idd, 200 euro, dammmnnnnn!!!! zo komen die garage's zo rijk
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Komt neer op een slang, thermostaat(huis?) en nog een ding dat bij de injectie hoort. Heb ze in ieder geval gevraagd de oude onderdelen in mn kofferbak te leggen onder het mom van interesse. Kan ik mooi controleren of ze het ook echt daadwerkelijk vervangen!
200,- is inderdaad ook echt te veel maar wil het gewoon klaar hebben. De rest van de gebreken ga ik zelf doen, met uitzondering van de remmen aangezien die gewoon echt goed moeten zijn!
Op zich hoeft dat vragen om de oude onderdelen niet eens onder 't mom van interesse, of onder welke 'excuus' dan ook.
Die onderdelen zijn jouw eigendom (ze komen ten slotte van jouw auto af), dus in princiepe zijn ze verplicht om je die spullen mee terug te geven!
Kijk, dat vrijwel alle garagisten er maar vanuit gaan dat autorijders die rommel niet willen hebben en 't maar standaard wegpleuren is / vind ik een zeer onjuiste aanname.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Er zou volgens de garagen een kans kunnen zijn dat mijn koppakking lek was, en dat zou betekenen dat ie rijp voor de sloop is, aangezien dit 400-500 euro gaat kosten volgens die knakkers. Nu hoorde ik van mijn baas dat er een middeltje is dat je door de brandstof(?) gooit en dat daardoor de koppakking gefixt kan worden. Hij had dit eens bij een Seat Cordoba gedaan en dat ding rijd er nu al 2 jaar probleemloos mee. Is dit aan te raden? Wat denken jullie, en is er een goedkopere manier om die koppakking te vervangen in geval dat...?
mesang wrote:Er zou volgens de garagen een kans kunnen zijn dat mijn koppakking lek was
Dat roepen ze al snel bij een AX met een druppeltje olie aan het blok. Bij mij toen de kleppendekselpakking een beetje lekte. (Op het hoekje bij de thermostaat nog wel...)
Eerst echt laten controleren.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
mesang wrote:Er zou volgens de garagen een kans kunnen zijn dat mijn koppakking lek was
Dat roepen ze al snel bij een AX met een druppeltje olie aan het blok. Bij mij toen de kleppendekselpakking een beetje lekte. (Op het hoekje bij de thermostaat nog wel...)
Eerst echt laten controleren.
Garages vertrouw ik eigenlijk op voorhand al niet, hebben nou eenmaal een historie wat dat betreft. Maar dat troepje wat zou kunnen helpen bij een lekke pakking, is dit aan te raden of is dit gewoon troep en slecht voor je blok?
zoiezo zelfs al is de koppakking niet best, dan kan je er best nog wel is heel lang mee rijden. Laat het eerst maar eens een probleem worden.
Beetje witte rook en wat kvs verbuik is niet zon probleem, beetje olie naar buiten ook niet en beetje kvs door de olie ook niet (alhoewel ie dan naar een cilinder lekt en dus vermogen gaat missen, maar ok)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:zoiezo zelfs al is de koppakking niet best, dan kan je er best nog wel is heel lang mee rijden. Laat het eerst maar eens een probleem worden.
Beetje witte rook en wat kvs verbuik is niet zon probleem, beetje olie naar buiten ook niet en beetje kvs door de olie ook niet (alhoewel ie dan naar een cilinder lekt en dus vermogen gaat missen, maar ok)
Snap je idee, je kán er lang mee doorrijden. Echter, ik wil dat ding over een jaar (mits ik dat red) weer in topconditie is! AX moet nou eenmaal blijven rijden in NL!
grietje wrote:zoiezo zelfs al is de koppakking niet best, dan kan je er best nog wel is heel lang mee rijden. Laat het eerst maar eens een probleem worden.
Beetje witte rook en wat kvs verbuik is niet zon probleem, beetje olie naar buiten ook niet en beetje kvs door de olie ook niet (alhoewel ie dan naar een cilinder lekt en dus vermogen gaat missen, maar ok)
Snap je idee, je kán er lang mee doorrijden. Echter, ik wil dat ding over een jaar (mits ik dat red) weer in topconditie is! AX moet nou eenmaal blijven rijden in NL!
Jawel, maar ga dan eerst zelf leren sleutelen, rij er gewoon nog mee, en doe het van de zomer dan lekker zelf. Kost je dan 150-200 euro en een weekendje.
Rij er gewoon eerst maar is lekker in
Misschien is je koppakking helemaal niet lek? zoals Rio ook al zei, garage's zeggen soms rare dingen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Leren sleutelen leer je alleen door het te doen is mijn ervaring (met brommers).
Het lekkere weer staat al voor de deur, de auto rijd weer, dus met alle vrije momenten ga ik mooi aan de slag. Misschien overmoedig, maar dat is nog altijd beter dan het niet aandurven!
Koppakking was inderdaad nog in orde, dus valt me weer alles mee!