Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Leuk weer . En de foto's zijn achter de klik ook nog eens downloadbaar .
Die DS Cabrio vind ik ook leuk! Gelukkig, je ziet ze niet zoveel. Op de IMM (International Mini Meet) in Zwitserland kwam er een hele groep langs over het vliegveld waar we zaten. Die hadden een IDSM, want er zaten zelfs 2 Nederlanders bij! Jammer dat op de terugweg een was aangereden en ernstig total loss was .
Ik ga eens een Autoweek scoren denk ik...
Die DS Cabrio vind ik ook leuk! Gelukkig, je ziet ze niet zoveel. Op de IMM (International Mini Meet) in Zwitserland kwam er een hele groep langs over het vliegveld waar we zaten. Die hadden een IDSM, want er zaten zelfs 2 Nederlanders bij! Jammer dat op de terugweg een was aangereden en ernstig total loss was .
Ik ga eens een Autoweek scoren denk ik...
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Zo, vanavond even verder gegaan met het lichten van de kop van de 1.1. Het meeste was al los, dus het was niet veel werk meer.
Daar ligt ie dan
Dat ken zat rotter
Zo slecht ziet de koppakking er ook niet uit
Ok, er zit wel een gaatje in, maar de ringen zijn nog intakt
en het onderblok. Ligt wel wat olie op, maar dat kwam uit de kop toen ik die er af haalde
hmmmm, daar staan toch wel de nodige verticale slijtsporen in, da's niet helemaal lekker
maar dat is niet zo erg. Er mist hier wat, da's veul erger
Kortom, tijd voor een nieuw blok. Dus, gezocht: 1.1 blok, of een 1.4 compleet met kabelboom, liefst zo geschikt mogelijk zodat er niet teveel aangepast hoeft te worden.
Daar ligt ie dan
Dat ken zat rotter
Zo slecht ziet de koppakking er ook niet uit
Ok, er zit wel een gaatje in, maar de ringen zijn nog intakt
en het onderblok. Ligt wel wat olie op, maar dat kwam uit de kop toen ik die er af haalde
hmmmm, daar staan toch wel de nodige verticale slijtsporen in, da's niet helemaal lekker
maar dat is niet zo erg. Er mist hier wat, da's veul erger
Kortom, tijd voor een nieuw blok. Dus, gezocht: 1.1 blok, of een 1.4 compleet met kabelboom, liefst zo geschikt mogelijk zodat er niet teveel aangepast hoeft te worden.
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
hoe krijg je in vredesnaam een TU zo kapot..
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Exact zoals de mijne ook kapot was gegaan toen ik hem kocht: doorgereden terwijl het ding geen kvs meer heeft en dus warmloopt. Je krijgt geen waarschuwing gezien er alleen een temp lampje is bij de basisuitvoeringen en het blok zelf blijft gewoon koud als er geen kvs meer is.
Bij een temp meter kan je zien dat de temperatuur enorm zakt en je ervanuit kunt gaan dat je kvs aan het lekken bent en zo het blok niet meer koeld.
Bij een temp meter kan je zien dat de temperatuur enorm zakt en je ervanuit kunt gaan dat je kvs aan het lekken bent en zo het blok niet meer koeld.
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Ik weet nog wel een goed blok 1.4, gelijk een 4 gats onderstel kost je alleen maar 200 euro (ff doordenken)
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Er ligt hier nog wel een kaal gti blok voor oud ijzer prijs.. maar die is ook echt helemaal af
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Veel verstand heb ik er niet van maar kun je me vertellen wat er precies stuk is? Ben erg nieuwsgierig.
Dat hij héél kapot is blijkt nu dus maar hoe het heeft kunnen gebeuren...Tsja, midden op de snelweg rook overal en op dat moment pas een lampje op het dashboard. De wegenwacht van Luxemburg nam een kijkje met lopende (warme) motor, zal niet best zijn geweest.
Succes met de reparatie!
Ergens fijn te weten wat er precies vervangen moet worden en hieruit blijkt dat ik de auto niet om een lullige koppakking heb weggedaan, haha.
Ow, en je hebt nog PB jan!
Dat hij héél kapot is blijkt nu dus maar hoe het heeft kunnen gebeuren...Tsja, midden op de snelweg rook overal en op dat moment pas een lampje op het dashboard. De wegenwacht van Luxemburg nam een kijkje met lopende (warme) motor, zal niet best zijn geweest.
Succes met de reparatie!
Ergens fijn te weten wat er precies vervangen moet worden en hieruit blijkt dat ik de auto niet om een lullige koppakking heb weggedaan, haha.
Ow, en je hebt nog PB jan!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Jan, Bas heeft je opgelicht!
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Maar wel iets wat je op had kunnen lossen/repareren met het gratis blok dat je door Citrocin is aangebodenPunaxio wrote:... Ergens fijn te weten wat er precies vervangen moet worden en hieruit blijkt dat ik de auto niet om een lullige koppakking heb weggedaan, haha. ...
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
en dan hier op straat een blok wisselen zonder enige kennis van zaken???Bossie wrote:Maar wel iets wat je op had kunnen lossen/repareren met het gratis blok dat je door Citrocin is aangebodenPunaxio wrote:... Ergens fijn te weten wat er precies vervangen moet worden en hieruit blijkt dat ik de auto niet om een lullige koppakking heb weggedaan, haha. ...
Nee, dankje!
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
kennis van zaken krijg je wel terwijl je het doet
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Ziet er lekker uit . Al iets gevonden om mee te vervangen?
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Nope, nog niet iets gevonden ter vervanging. Ik ben nog op zoek. Voorkeur gaat uit naar een 1.4 incl. kabelboom.
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Je weet dat hier nog een 1.4 staat inclusief boom? Helaas geen aluminium
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Gisteren even naar Bussum gereden om het bovenstaande blok bij Peter op te halen. Vanavond de bak er alvast afgeschroefd. V.d week maar eens kijken hoe de drukgroep en koppelingsplaat er aan toe zijn. Nu het blok toch los in de garage staat gelijk maar wat preventief onderhoud doen. Het is al bekend dat de klepseals niet meer helemaal fris zijn, dus later deze week gaat de kop er ook af. Over een poosje staat er dus een heerlijk fris blok klaar om de First in te gaan.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Terug lekker bezig zie ik
Jammer van het 1.1-blokje, maar wat er nu in komt is veel leuker.
Doe zo voort.
Jammer van het 1.1-blokje, maar wat er nu in komt is veel leuker.
Doe zo voort.
AX-kopen is verslavend.
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Toch maar wel de klepseals? Ach, had het zelf ook graag gedaan, maar voor de rest liep heb blok super! Kon de overdosis subwoofers en andere zooi in de achterbak prima meesleuren .
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Ja, pak het gelijk maar aan. Dan kan het blok er voorlopig weer tegen. Heb geen zin om het blok er nu in te hangen en op korte termijn zulk onderhoud te moeten doen.
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Tot zo Jan!
ik zal de koffie ff aanzetten
ik zal de koffie ff aanzetten
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0
Jan, waar blijven de foto's van de Zeeuwse creatie van gisteeren?
Ik ben vreselijk benieuw wat en hoe het is geworden.
Groetjes, Henk
Ik ben vreselijk benieuw wat en hoe het is geworden.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl