
Michiel aka Citrofreak (XM v6.24 '94)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Mn Furiotje is vandaag afgekeurt...
Volgende punten:
* Handrem (evt stellen, waarschijnlijk nieuwe kabels 2 x a € 16,50)
* C.O. te hoog (toch een andere katalysator)
* Uitlaat lek (andere kat ook maar met een langer stuk middenpijp)
* Koplamp rechts te laag afgesteld (bekende plugjes kapot)
* Koplamp links los (bekende plugjes kapot)
* Aandrijfashoes links-voor (hoes zelf is heel, de klem is kapot)
* Band rechts-voor glad
* Band links-voor is aandachtpunt
Dan komen er in de nabije toekomst de volgende gebreken:
* Draagarmen voor
* Aandrijfas links-voor
En natuurlijk heeft de Spot nog steeds nieuwe homokineetjes nodig. Deze blijken voor de AX niet los te bestellen, dus ook 2 x een nieuwe aandrijfas voor het blauwe gevaar.
Hele waslijst!! Nu ga ik er een sport van maken om alle onderdelen zo goedkoop mogelijk te bemachtigen, want ik krijg tranen in mn ogen als ik in mn portemonnee kijk!!

* Handrem (evt stellen, waarschijnlijk nieuwe kabels 2 x a € 16,50)
* C.O. te hoog (toch een andere katalysator)
* Uitlaat lek (andere kat ook maar met een langer stuk middenpijp)
* Koplamp rechts te laag afgesteld (bekende plugjes kapot)
* Koplamp links los (bekende plugjes kapot)
* Aandrijfashoes links-voor (hoes zelf is heel, de klem is kapot)
* Band rechts-voor glad
* Band links-voor is aandachtpunt
Dan komen er in de nabije toekomst de volgende gebreken:
* Draagarmen voor
* Aandrijfas links-voor
En natuurlijk heeft de Spot nog steeds nieuwe homokineetjes nodig. Deze blijken voor de AX niet los te bestellen, dus ook 2 x een nieuwe aandrijfas voor het blauwe gevaar.
Hele waslijst!! Nu ga ik er een sport van maken om alle onderdelen zo goedkoop mogelijk te bemachtigen, want ik krijg tranen in mn ogen als ik in mn portemonnee kijk!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Goeie bandjes op de sloop: € 40,- per twee. Leg maar es uit waarom de rest bijna gratis te verhelpen is... Die heb ik nog niet helemaal door..Browny wrote:alleen je bandjes zijn prijzig maar zeker voor je eigen veiligheid wel handig.
Die andere puntjes zijn vrijwel gratis te verhelpen!
Succes met klussen.
handremkabels zijn niet duur,
uitlaat is waarschijnlijk wel te lassen of dicht te smeren
koplampplugjes zijn broekzakformaat op de sloop
klemmetje over de ashoes is een paar euro
katalysator hoeft niet per se, beetje goed doortrappen, injectiereiniger in je tank erbij en je CO is ook al wat naar beneden, ik weet niet hoe hoog die was??
uitlaat is waarschijnlijk wel te lassen of dicht te smeren
koplampplugjes zijn broekzakformaat op de sloop
klemmetje over de ashoes is een paar euro
katalysator hoeft niet per se, beetje goed doortrappen, injectiereiniger in je tank erbij en je CO is ook al wat naar beneden, ik weet niet hoe hoog die was??
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
De uitlaat lekt omdat de pijp van de kat te kort is. Hij hangt er dus veel te strak onder. De flens bij de achterbumper word dus uitelkaar getrokken en daar lekt hij dan ook. Dus vanmiddag voor € 70,- op de sloop een andere kat ophalen en dan zijn (als het goed is) beide problemen over. Voor de rest heb je idd gelijk. Dat zijn de kosten niet. Maar zoals in het gevraagd-topic staat ben ik op termijn op zoek naar twee nieuwe (lees: goeie gebruikte) draagarmen voor de Furio en twee aandrijfasjes links voor en één rechts voor. (Bij de Spot zijn ze allebij aan vervanging toe.)Browny wrote:handremkabels zijn niet duur,
uitlaat is waarschijnlijk wel te lassen of dicht te smeren
koplampplugjes zijn broekzakformaat op de sloop
klemmetje over de ashoes is een paar euro
katalysator hoeft niet per se, beetje goed doortrappen, injectiereiniger in je tank erbij en je CO is ook al wat naar beneden, ik weet niet hoe hoog die was??
En ik heb straks een complete uitlaat lijn met kat over voor 50 euro!citrofreak wrote:De uitlaat lekt omdat de pijp van de kat te kort is. Hij hangt er dus veel te strak onder. De flens bij de achterbumper word dus uitelkaar getrokken en daar lekt hij dan ook. Dus vanmiddag voor € 70,- op de sloop een andere kat ophalen en dan zijn (als het goed is) beide problemen over. Voor de rest heb je idd gelijk. Dat zijn de kosten niet. Maar zoals in het gevraagd-topic staat ben ik op termijn op zoek naar twee nieuwe (lees: goeie gebruikte) draagarmen voor de Furio en twee aandrijfasjes links voor en één rechts voor. (Bij de Spot zijn ze allebij aan vervanging toe.)Browny wrote:handremkabels zijn niet duur,
uitlaat is waarschijnlijk wel te lassen of dicht te smeren
koplampplugjes zijn broekzakformaat op de sloop
klemmetje over de ashoes is een paar euro
katalysator hoeft niet per se, beetje goed doortrappen, injectiereiniger in je tank erbij en je CO is ook al wat naar beneden, ik weet niet hoe hoog die was??
Kan er morgen onder vandaan!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Sorry schat, je hebt dit berichtje gepost toen ik onderweg was naar Beilen om mijn nieuwe kat op te halen. Nu ff koffie met een peukje en dan de boel eronder schroeven.grietje wrote:En ik heb straks een complete uitlaat lijn met kat over voor 50 euro!citrofreak wrote:De uitlaat lekt omdat de pijp van de kat te kort is. Hij hangt er dus veel te strak onder. De flens bij de achterbumper word dus uitelkaar getrokken en daar lekt hij dan ook. Dus vanmiddag voor € 70,- op de sloop een andere kat ophalen en dan zijn (als het goed is) beide problemen over. Voor de rest heb je idd gelijk. Dat zijn de kosten niet. Maar zoals in het gevraagd-topic staat ben ik op termijn op zoek naar twee nieuwe (lees: goeie gebruikte) draagarmen voor de Furio en twee aandrijfasjes links voor en één rechts voor. (Bij de Spot zijn ze allebij aan vervanging toe.)Browny wrote:handremkabels zijn niet duur,
uitlaat is waarschijnlijk wel te lassen of dicht te smeren
koplampplugjes zijn broekzakformaat op de sloop
klemmetje over de ashoes is een paar euro
katalysator hoeft niet per se, beetje goed doortrappen, injectiereiniger in je tank erbij en je CO is ook al wat naar beneden, ik weet niet hoe hoog die was??
Kan er morgen onder vandaan!
Aandrijfassen zijn nooit afkeurcitrofreak wrote:
Dan komen er in de nabije toekomst de volgende gebreken:
* Draagarmen voor
* Aandrijfas links-voor
Maar eventueel heb ik daar straks een setje van over.... Furio assen....
Staat is onbekend. Ik hoor wel iets, maar dat zijn volgens mij echt geen aandrijfassen.
En die uitlaat, lekker handig ook he


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Hmm oopzzgrietje wrote:Aandrijfassen zijn nooit afkeurcitrofreak wrote:
Dan komen er in de nabije toekomst de volgende gebreken:
* Draagarmen voor
* Aandrijfas links-voor
Maar eventueel heb ik daar straks een setje van over.... Furio assen....
Staat is onbekend. Ik hoor wel iets, maar dat zijn volgens mij echt geen aandrijfassen.
En die uitlaat, lekker handig ook he:P Hij stond al weken hier bij aangeboden hoor

Ondertussen zit de nieuwe kat (uit één stuk naar de achterdemper) er onder! Wauw, wat een rust!! Als ik stil sta en de motor draait stationair, moet ik op de toerenteller kijken of de motor nog loopt. Je hoort hem niet!!

-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Ohja, wanneer zie ik mijn oude liefde hier in Australie verschijnen?citrofreak wrote:
Cruisin around the globe in my AX!!

Ik las net de aandacht puntjes voor de APK, zonde. Die katbuis is inderdaad korter dan normaal, omdat er een andere demper op zat. Met de spagetti, katloze buis, sportdemper lekte er niks, maar ja, dat is natuurlijk ook niet helemaal APK correct.
CO keuring zou geen probleem moeten zijn, daar kwam ik altijd makkelijk doorheen, anders even wat reiniger er door heen gooien, 98 tanken en een stukje lekker vlammen om alles schoon te branden.
Ik hoop dat alles goedkomt met de Furio, heb er het grootste vetrouwen in!
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Alles is ondertussen weer zo goed als voormekaar. Ik heb een andere orginele kat gekocht en eronder gedrukt. Tevens heb ik (zelf, jahoeee) nieuwe handremkabels en nieuwe remvoeringen gefixt en er op gezet. Goeie tweedehands voorbandjes erop, koplampjes voormekaar, aandrijfashoesje weer vast. Nu heeft alleen de rechterachterrem een probleempje. De vertanding van het afstelmechanisme is versleten, dus klapt de rem continu in de meest losse afstelling. Oftewel: veel te weinig remvermogen. Straks de auto voor de laatste keer op de brug en nieuwe vertanding in het mechanisme veilen. Pfoeiw, dan moet het goed zijn. (Jah echt, de keuring is inmiddels al twee week verlopen.... :S)
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact: