*(^*^&$$%# ik word gek van WILD !!
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
Ik doorgaans ook, met expliciete uitzondering van duiven en eenden.denny wrote:Ik rem iig altijd als het kan. Gewoon zonde van het beestje.
Heb ooit eens over een roedel jonge kuikens heen gereden en was toen zo blij dat ze alle 8 onder de stilstaande auto uitkwamen.
Een beest dat niet het instinct heeft om NIET juist de weg van het aankomende gevaar te kruisen (en zo dus JUIST in het gezichtsveld van het gevaar terecht te komen), maar precies de andere kant op te gaan (de berm in dus), valt mijns inziens in de categorie genetisch zwak begaafd en is sowieso daardoor gedoemd snel dood te gaan, omdat het hele princiepe van voortplanting is gebaseerd op het sterker / beter worden van de soort.denny wrote:@ MNM(tm), Denk jij dat een haas die snelheid kan inschatten. Mensen zijn al niet gemaakt om veel sneller dan hardloopsnelheid zich voort te bewegen. Laat staan dat zo'n beest dat kan inschatten. Daarnaast heeft wild id altijd de neiging voor de auto uit te gaan rennen. Daar kun je ook rekening mee houden.
Veel kinderen komen niet eens aan inschatten toe: ze beginnen al niet eens met KIJKEN!denny wrote:Zelfde geld trouwens voor kinderen. Die kunnen zulke dingen ook niet inschatten en zullen gewoon de weg oprennen.
[extreem foute opmerkingsmodus]denny wrote:Katten zijn trouwens een flinke plaag aan het worden door het nogal onverantwoordelijke gedrag van de eigenaren.
Kinderen zijn dat ook.
[/extreem foute opmerkingsmodus]
(Op deze uitspraak is overigens dezelfde generalisering van toepassing als die van de quote. Dat houdt in dat er dus óók zeker wel 'eigenaren' (= ouders) zijn die wel degelijk hun verantwoordelijkheden kennen en hun kroost opvoeden en in de gaten houden!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
gek ik had hetzelfde. Slaat natuurlijk nergens op maar toch.q01z wrote:op marco's reactie kwam bij mij maar 1 ding naar boven..
WHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAA
marco is weer lekker droog bezig
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Was ik maar zo stoer jammer dat ze mij toch wel dat stukje menselijkheid gegeven hebben.....bollie wrote:rem bekaant nooit voor hazen of eenden ofiets, heb op t werk al te vaak in mekaar gereden auto's gezien van mensen die uitwijken remmen ofzo voor zo'n beest.
en daarbij hedde meteen wa te vrete agge der een kapot rij, vers haasje gaat er altijd wel in
-
- profiel verwijderd
Dat heet gevoel, Jordi!Happytree wrote:Was ik maar zo stoer jammer dat ze mij toch wel dat stukje menselijkheid gegeven hebben.....bollie wrote:rem bekaant nooit voor hazen of eenden ofiets, heb op t werk al te vaak in mekaar gereden auto's gezien van mensen die uitwijken remmen ofzo voor zo'n beest.
en daarbij hedde meteen wa te vrete agge der een kapot rij, vers haasje gaat er altijd wel in
En respect (zoals Balkenende 't altijd noemt) voor het leven om je heen
Ook leuk een parkiet die het voorwiel van je motor invliegt. Dat geeft een bende je zit dan helemaal onder de stukjes parkiet
Maar wees blij dat het geen grote springende haas was (aka kangeroo). Je auto ligt in de puin en de kangeroo staat op en springt ietwat duizelig weg. Die krengen zijn harder dan beton.
Maar wees blij dat het geen grote springende haas was (aka kangeroo). Je auto ligt in de puin en de kangeroo staat op en springt ietwat duizelig weg. Die krengen zijn harder dan beton.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Mjah, ik lust ook zeker wel een sappig stukje vlees.
Maar ik heb dan toch wel graag dat dat op 'verantwoorde wijze' is geslacht.
Op een bij elkaar geraapt hompje vlees met botsplinters zit ik in ieder geval NIET te wachten.
Op een bij elkaar geraapt hompje vlees met botsplinters zit ik in ieder geval NIET te wachten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done:
-
- profiel verwijderd
MNM(tm) wrote:Mjah, ik lust ook zeker wel een sappig stukje vlees.
Inderdaad, roadkill is ook niet echt mijn ding, zo´n platgereden hoopje...
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
-
- profiel verwijderd
ligt er aan op wat voor weg je zit, ik zou op een snelweg of hoofdrijbaan niet stoppen en/of keren/achteruit rijden haha.Guido_AXGT wrote:Maar dan nu de hamvraag, je rijd per ongeluk die haas of kat aan. En die is niet op slag dood, maar leeft nog en ligt op straat te creperen....
Wat doe je??? (Of durf je niet in de spiegel te kijken?)
ik rem voor damherten, konijnen en eenden kunnen me gestolen worden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Och... ik zou het ontwijken als het kan. Maar als de keus eend - lantaarnpaal in zicht komt kies ik toch voor de eend. Helaas voor het arme beestje ervaring mee.DuFF wrote: ik rem voor damherten, konijnen en eenden kunnen me gestolen worden.
Ach ja; das de natuur he. Een ander beestje weer wat te eten.
AX GTI '91
tja, de opruimploeg (meeuwen, eksters, en nog wat ratten en marters) vinden het prima als ik over een konijn rijd, het zijn overigens meer konijnen dan hazen.
en als een eend netjes in het riet langs de weg zit, en de weg breed genoeg is voor 1,5 auto, en je moeilijk kan ontwijken ivm sloot links en rechts, en die eend dus opstijgt en recht op je voorruit afkomt.. tja dan zit je toch even te zweten.
ach genoeg diertjes die het wel overleven.
wees blij dat een walvis niet de weg oversteekt...
en als een eend netjes in het riet langs de weg zit, en de weg breed genoeg is voor 1,5 auto, en je moeilijk kan ontwijken ivm sloot links en rechts, en die eend dus opstijgt en recht op je voorruit afkomt.. tja dan zit je toch even te zweten.
ach genoeg diertjes die het wel overleven.
wees blij dat een walvis niet de weg oversteekt...
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Hmm, hazen en katten vergelijken... Gemiddelde haas heeft geen baasje, dus is hij verantwoordelijk voor zijn eigen zelfmoordpoging. Ook scheelt het dat hij zich voor een auto kan gooien zonder dat er 's avonds nog iemand huilend op de bank ligt te rouwen.
Met katten is dat vaak wel het geval. En ja, het is in allebei de gevallen erg vervelend als jij het op of in je bumper hebt zitten, maar daar valt vaak nog wel het een en ander aan te doen.
Hoe dan ook, lullig voor jou, met hazen vind ik het persoonlijk ook gewoon een frustratie, katten vind ik waarschijnlijk verschrikkelijk... En met een mens, dan loop ik enkel terug naar de auto om de ehbo-kit te pakken.
Met katten is dat vaak wel het geval. En ja, het is in allebei de gevallen erg vervelend als jij het op of in je bumper hebt zitten, maar daar valt vaak nog wel het een en ander aan te doen.
Hoe dan ook, lullig voor jou, met hazen vind ik het persoonlijk ook gewoon een frustratie, katten vind ik waarschijnlijk verschrikkelijk... En met een mens, dan loop ik enkel terug naar de auto om de ehbo-kit te pakken.
-
- AX liefhebber