Dan ben je alsnog een vermogen kwijt om een sloopblok erin te laten lepelen op vakantie.
Weet niet wat de dagwaarde van die VauWee campert is, maar ik denk niet dat het de moeite loont (en de centen...).
Luchtgekoelde motoren zoals die van een T3 zijn in de regel nu eenmaal olieboten, en daar dient men op voorbereid te zijn.
Nu is de gemiddelde VW sowieso niet vies van een slok (of twee-drie) olie, en dan is één en één al gauw twee...
Erg zuur voor je zus en haar vakantie.
Gouden tip: koop gewoon een HY/HZ, die zijn wèl betrouwbaar...
Weet niet welke vw jij bedoelt maar zowel mijn oude tdi (met 340.000km) en mijn huidige golf iv variant (met 240.000km) verbruiken een kleine liter olie op de 10a12.000km (wat dus gewoon normaal is)
Een aardig knappe t3 is toch nog wel wat waard zeker als die voor 1986 is, de (diesel) motors staan nou niet echt bekend op hun betrouwbaarheid weet wel dat er ook ombouw kits zijn om de boel om te bouwen naar tdi
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
okee dat wordt dus een nieuwe motor opscharrelen
tot zover de update
net naar zweden gebeld naar de garage waar de bus staat en met een monteur gesproken op mijn meest krakkemikkige zweeds met een beetje engels erdoor maar ik kon er nog net uit verstaan dat de krukas gebroken is en door het blok is geslagen
okee dat wordt dus een nieuwe motor opscharrelen
tot zover de update
meld je eens aan op volksforum.com daar zitten een aantal t3 liefhebbers die kunnen je vast wel helpen aan wat onderdelen
zeker in zweden, daar schijnt de grootste populatie oude transporter camper liefhebbers te wonen, er is daar ook elk jaar een VW camper wereldmeeting. (ong 3 weken terug was dat)
TTF wrote:Weet niet welke vw jij bedoelt maar zowel mijn oude tdi (met 340.000km) en mijn huidige golf iv variant (met 240.000km) verbruiken een kleine liter olie op de 10a12.000km (wat dus gewoon normaal is)
Uitzonderingen zijn er altijd, maar ik heb teveel VW's met een olieprobleem mogen ervaren om mijn uitspraak te beargumenteren/ staven.
Misschien is een T3 blokje nog wel te regelen, maar hij moet er ook nog in.
Uiteraard vervang je dan meteen onderdelen die dan makkelijk bereikbaar zijn (koppeling, keerringen etc), dus dat wordt een duur geintje...
Wat brengt een T3-camper met kapot blok op tegenwoordig: twee tientjes en een paar afgetrapte bootschoenen (oftewel: wat de gek ervoor geeft) ?
Ongetwijfeld zal zo'n ding z'n geld waard zijn (voor de liefhebber) als alles helemaal op-en-top is, maar voor de investering die nú nodig is om verder te kunnen koop je ook een hele leuke andere camper....
nieuw blok gekocht waarschijnlijk 1900 cc. voor 450 eu dus dat valt wel mee
en de wagen wordt door de anwb naar huis gesleept mits we binnen 2 maanden hem weer laten keuren bij de dichtstbijzijnde anwb keuringssation
1 jaar na dato liep het volgende blok vast. dit blok komende uit een Golf liep KEURIG!!!! totdat de ouders er mee weg wilde naar italë. Op een kronkel weggetje in de ardenne hoorde mijn vader een raar geluid uit de motorruimte komen. Stoppen dus. ANWB gebeld om te laten kijken. De monteur constateerde dat de motor in de soep was gedraaid.
Eenmaal thuis van vakantie (in een luxe Fiat Ducato van 300 meter lang met een Hymer opbouw) het blok stukje voor stukje uit een gehaald! Constatering: Klep afgebroken, tegen de zuiger geklapt, terug geschoten en vervolgens MUUR vast komen te zitten...........!
Volgende Blok: Passat 1.9D uit duitsland van een verzamelaar. met veel pijn en moeite ingebouwd en loopt als een zonnetje. En per vorige maand een nieuwe Vbak met langere ratio, Minder toeren, zelfde snelheid!
Nu hopen dat ie eens een keer HEEL blijft.... kun je nagaan: ik rijd er niet eens in...!!!!