelijks nog draaide en het geheugen van m'n radio gewist is!

Heb toen maar een fiets geleend en ben naar huis gegaan, Na het eten ben ik met m'n pa terug gegaan om hem met de startkabels aan te krijgen. Probeer hem te starten, en, je raad het al, hij start gewoon weer :?: Accu doet weer zonder problemen.

Nu neem ik aan dat de accu slecht is (dit denken mijn pa en mijn schoonpa ook) en ga ik morgen maar ff een nieuwe halen, hopenlijk zijn de problemen dan voorbij!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Haal je accu bij een automaterialen zaak en absoluut niet bij een garage. Ik heb me ook eens in de luren laten leggen toen ik net mijn bx had. Betaalde toen 60 euro voor een accu die elders 40 was. :idea:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

EERST je accu laten doormeten!!! dan weet je het zeker.

Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Maarten v E »

wederom bij heuts.

accu dacht iets van 30 euro heb ik m laatst gehaald

ik zou eerst es kijken of er nog genoeg zuur/water onder de dopjes staat

gr
maarten

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Joris wrote:EERST je accu laten doormeten!!! dan weet je het zeker.

Hoezo?
De accu is toch de enige die stroom levert als de motor niet draait?
En als die niet genoeg stroom kan leveren om de startmotor aan het lopen te krijgen, dan is er toch iets mis.

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

ALs je dynamo niet steeds genoeg bij laat dan gaat je accu steeds iets leger omdat de accu alleen niet je motor kan laten lopen(lang)
Je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik er een paar tientjes ingooi wil ik het altijd zeker weten!!

Ik zeg dit omdat ik het zelfde heb gehad!! en toen stond ik dus op het punt een accu te kopen!!
Wat achteraf dus niet nodig was!!!!
Meten is weten zullen we maar zeggen!!

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Ik heb eventueel nog wel een dynamo-tje voor je liggen. Mag je voor een tientje hebben. Hij moet goed zijn, heb ik me laten vertellen door meneer de sloper. Hij had hem voor me doorgemeten. Ik had hem achteraf niet nodig omdat ik mijn eigen dynamo heb gereviseerd. ( kan je ook doen, is niet zo moeilijk en kost ong. 30 euro )

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Mijn dynamo doet het nog goed, want toen hij 't weer deed had ie alleen maar stil gestaan, en dus zou ik niks anders kunnen bedenken dan dat de accu slecht begint te worden.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Op de sloop in lopik hebben ze een rode set skirts voor een 5-deurs! Zie bij aangeboden.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik heb het zien staan ja, heb me ook al eens bed8 of ik het zou gaan halen, helaas heb ik er op dit moment geen geld voor :evil:

Hopenlijk blijft het nog ff liggen (er zijn toch niet veel mensen met een 5 deurs dus dat zal wel lukken).

Hoeveel zou dat setje eigenlijk kosten?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

ik denk ong. 30 euro ofzo.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

euhmm

je accu doet het wel weer nadat hij heeft stilgestaan? dat kan niet komen door je dynamo want die werkt alleen als je motor draait..

ik zou toch maar eens met een multimeter aan de gang gaan! al lijkt dit ook wel een beetje op een 'sluiting-door-vocht'probleem wat misschien niet eens meer terugkeert..

maar euhmm met een multimeter op je accu moettie ongeveer 12,4a12,6v aangeven.. met draaiende motor ongeveer 14v.. zijn de eerste waardes veel lager.. dan mag je aan je accu twijfelen, zijn de 2e waardes veel lager, scheld dan op je dynamo..

overigens zal je wel een natte accu hebben. Deze kan je meestal bijvullen met gedestilleerd water. Hoe en wat weet ik niet precies meer.. maar kijk eens aan de zijkant van je accu.. daar staat meestal een niveau streepje, als het vloeistofpeil hier onder staat dan is het vermogen dus ook minder..
Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Browny wrote:ik denk ong. 30 euro ofzo.

das niet zoveel, dat is nog wel op te brengen, maar het is wel een dik uur rijden vanuit hier :?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

bad_my84 wrote:
Browny wrote:ik denk ong. 30 euro ofzo.

das niet zoveel, dat is nog wel op te brengen, maar het is wel een dik uur rijden vanuit hier :?

dan moet je Browny lief aankijken en vragen of hij ze mee wil nemen naar de meeting? ;)
Image

Post Reply