Even wat ik weet qua diktes
(vrouw he, dus heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel is.. ofzo... )
Dun is beter voor je compressie, maar als je kop (veel) gevlakt is heb je een dikkere nodig...
Minder compressie is minder snel, maar ook minders snel stuk
Ik heb iig een dikke (1.5 of 1.7 mm, een van de twee) in een enkele keer gevlakte kop, en uhm, ik merk er niets van
Koppaking vervangen: een paar vraagjes
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Koppaking vervangen: een paar vraagjes
Tot nu toe ging een kop er altijd vrij eenvoudig af en heb dan ook nooit speciaal gereedschap nodig gehad. We altijd de beide spruitstukken aan de kop laten zitten dan heb je al een aardige hefboom. Ik heb dan ook geen idee wat de diameter van die gebogen stangen is.VDL wrote:Voor het loswrikken van de kop (2 stalen gebogen stangen) zat ik te denken om wapeningstaal te laten buigen, maar wat is de diameter van de gaten waar je de stangen in moet steken? M10 / M 12 of M16?
groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Koppaking vervangen: een paar vraagjes
Zelfde ervaring hier.. Aan spruitstukken optillen werkt tot nu toe primaHenk Bats wrote:Tot nu toe ging een kop er altijd vrij eenvoudig af en heb dan ook nooit speciaal gereedschap nodig gehad. We altijd de beide spruitstukken aan de kop laten zitten dan heb je al een aardige hefboom. Ik heb dan ook geen idee wat de diameter van die gebogen stangen is.VDL wrote:Voor het loswrikken van de kop (2 stalen gebogen stangen) zat ik te denken om wapeningstaal te laten buigen, maar wat is de diameter van de gaten waar je de stangen in moet steken? M10 / M 12 of M16?
groetjes, Henk
Re: Koppaking vervangen: een paar vraagjes
Gewoon bij de dealer op chassisnr., dan krijg je gewoon de juiste, en het is echte niet duurder dan de automaterialenzaak, wel 100% garantie dat het goede kwaliteit is, er zijn ook shit imitatie koppakkingen in omloop.VDL wrote:Nu zijn er voor dit motorblok 3 verschillende koppakking te koop 1.3 / 1.35 en 1.5mm. Moet ik eerst kijken welke pakking er nu tussen zit? of kun je dit ook zien zonder demontage? Waarom zijn er eigenlijk verschillende types?
Ze zijn beiden te koop, meestal van het merk "Goetze" het is echter maar net wat er op de plank ligt. Persoonlijk zou ik er niet zo een punt van maken, als je met beleid te werk gaat is er niets aan de hand.VDL wrote: Wat betreft de kopbouten, zijn deze nog te krijgen met een gewone 6-kant kop of alleen in torx uitvoering?
Gewoon aan de spruitstukken beetpakken en naar achteren kantelen om de pakking los te krijgen, NIET RECHT OMHOOG TREKKENVDL wrote: Voor het loswrikken van de kop (2 stalen gebogen stangen) zat ik te denken om wapeningstaal te laten buigen, maar wat is de diameter van de gaten waar je de stangen in moet steken? M10 / M 12 of M16?
Doe je dat wel, dan heb je kans dat je de cylinderbussen eruit/omhoog trekt en dan ben je een heel stuk verder van huis
Xantia 1.9D Sensation (Import)