David a.k.a. Habo - AX Allure 1.1i '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

grietje wrote:BTW, welkom!
Nu snel een AX aanschaffen he ;) kan je lekker rondcrossen met je net verschafte rijbewijs!
Je mag best foto van paardje hier neer zetten van mij hoor :P

Kijk, dit is mijn knollie: http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... werrrr.jpg

:P
Leuk paardje :D Is hij/zij een andalusier? Lijkt er in ieder geval wel erg op :wink:

Ja, ik wil ook héééééééél erg graag een AX aanschaffen, moet alleen nog dik 2 weken wachten, vreselijk (gewoon een marteling) :(. En crossen, dat ga ik dan ook zeker wel doen (wel eerst even aan de auto wennen natuurlijk :wink: :D)
Zodra ik mn AX-je heb ben ik hoogstwaarschijnlijk de eerste tijd veel minder op het forum terug te vinden... cruisende 8)

Zal eens kijken of ik iets van polyester en/of vinylester kan maken. Of zijn er misschien nog andere alternatieve materialen om een goede spoiler mee te maken?

Bij deze dan een paar foto's van Nando (en mij)
Image
Image
Image

Binnenkort volgen de foto's van de AX :D :P :wink:
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

beefy
Roltabak
Roltabak

Post by beefy »

veel zoekplezier.

en wel tof iemand die zo verzot is op ax zonder er zelf 1tje te hebben.
veel zoekplezier
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

MBa@NL wrote:
Habo wrote:
MBa@NL wrote: dit is zo'n AX ECO: Voorzijde - Achterzijde
Kun je die achterspoilers wel ergens kopen dan? Of wordt het dan toch eigen fabrikaat? :wink: :P
ook dat is bij het het prototype gebleven ;) wordt dan inderdaad eigen fabrikaat :)
En da's maar goed ook! 'k Vind het echt een verklooting van de robuuste AX uitstraling! :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

MNM(tm) wrote:
MBa@NL wrote:
Habo wrote:
MBa@NL wrote: dit is zo'n AX ECO: Voorzijde - Achterzijde
Kun je die achterspoilers wel ergens kopen dan? Of wordt het dan toch eigen fabrikaat? :wink: :P
ook dat is bij het het prototype gebleven ;) wordt dan inderdaad eigen fabrikaat :)
En da's maar goed ook! 'k Vind het echt een verklooting van de robuuste AX uitstraling! :roll:
Smaken verschillen :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

haha nee mis gegokt, alhoewel je zeker niet de eerste en vast ook niet de laatste bent die haar op anda gokt!

Ze is een Connemara ;-)

Wilde gok, Nando is een gelderse of iets tuiger richting achtig?
Wel super leuk koppie erop, word vast een knapperd ;)

En wat is 2 weken op een AX leven :P:P hahaha!
Je mag wel alvast komen proefrijden ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Connemara? Ik moet eerlijk zijn, heb er nog nooit van gehoord :oops: Sorry
Maar wel een heel leuk en mooi paardje :D Ik vind die appeltjes wel leuk bij de buik/borst/hals. Ze lijkt me ook heel erg lief :)

Maar ja, je hebt gelijk. Nando is een Gelders knolletje. Zal t hem zeggen dat ie een leuk koppie heeft :wink: :P

Tsja, 2 weken is eigenlijk ook niets, normaal is dat in een flits voorbij. Maar als je moet wachten duurt het zo ontzettend lang. Denk dat wanneer ik de AX heb, de eerste 2 weken weer heel snel gaan :lol:

Dat proefrijden denk ik nog even over na, klinkt verleidelijk :wink:

Ja, smaken verschillen. Is maar goed ook, anders zou de wereld me wat te eentonig worden :wink: :D

Zoekplezier? Ik word nu zo langzamerhand gek van t zoeken hele dagen. Maar heb er wel aan een aantal mooie op t oog, nu hopen dat ze over 2 weken nog te koop zijn. Maar hou elke dag bij welke er nieuw bij komen, dus ik mis er in principe geen :lol: :P
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Sorry voor het late antwoord... Internet kapot.

Er is idd wel redelijk wat aan m'n AX gedaan, maar voornamelijk om hem weer goed op de weg te krijgen. Kan zonder nadenken zeggen dat Grietje bijvoorbeeld al veeeeel meer aan haar AX heeft gedaan. De GT om mee te beginnen, want ze had er meer dan een :-P .

Maar er gaat steeds meer gebeuren; toen ik hier begon kon ik eigenlijk nog helemaal niets, behalve gereedschap hanteren.

Dus, als je kan omgaan met gereedschap zit je goed, je moet alleen zorgen dat je voldoende tijd neemt als je echt iets gaat doen, anders zit je (afhankelijk van wat je gaat doen) zonder auto ;-)

Succes dan maar weer en misschien tot een volgende meeting!
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Pgoddijn wrote:Sorry voor het late antwoord... Internet kapot.

Maar er gaat steeds meer gebeuren; toen ik hier begon kon ik eigenlijk nog helemaal niets, behalve gereedschap hanteren.

Dus, als je kan omgaan met gereedschap zit je goed, je moet alleen zorgen dat je voldoende tijd neemt als je echt iets gaat doen, anders zit je (afhankelijk van wat je gaat doen) zonder auto ;-)

Succes dan maar weer en misschien tot een volgende meeting!
Het spijt mij ook van het late antwoord, t was weekend :P :lol:

Gereedschap hanteren lukt me wel, dus dat komt dan helemaal goed :D (en mocht ik er niet uitkomen, dan heb ik nog steeds het forum :D :) )

Ja, ik zit niet graag zonder auto, en ik denk dat mijn baas er dan net zo over denkt :wink:

Yep, zeker weten tot de eerstvolgende meeting (na 22 mei dan :wink: )
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ben heel erg benieuwd, hoop dat ik binnenkort ook weer tijd heb om naar een meeting te komen. Het zal waarschijnlijk wel beter weer zijn dan de keer daarvoor, aangezien het toen miezerig was met heel vervelende windvlagen enzo.
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Habo wrote:Ja, ik zit niet graag zonder auto, en ik denk dat mijn baas er dan net zo over denkt :wink:
Ow, hoorde gisteren van mijn baas dat ik een leasebak krijg om zakelijk mee te rijden. Valt dat dan weer mee :D
Helaas zitten er geen citroens in het lease-assortiment :( Anders had ik een lease AX gevraagd haha :wink: :lol:
To do:

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Oke, ik kan al met zekerheid zeggen dat het een Allure wordt 8) :D Nu alleen nog 4 dagen wachten :(
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Laat me raden: Een groene?
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Pgoddijn wrote:Laat me raden: Een groene?
Nee, waarschijnlijk een donkerblauwe (deze: http://link.marktplaats.nl/251543704)
en anders een bordeaux rode (deze: http://link.marktplaats.nl/251441842) (deze heeft trouwens 180.000km gelopen, staat niet bij de advertentie :wink: )

Laat me maar weten wat jullie ervan vinden... (jullie zijn tenslotte al experts :wink: :P :lol: )

P.S. Ik ga vanavond kijken bij de donker blauwe ;)
To do:

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Een 5 deurs is wel lekker praktisch!
En bordeauxrood is nou eenmaal erg mooi!

Maar wat een foto's bij de rode,zo zet je toch geen auto te koop......

Misschien kan je informeren voor foto's bij daglicht zodat je ook kan zien hoe de buitenkant er uit ziet!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

CitroCin wrote:Een 5 deurs is wel lekker praktisch!
En bordeauxrood is nou eenmaal erg mooi!

Maar wat een foto's bij de rode,zo zet je toch geen auto te koop......

Misschien kan je informeren voor foto's bij daglicht zodat je ook kan zien hoe de buitenkant er uit ziet!
Ja, zo zet je m idd niet te koop, maar ik vind m zelf ook mooi. Heb ook al gevraagd of hij geen betere foto's heeft, maar hij heeft de auto voor iemand anders op marktplaats gezet, en die had geen andere foto's :?
Hij zei dat er wel wat kleine krasjes op zaten, maar technisch is hij in perfecte staat. (Hij had er zelf ook in gereden) Het enige nadeel is dat het zo verschrikkelijk ver weg is... :( Anders was ik gewoon ff gaan kijken...
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Hm, had de Allure van Q01z in gedachte... Ben benieuwd naar de blauwe, ziet er mooi uit (ja, de kleur is ook heel mooi). Die bordeaux rode... Gewoon zeggen dat je eventueel geinteresseerd bent als er foto's bij komen, anders gewoon niet. Zijn ook nog geen biedingen op, dusss...

Ik weet niet of een Allure een toerenteller heeft, maar die rooie heeft er in ieder geval niet een. En da's over het algemeen wel prettig.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

mwauh toerenteller heb je nergens voor nodig hoor :)

ALs je ff in gebakkie gereden hebt weet je snel genoeg hoeveel toeren je draait aan het geluid ;) En de begrenzer voel je ook wel!

5 deurs is wel enorm praktisch en naar mijn idee ook mooier ;)

Blauwe allure is wel weer grappig, volgens mij heb ik die bekleding nog nooit in blauw gezien!
Allure is iig mooie uitvoering idd!
Succes met zoeken, nog steeds:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Dus, smaken verschillen... Ben bijzonder content met de mijne. Was overigens wel mijn eerste auto mét toerenteller (en ook niet toen ik hem kocht :-P ) en zo kan ik nog een beetje gokken hoe hard ik rij (heb een nieuwe km-kabel nodig) :-)
Image

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Succes met het zoeken naar een leuke AX :D Goeie keus ;)
En beter lang zoeken en dan een goede AX vinden dan er snel eentje kopen waar je later spijt van hebt!

En échte PK's zijn natuurlijk ook altijd leuk om te hebben ;) Mooi lief paard heb je! :D (Maar Gelderse paarden zijn meestal ook wel mooi natuurlijk ;) )

Een 5deurs AX is wel handig hoor! Zeker als je af en toe nog wat spulletjes mee zou nemen voor je paard ;) Er kan behoorlijk wat in!
(spreek uit ervaring; heb er zelfs een fateuil mee verhuisd ;) had er eigenlijk foto's van moeten maken :lol: )
Weer op zoek naar Citroën

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

lindap89 wrote:Succes met het zoeken naar een leuke AX :D Goeie keus ;)
En beter lang zoeken en dan een goede AX vinden dan er snel eentje kopen waar je later spijt van hebt!
Neem mij maar als voorbeeld. Ik heb namelijk heel eerlijk gezegd geen spijt dat ik een AX heb gekocht, maar wel dat ik de mijne had gekocht... Maar anders zat ik niet bij de club, dus hoe dan ook: ik mag niet klagen, en heb ook geen spijt meer ;-)
Image

Post Reply