weet je nog dat stekkertje bij de koplamp waar we het over hadden, ben er al achter wat het is
Watertemperatuurlampje brand maar de ventilator draait niet.
Betreft: AX alle modellen.
Diagnose: Thermostaat schakelt niet meer en is dus kapot.
Oplossing: Thermostaat doorverbinden zodat de fan constant draait en later vervangen.
Werkwijze:
Neem de stekker (of bij de oudere modellen 2 stekkers) van de thermostaat in de radiateur los (bevindt zich in de buurt van de linker koplamp) en verbindt deze met bijvoorbeeld een paperclip door. Het is (zeker in de wintermaanden) verstandig om de thermostaat zo snel mogelijk te vervangen omdat de motor nu minder snel op bedrijfstemperatuur komt (zeker in de wintermaanden, als het in normale gevallen al zeldzaam is dat de fan draait, is dit niet verstandig om er lang mee door te blijven rijden).
n.b. Bij de nieuwere AX'en (degene met 1 stekker op de thermostaat) hebben achter de linker koplamp een rode 2 polige stekker liggen. Deze is bedoelt om door te verbinden zodat je hetzelfde bereikt als hierboven omschreven. Echter kán het voorkomen dat deze stekker zo ernstig gecorrodeerd is en vol zit met vuil dan deze (zonder schoon te maken met contactspray/WD40) niet meer bruikbaar is en kun je dus gewoon de stekker op de thermostaat gebruiken (zoals hierboven omschreven staat).
Gefeliciteerd met het behalen van de mijlpaal en de verse APK!
De AX verdient wel een wasbeurt en een fotoshootje (en veel nieuwe foto's in je wie=wie... )
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Mastenhose wrote:Gefeliciteerd met het behalen van de mijlpaal en de verse APK!
De AX verdient wel een wasbeurt en een fotoshootje (en veel nieuwe foto's in je wie=wie... )
sjeesuhs... Net effe het geluid getest... Shit... Wat een geluid.... Dit wordt zoooo lache als ik door tunnels rijd
vanmiddag maar eens kijken hoe ik de luchtslang door de auto naar de voorkant werk... Zooo leuk dit en ik zal ook gelijk een mooi plekje zoeken om foto's te maken
Volgens mij kan je van het filmpje zo niet echt de indruk krijgen van hoe hard het gaat, Rij is onverwachts achter een stel mensen druk dan is op de hoorn en film dat, als ze heel hard schrikken gaat die echt hard