Ah, dat zijn de velgen die ik onder een rotte ax sport vandaan heb gehaald...
Leuk dat Nigel weer loopt, de reden waarom ie van stal wordt gehaald is alleen wat minder...
Bij mij in de loods heeft iemand zijn CX familiale bijna klaar. (al is het klustempo heel laag, één keer in de week even bier drinken op donderdag en af en toe de handen uit de mouwen ) maar misschien kan ik hem zo gek krijgen. Als ik donderdag in de loods ben zal ik eens interesse pijlen voor je.
Browny wrote:.... maar misschien kan ik hem zo gek krijgen. Als ik donderdag in de loods ben zal ik eens interesse pijlen voor je.
Zo gek krijgen voor wat Ivar?
Een stapel onderdelen? Een kenteken om een Familiale om te katten naar belastingvrij? Een nieuwe LPG installatie?
Hoe dan ook.... voor €1200 (de kosten van een LPG installatie) mag men Flodder komen opladen. Heb je een grote berg onderdelen.
Zojuist kaarten besteld voor Zappa Plays Zappa.
Dinsdag 9 november a.s. in Hengelo, kaarten slechts €30.
Unieke concertreeks, dit het enige nederlandse optreden, waarbij ze ter gelegenheid van het 70ste levensjaar van vader Frank het album 'Apostrophe in z'n geheel en in sequentie uitvoeren.
Deze tour met videobeelden van Frank Zappa zelf op de achtergrond, speciale arrangementen waarin bijvoorbeeld bepaalde gitaarsolo's met en/of naast Frank op video/geluid gespeeld worden. Leuk!
Nigel's AFR-tabel wat bijgesteld. Ietsje rijker bij acceleratie vooral.
In AutoTune valt het op dat er weinig computergestuurde inspuit correctie meer plaatsvindt, neem dus maar aan dat de afstelling nu ongeveer goed zit.
Vind wel dat koelwater iets te (snel) warm wordt, het is buiten niet echt heet of zo maar temp staat op minstens 85 graden en gaat snel naar 90 of hoger als de snelheid van de auto laag is.
Komende week eens zien of ik iets aan de plaatsing van het luchtfilter kan veranderen, inlaatluchttemperatuur moet naar beneden en rijdend in de buurt komen van de buitentemperatuur.
Renard lijkt ineens wel een SM specialist....
En dat terwijl Nard dat eigenlijk helemaal niet wil.
Onlangs was natuurlijk al een SM i.e. voorzien van KDFi en 2 weken geleden kwam er een kennis langs voor 'gewoon' onderhoud.
Maar vandaag... komt er eerst een man langs die (al veel te lang) bezig is met een lpg-inbouw en inmiddels geen licht meer aan het eind van de tunnel ziet. Teveel variabelen, teveel halve oplossingen, teveel mogelijke oorzaken van problemen.
En terwijl die man net wegpruttelt, op een cilinder of 3 à 4 (!?), komt Erik Helfferich (voor insiders..., ja, die Helfferich) met de SM van een klant aanrijden waar Nard e.e.a. aan af moet maken. Hoop werk, veel gedoe, niet motorisch overigens want dat heeft Helfferich al gedaan.
Zijn klusjes waarbij de duizenden euro's aan geprognosticeerde kostenplaatjes over de tafel vliegen.
Die SM die Helfferich kwam brengen moet veel aan afgemaakt worden, vooral ook hydraulisch (hd-pomp) maar ook remgedrag en een hoop kleine dingen. Nard had binnen no-time een A4'tje volgekalkt met dingen.
Maar eerst moet de eigenaar zich nog even netjes komen voorstellen... Nard begint niet zomaar aan een SM. Dat moet tot in de puntjes doorgesproken worden om geen gezeur over onduidelijkheden te krijgen.
Auto met een heel bijzonder interieur trouwens, gloednieuw en in roodkleurig leer en stof.
En inmiddels zit de CX 25 GTi Turbo 2 Familiale Exclusive bi-fuel K-DFi helemaal in elkaar!
Alles strips, merkplaatjes, lijstjes, kapjes, stoelen.
Over 2 weken gaat het hok naar de bekleder.
Een vaste, CX rijdende, Renard klant zei gisteren nog dat het een 'turkenbak' was... vanwege de geblindeerde ruiten en de velgen...
En we wachten en wachten maar.... COLLIN, WAAR BLIJVEN DE FOTO'S VAN DIE Citroën CX 25 GTI TURBO 2 FAMILIALE EXCLUSIVE BI-FUEL K-DFI AKA 'TURKENBAK'?!?!?!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Marco... waarom rijd je niet even naar Beneden-Leeuwen om foto's te maken?
Ik heb er genoeg geplaatst... maak pas weer nieuwe als het HELEMAAL AF IS!
En bovendien kan men'm dan bij de beoogde motormanagements meeting van héél dichtbij zien... en horen.
Heb geduld!
2Black wrote:Marco... waarom rijd je niet even naar Beneden-Leeuwen om foto's te maken?
Ik heb er genoeg geplaatst... maak pas weer nieuwe als het HELEMAAL AF IS!
En bovendien kan men'm dan bij de beoogde motormanagements meeting van héél dichtbij zien... en horen.
Heb geduld!
Dan zit er voor mij niets anders op dan het geduld op te brengen Collin!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Via Rallye.nl ben ik nu eerste gegadigde voor een qua zuigers aangepast 1.6 16v onderblok. Weet alleen nog geen prijs...
Daarmee zou ik wel in 1 keer klaar zijn, hoeft niet uit elkaar ter controle.
Is alleen redelijk aan de prijs voor enkel een onderblok. En dan heb ik nog steeds geen compressie garanties...
Gisteren nog navraag gedaan naar een KFZ-blok maar dat moest €300 kosten zonder garantie qua staat. Demontage en revisie zou dan alleen maar extra kosten en dus niet echt handig. Hoewel kop en appendages natuurlijk nog kleingeld kunnen opbrengen.