14" loopt lekker, zolang je maar niet een bocht ingaat.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Let wel dat je met die koni's alleen de uitgaande slag regelt. Het is dus puur de demping die je regelt niet hoe stug je inveert. Dat regel je met je veren. Apex zijn gewoon zacht.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
De 14ers zitten erop,......... tevreden..........NEE
Op het rechte stuk gaat het prima, maar bij de lange bochten of bochten met hobbels of bochten waar ik te snel door wil blijft mijn band de wielkasten pakken.
Wat kan ik doen...........
1- Apex veren eraf en stijvere veren monteren (merwede springs ?)
2- De koni's op de zwaarste stand zetten en hopen dat het inveren toch zwaarder gaat.
3- 13"velgen monteren met hele smalle banden
4- De achterschokdempers op de zwaarste stand zetten waardoor de auto minder zal deinen ???? (hoe verzin ik het)
5- een lagere band monteren (bestaat 185-45-15 of 195-40-15 ?)
6- Een andere auto kopen (Jeep ofzo)
7- AX 5 cm ophogen
8- heeft iemand nog iedeeen ?
Ik denk dat optie 1 het beste is (is mooi), maar wat nou als het hiermee nog niet verholpen is
........
Optie 2 is een gok.......
Optie 3 ......... euh tsja
Optie 5 is een hele dure oplossing, en ik denk ook niet dat het genoeg is.
Optie 6 is ook interessant, maar als ik de AX wegdoe ga ik hem niet met dit "mankementje" wegdoen.
Optie 7, is ook duur,...... de achterzijde moet dan ook omhoog, anders ziet het er helemaal niet uit.....
Optie 8..........You tell me !!!

Op het rechte stuk gaat het prima, maar bij de lange bochten of bochten met hobbels of bochten waar ik te snel door wil blijft mijn band de wielkasten pakken.
Wat kan ik doen...........
1- Apex veren eraf en stijvere veren monteren (merwede springs ?)
2- De koni's op de zwaarste stand zetten en hopen dat het inveren toch zwaarder gaat.
3- 13"velgen monteren met hele smalle banden

4- De achterschokdempers op de zwaarste stand zetten waardoor de auto minder zal deinen ???? (hoe verzin ik het)
5- een lagere band monteren (bestaat 185-45-15 of 195-40-15 ?)
6- Een andere auto kopen (Jeep ofzo)
7- AX 5 cm ophogen
8- heeft iemand nog iedeeen ?
Ik denk dat optie 1 het beste is (is mooi), maar wat nou als het hiermee nog niet verholpen is

Optie 2 is een gok.......
Optie 3 ......... euh tsja
Optie 5 is een hele dure oplossing, en ik denk ook niet dat het genoeg is.
Optie 6 is ook interessant, maar als ik de AX wegdoe ga ik hem niet met dit "mankementje" wegdoen.
Optie 7, is ook duur,...... de achterzijde moet dan ook omhoog, anders ziet het er helemaal niet uit.....
Optie 8..........You tell me !!!


TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Zie mijn foto hieronder en het loopt niet aan met apex veren en geile koni's. Ik zit me net te bedenken dat er aan jouw auto nog flink wat gebeurt is. Heeft ie misschien naven van een 205 die staan wat meer naar buiten.
Misschien kan je dat randje van je dinges (dat stuk plaatwerk om je wiel ben ff de naam kwijt) kleiner maken. Of misschien de boel voorzichtig wat naar buiten trekken.
Misschien kan je dat randje van je dinges (dat stuk plaatwerk om je wiel ben ff de naam kwijt) kleiner maken. Of misschien de boel voorzichtig wat naar buiten trekken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Zie mijn foto hieronder en het loopt niet aan met apex veren en geile koni's. Ik zit me net te bedenken dat er aan jouw auto nog flink wat gebeurt is. Heeft ie misschien naven van een 205 die staan wat meer naar buiten.
Misschien kan je dat randje van je dinges (dat stuk plaatwerk om je wiel ben ff de naam kwijt) kleiner maken. Of misschien de boel voorzichtig wat naar buiten trekken.
3 gaats velgen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Ik heb 185/55/14 eronder.
Loopt achter heel vaak aan. En voor af en toe. Maar niet ernstig.
Heb voor ook Apex veren en 4 cm verlaagd. En Saxo VTS 16V dempers.
Achter issie zo hard aangelopen dat mijn sideskirt in mijn wielkassen op de snelweg afgelopen vrijdag af is gebroken. Hij bleeft gelukkig hangen.
Maar ik zou persoonlijk voor 185/50/14 gaan. De 55 hoge band loopt achter niet boven in mijn wielkas aan maar komt klem te liggen op de zijkant.
Ben me echt de pleurus geschrokken toen ik brak.
Was echt een klapper.
(Kan eigenlijk tot nu toe geen passagiers meenemen)
Loopt achter heel vaak aan. En voor af en toe. Maar niet ernstig.
Heb voor ook Apex veren en 4 cm verlaagd. En Saxo VTS 16V dempers.
Achter issie zo hard aangelopen dat mijn sideskirt in mijn wielkassen op de snelweg afgelopen vrijdag af is gebroken. Hij bleeft gelukkig hangen.
Maar ik zou persoonlijk voor 185/50/14 gaan. De 55 hoge band loopt achter niet boven in mijn wielkas aan maar komt klem te liggen op de zijkant.

Was echt een klapper.
(Kan eigenlijk tot nu toe geen passagiers meenemen)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Laatst liep ie bij mij achter ook aan. Best gek ik zat met 3 man en een hele zooi bagage in de auto. Moest echt bochten door kruipen enzo. Was echt niet leuk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Heeft hetzelfde effect als een veerpootbrug. Het maakt je chassis wat stijver. Voor het inveren helpt het niet.
Ik zit me net te bedenken. Je kan ook op zoek gaan naar een stijvere stabilisator stang voor. Ik denk dat de originele van de 1.1 er nog op zit. Je moet er nu minstens eentje hebben van een GT dan gaat ie ook minder rollen in de bocht. Hij zal dus ook minder inveren.
Ik zit me net te bedenken. Je kan ook op zoek gaan naar een stijvere stabilisator stang voor. Ik denk dat de originele van de 1.1 er nog op zit. Je moet er nu minstens eentje hebben van een GT dan gaat ie ook minder rollen in de bocht. Hij zal dus ook minder inveren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Een stabi-stang loopt toch ook van draagarm naar draagarm ?......net zoals bovenstaande onderdeel ?.....
Hoe werkt het verstellen van de Koni's ?...... trapsgewijs in 3 standen ...of kan je draaien en hem tussen stand 2 en 3 zetten ?
(Het probleem zit hem echt in het deinen, bij het insturen van een bocht komt de band uit de wielkast, de auto kantelt een stukje totdat de band tegen het wielkast aankomt)
Als ik de 8terste koni's op de hardste stand zet dan zal volgens mij de auto ook minder deinen !?
En als ik de voorste op de hardste stand zet dan helpt het misschien niet voor de ingaande slag, maar wel voor de uitgaande slag van de andere zijde, waardoor je ook minder zal deinen........!? (ik had raketgeleerde moeten worden
)
Hoe werkt het verstellen van de Koni's ?...... trapsgewijs in 3 standen ...of kan je draaien en hem tussen stand 2 en 3 zetten ?
(Het probleem zit hem echt in het deinen, bij het insturen van een bocht komt de band uit de wielkast, de auto kantelt een stukje totdat de band tegen het wielkast aankomt)
Als ik de 8terste koni's op de hardste stand zet dan zal volgens mij de auto ook minder deinen !?
En als ik de voorste op de hardste stand zet dan helpt het misschien niet voor de ingaande slag, maar wel voor de uitgaande slag van de andere zijde, waardoor je ook minder zal deinen........!? (ik had raketgeleerde moeten worden


TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Verstellen van de koni's doe je achter door verdraaien terwijl je dat knopje indrukt. Voor duw je ze helemaal in en dan kan je ze verdraaien. Stabi gaat idd van draagarm naar draagarm. Ik denk dat dit je probleem wel oplost.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.