Johan aka BeTTeRMaN (AX 1.4 GT '90)
Moderator: webmasters
Sander wrote:Wees gerust de ecu heeft in jou geval niets te maken met de benzinepomp. Tenminste dat dacht ik.
de benzine pomp word aangestuurd door een relais die op zijn beurt word aangestuurd door de computer...
denk dat je de computer gewoon moet laten zitten maar de injectierelais afkoppelen en stekkertje afplakken. dan moet er niks aan de hand zijn volgens mij? tenminste bij mijn blok dan (1.4monoinjectie kdz-y)
de benzine pomp word aangestuurd door een relais die op zijn beurt word aangestuurd door de computer...
denk dat je de computer gewoon moet laten zitten maar de injectierelais afkoppelen en stekkertje afplakken. dan moet er niks aan de hand zijn volgens mij? tenminste bij mijn blok dan (1.4monoinjectie kdz-y)
Hey, die monoinjectie die jij hebt komt me bekend voor, die heb ik namelijk ook, ben jij nog tegen gekke dingen aangelopen bij de ombouw ??
En als ik 't dus goed begrijp, de kop met injectie-zooi eraf en alle kabel die ik daarvoor moet uittrekken en die niet meer bij de nieuwe set-up ergens op/in passen dus afplakken

thnx,
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
[uithethoofddenkhardoptyp on]
denk dat je een andere tank moet hebben, en een vacuum brandstofpomp.
maar miss kan het ook wel met deze tank moet je de retour ff netjes afsluiten op de pomp!
heb je de electrische schema's van je motor? dan kun je zo zien hoe en wat.
twijfel nog wel of het wel kan met je computer hoor... omdat je geen sensors en injector er meer op hebt zitten straks word de computer niet aangestuurd en zal deze de relais ook niet omschakelen..
misschien kun je dan ipv je relais je tank via een draad bij de bobine schakelen waar spanning op komt wanneer je m op contact zet..
[/uithethoofddenkhardoptyp mode off]
als je de schema's moet hebben moet je maar ff zeggen, dan zoek ik ze ff voor je op en scan ze wel in dan!
denk dat je een andere tank moet hebben, en een vacuum brandstofpomp.
maar miss kan het ook wel met deze tank moet je de retour ff netjes afsluiten op de pomp!
heb je de electrische schema's van je motor? dan kun je zo zien hoe en wat.
twijfel nog wel of het wel kan met je computer hoor... omdat je geen sensors en injector er meer op hebt zitten straks word de computer niet aangestuurd en zal deze de relais ook niet omschakelen..
misschien kun je dan ipv je relais je tank via een draad bij de bobine schakelen waar spanning op komt wanneer je m op contact zet..
[/uithethoofddenkhardoptyp mode off]
als je de schema's moet hebben moet je maar ff zeggen, dan zoek ik ze ff voor je op en scan ze wel in dan!
Op m'n webers zit ook een retour dus die kan ik lekker aansluiten, alleen vraag ik me af of ik ook nog dat pompie aan moet sluiten die op 't blok zit, dubbelop of maakt dat niets uit.
Trouwens waarschijnlijk dat ik inderdaad de brandstofpomp gewoon op de contactstroom zet, tis wel zo makkelijk, eigenlijk wil ik m'n ecu helemaal weg hebben, maar is dit mogelijk ?
wat stuurt dit ding nu allemaal aan ???
bytheway,
Ik zal een rapport maken van alle dingen die ik doe, misschien in de toekomst handig om op 't forum te zetten voor andere mensen die 't zelfde willen doen, ik heb namelijk nog nooit aan een blok geschroeft (ben gelukkig wel beetje technisch), dus ik zal de meest "simpele" dingen(die anderen al weten) moeten uitzoeken.
Deze zaterdag eens beginnen ermee kheb gelukkig wel alle onderdelen nu, inclusief de omgebouwde motorsteun van m'n vorige ax
Hopelijk kan ik ff bij iemand op de smeerput ofzo
, want als ik de schroef onder m'n auto van m'n spaghetti niet loskrijg dan houd 't al h??l snel op 
Trouwens waarschijnlijk dat ik inderdaad de brandstofpomp gewoon op de contactstroom zet, tis wel zo makkelijk, eigenlijk wil ik m'n ecu helemaal weg hebben, maar is dit mogelijk ?
wat stuurt dit ding nu allemaal aan ???
bytheway,
Ik zal een rapport maken van alle dingen die ik doe, misschien in de toekomst handig om op 't forum te zetten voor andere mensen die 't zelfde willen doen, ik heb namelijk nog nooit aan een blok geschroeft (ben gelukkig wel beetje technisch), dus ik zal de meest "simpele" dingen(die anderen al weten) moeten uitzoeken.
Deze zaterdag eens beginnen ermee kheb gelukkig wel alle onderdelen nu, inclusief de omgebouwde motorsteun van m'n vorige ax

Hopelijk kan ik ff bij iemand op de smeerput ofzo


King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
Tjaja, maar m'n onzekerheid stijgt, wat regelt de computer nu precies, doet die de ontsteking en de injectie, of alleen de injectie ?
En regelt die de data van de sensoren, start m'n ax uberhaupt zonder de computer, zelfs als ik de benzinepomp rechtstreeks aan de contactstroom hang, of zijn er meerdere onderdelen afhankelijk van de computer ?
En regelt die de data van de sensoren, start m'n ax uberhaupt zonder de computer, zelfs als ik de benzinepomp rechtstreeks aan de contactstroom hang, of zijn er meerdere onderdelen afhankelijk van de computer ?
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
betterman wrote:Tjaja, maar m'n onzekerheid stijgt, wat regelt de computer nu precies, doet die de ontsteking en de injectie, of alleen de injectie ?
En regelt die de data van de sensoren, start m'n AX uberhaupt zonder de computer, zelfs als ik de benzinepomp rechtstreeks aan de contactstroom hang, of zijn er meerdere onderdelen afhankelijk van de computer ?
computer regeld naar mijn weten alleen de injectie,
naar mijn idee wordt de brandstofpomp aangestuurt door een relais dat geschakelt wordt zodra je je contact aanzet.
dit zou het dus ook moeten doen zonder ECU! ik weet alleen niet in hoevere de druk geregeld word bij een ax, of deze constant is of afhankelijk vd behoefte.
ik denk dat je het hele injectiegebeuren eraf kan schroeven, ik zou met zo min mogelijk beginnen! dus zonder alle injectiezooi. wel alle sensoren aansluiten natuurlijk, maar zoveel mogelijk injectierommel eraf.
en dan dus de carbs erop en die benzine geven.
volgens mij is jou ontsteking geregeld dmv een rotor+verdelerkap, dat zou het heel eenvoudig maken!
en mogelijk heeft die sportkop van jou al een aansluiting voor een mechanische brandstofpomp (mogelijk zit deze er al op.) en dat zou het helemaal eenvoudig maken denk ik.
maar begin met zo min mogelijk! carbs hebben alleen maar benzine en lucht nodig, dus zorg voor benzine! en vonk
en die onderste bout krijg je wel los joh!
dit zou het dus ook moeten doen zonder ECU! ik weet alleen niet in hoevere de druk geregeld word bij een ax, of deze constant is of afhankelijk vd behoefte.
ik denk dat je het hele injectiegebeuren eraf kan schroeven, ik zou met zo min mogelijk beginnen! dus zonder alle injectiezooi. wel alle sensoren aansluiten natuurlijk, maar zoveel mogelijk injectierommel eraf.
en dan dus de carbs erop en die benzine geven.
volgens mij is jou ontsteking geregeld dmv een rotor+verdelerkap, dat zou het heel eenvoudig maken!
en mogelijk heeft die sportkop van jou al een aansluiting voor een mechanische brandstofpomp (mogelijk zit deze er al op.) en dat zou het helemaal eenvoudig maken denk ik.
maar begin met zo min mogelijk! carbs hebben alleen maar benzine en lucht nodig, dus zorg voor benzine! en vonk
en die onderste bout krijg je wel los joh!

Jhaaaaaaaaaa, eindelijk weer webers op m'n ax, joepie!!!
geen vreemde dingen gevonden en de computer gewoon laten zitten, maar eens een keer uitproberen of 't ook gaat zonder dat lelijke ding
geen vreemde dingen gevonden en de computer gewoon laten zitten, maar eens een keer uitproberen of 't ook gaat zonder dat lelijke ding

King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
tjaja, een rapportage.....hmmm
de fotocamera van m'n vader was leeg dus al geen foto's ervan
Maar ik kan 't wel uittypen, das beter dan niets, al was de hele procedure simpeler dan ik dacht
het enige wat ik heb gedaan is:
- Oude kop & injectie losgehaald;
- Nieuwe Kop geplaatst met behulp van een omgebouwde motorsteun(half afgeflext dus);
- Webers erop geschroeft;
- Alle kabel die ik kon aansluiten op t blok aangesloten en de rest weggeduwd achter de computer;
- Benzineleidingen verlengd en aangesloten op de heen en retour;
- Luchtfilter buis van circa 30cm geplaatst icm een K&N 57i kit;
- Alle kabelklemmen en schroeven nagelopen en aangedraait (voor 't geval dat ik er weer ??ntje zou vergeten);
- Koelcircuit opnieuw gevuld;
- AX Sport gaskabel geplaatst;
- Gestart --> geen resultaat --> WHAAAAAAA!!!!!!!!!
- Nog een keer gestart --> VROEM!!!!! --> JHAAAAAA!!!!!
- Handen gewassen;
- 200km testritje gemaakt;
M'n motor zoemd nu weer zoals 't hoort met dubbele webers, en de temperatuur van de motor blijft constant rond de 90 graden, zelfs als ik met 5000rpm rij.
Helemaal geen trucjes moeten uithalen met de rijcomputer of benzinepomp, gewoon alles erin geschroeft en starten met die hap.
Benodigdheden:
- Kop van een AX Sport;
- Twee dubbele Webers (of die andere dingen);
- Inlaatspruitstuk van een AX Sport (geen Peugeot ralley);
- Luchtfilterhuis van een AX Sport incl. montage plaat en papieren pakkingen;
- Vloeibare pakking;
- Gaskabel van een AX Sport;
- Uitlaat pakkingen;
- Gereedschap;
- Motorsteun;
- Flex;
- Gezond verstand;
- Geduld;
- Stalen zenuwen als ie niet meteen wil starten;
de fotocamera van m'n vader was leeg dus al geen foto's ervan

Maar ik kan 't wel uittypen, das beter dan niets, al was de hele procedure simpeler dan ik dacht

het enige wat ik heb gedaan is:
- Oude kop & injectie losgehaald;
- Nieuwe Kop geplaatst met behulp van een omgebouwde motorsteun(half afgeflext dus);
- Webers erop geschroeft;
- Alle kabel die ik kon aansluiten op t blok aangesloten en de rest weggeduwd achter de computer;
- Benzineleidingen verlengd en aangesloten op de heen en retour;
- Luchtfilter buis van circa 30cm geplaatst icm een K&N 57i kit;
- Alle kabelklemmen en schroeven nagelopen en aangedraait (voor 't geval dat ik er weer ??ntje zou vergeten);
- Koelcircuit opnieuw gevuld;
- AX Sport gaskabel geplaatst;
- Gestart --> geen resultaat --> WHAAAAAAA!!!!!!!!!
- Nog een keer gestart --> VROEM!!!!! --> JHAAAAAA!!!!!
- Handen gewassen;
- 200km testritje gemaakt;
M'n motor zoemd nu weer zoals 't hoort met dubbele webers, en de temperatuur van de motor blijft constant rond de 90 graden, zelfs als ik met 5000rpm rij.

Helemaal geen trucjes moeten uithalen met de rijcomputer of benzinepomp, gewoon alles erin geschroeft en starten met die hap.
Benodigdheden:
- Kop van een AX Sport;
- Twee dubbele Webers (of die andere dingen);
- Inlaatspruitstuk van een AX Sport (geen Peugeot ralley);
- Luchtfilterhuis van een AX Sport incl. montage plaat en papieren pakkingen;
- Vloeibare pakking;
- Gaskabel van een AX Sport;
- Uitlaat pakkingen;
- Gereedschap;
- Motorsteun;
- Flex;
- Gezond verstand;
- Geduld;
- Stalen zenuwen als ie niet meteen wil starten;

King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
ow, dan heb ik een ander spruitstuk, ik heb namelijk webers 40DCOM
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
-
- AX liefhebber
- Posts: 318
- Joined: ThuJun12, 2003 3:51:21 PM
- Location: Sittard
- Contact:
Inderdaad
Waar was jij danne ???

Waar was jij danne ???
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707