Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Schema komt wel goed, ik heb nog een pin-out van een 106 rallye en die heeft daar dezelfde stekker (?).
En uiteraard ziet hij er weer bling bling uit, low budget wil niet zeggen dat de kwaliteit daaronder voor zal doen .
Hij is infeite klaar voor inbouw, wat kleine zaken zoals de dynamo enz ontbreken maar die komen er na de inbouw pas in.
Verder moet de bak er natuurlijk ook nog op maar zo is het wat prettiger te verplaatsen (staal blok is niet echt bepaald... licht)
Ik weet alleen niet zeker of de inbouw gedaan gaat worden, ik ben momenteel aan het orienteren om eventueel een studie volgend jaar te gaan doen(HBO). Dus wellicht word ik weer (of voor het eerst echt) een student. Echter zou ik dan graag de AX zo goedkoop mogenlijk houden ivm ik dan aan een strikt en krap budget zit en een 1.4 gti blok zuipt nogal.
Hoe dan ook ik hoop op een korte termijn wat zaken rond te krijgen en alvast een idee, daarna kijk ik rustig aan wat ik ga doen gezien de ax momenteel ook prima rijd. Blokje loopt ook niet weg .Ik kan ook zeggen dat ik de first afbouw, daarin rijd en volgend jaar bij het begin van mijn studie een 1.1 neem . Maar nogmaals niks is nog zeker daarom is het een beetje en chaos voor mijzelf.
En uiteraard ziet hij er weer bling bling uit, low budget wil niet zeggen dat de kwaliteit daaronder voor zal doen .
Hij is infeite klaar voor inbouw, wat kleine zaken zoals de dynamo enz ontbreken maar die komen er na de inbouw pas in.
Verder moet de bak er natuurlijk ook nog op maar zo is het wat prettiger te verplaatsen (staal blok is niet echt bepaald... licht)
Ik weet alleen niet zeker of de inbouw gedaan gaat worden, ik ben momenteel aan het orienteren om eventueel een studie volgend jaar te gaan doen(HBO). Dus wellicht word ik weer (of voor het eerst echt) een student. Echter zou ik dan graag de AX zo goedkoop mogenlijk houden ivm ik dan aan een strikt en krap budget zit en een 1.4 gti blok zuipt nogal.
Hoe dan ook ik hoop op een korte termijn wat zaken rond te krijgen en alvast een idee, daarna kijk ik rustig aan wat ik ga doen gezien de ax momenteel ook prima rijd. Blokje loopt ook niet weg .Ik kan ook zeggen dat ik de first afbouw, daarin rijd en volgend jaar bij het begin van mijn studie een 1.1 neem . Maar nogmaals niks is nog zeker daarom is het een beetje en chaos voor mijzelf.
Of tegen die tijd weer een monopoint met een lange vijf erop.
Ik heb nog steeds reuze lol met die combinatie op de mijne; als de AX snel moet zijn is dat geen enkel probleem en met die vijf rij ik 1:16,5 a 17 op de snelweg.
Blokje hierboven ziet er echt super uit!
Ik heb nog steeds reuze lol met die combinatie op de mijne; als de AX snel moet zijn is dat geen enkel probleem en met die vijf rij ik 1:16,5 a 17 op de snelweg.
Blokje hierboven ziet er echt super uit!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Gaaf hitteschild ook!
Ziet er mooier uit dan dat saaie ding dat standaard op AX TU-blokjes zit.
Maarreh, een GTI met Group-N software schijnt volgens GTI Ruudje een stuk zuiniger te zijn bij normale rijstijl (in vergelijking met de originele fabriekssoftware).
Ziet er mooier uit dan dat saaie ding dat standaard op AX TU-blokjes zit.
Maarreh, een GTI met Group-N software schijnt volgens GTI Ruudje een stuk zuiniger te zijn bij normale rijstijl (in vergelijking met de originele fabriekssoftware).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
We zullen het wel zien ik wil eigenlijk de first als project afmaken dus ik gok dat het wel zover gaat komen dat het blokje erin komt.
Het keerpunt voor mij is rond februari dan weet ik pas zeker of ik wat ik wil echt kan, en ik kan dan altijd nog beslissen het ding weer uit elkaar te trekken en er een zuiniger blok in te doen ivm de feitelijke studie pas een x aantal maanden later zal beginnen.
Als ik de keuze moet maken nu nog +30 jaar lang door te gaan op de huidige manier of ~4 jaar lang bikkelen en dan echt te gaan doen wat ik wil hoef ik daar eigenlijk niet heel lang over na te denken. Maar helaas is het niet een kwestie van "He ik wil even HBO gaan doen!"
Het keerpunt voor mij is rond februari dan weet ik pas zeker of ik wat ik wil echt kan, en ik kan dan altijd nog beslissen het ding weer uit elkaar te trekken en er een zuiniger blok in te doen ivm de feitelijke studie pas een x aantal maanden later zal beginnen.
Als ik de keuze moet maken nu nog +30 jaar lang door te gaan op de huidige manier of ~4 jaar lang bikkelen en dan echt te gaan doen wat ik wil hoef ik daar eigenlijk niet heel lang over na te denken. Maar helaas is het niet een kwestie van "He ik wil even HBO gaan doen!"
In één woord: KEURIG!Drake wrote: En uiteraard ziet hij er weer bling bling uit, low budget wil niet zeggen dat de kwaliteit daaronder voor zal doen .
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik heb voor de AX alvast de knoop doorgehakt of liever gezegt valsgespeeld. Ik heb vandaag het nieuwe blok erin gehangen, nu kan ik niet meer terug .
Was wel even prutsen gezien de vorige eigenaar een bout had laten afbreken in het blok waar de bak mee vast moet, uitborden tappen e.d maar allemaal goedgekomen en hij hangt er nu in. Kwestie van alles weer aansluiten, olie, kvs enz erin cosmetisch nog een paar dingetjes en dan de kabelboom ombouwen.
Infeite zijn er maar 3 dingen die gedaan moeten worden om hem in "basic" modus te laten draaien.
-Geschakelde plus.
-Singaal contactslot > startmoter.
-Benzinepomp prik geven.
Was wel even prutsen gezien de vorige eigenaar een bout had laten afbreken in het blok waar de bak mee vast moet, uitborden tappen e.d maar allemaal goedgekomen en hij hangt er nu in. Kwestie van alles weer aansluiten, olie, kvs enz erin cosmetisch nog een paar dingetjes en dan de kabelboom ombouwen.
Infeite zijn er maar 3 dingen die gedaan moeten worden om hem in "basic" modus te laten draaien.
-Geschakelde plus.
-Singaal contactslot > startmoter.
-Benzinepomp prik geven.
2 dagen flink zwoegen, maar hij ligt erin. Alles is aangesloten en er zijn nog maar een paar zaken die gedaan moeten worden:
-alle vloeistoffen (er zit nog moterolie in maar die word meteen vervangen)
-kabelboom (schema van de 106 xsi ontbreekt nog steeds)
Wat ik in de toekomst moet nalopen:
-schakelsysteem, ondanks dat de spie vervangen is zit er nog teveel spelling op naar mijn zin.
-demper van de uitlaat is.... niet veel meer, ik heb echter nog een 106 gti demper liggen.
Maar opzich loopt het project prima en ik hoop van de week de sleutel te kunnen omdraaien.
-alle vloeistoffen (er zit nog moterolie in maar die word meteen vervangen)
-kabelboom (schema van de 106 xsi ontbreekt nog steeds)
Wat ik in de toekomst moet nalopen:
-schakelsysteem, ondanks dat de spie vervangen is zit er nog teveel spelling op naar mijn zin.
-demper van de uitlaat is.... niet veel meer, ik heb echter nog een 106 gti demper liggen.
Maar opzich loopt het project prima en ik hoop van de week de sleutel te kunnen omdraaien.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Gaat prima Chris.
En geloof me, je volgende stap moet vóór volgend jaar een programmeerbaar injectiesysteem zijn.
Sequentiële injectie op een 1.4 GTI-blok is op z'n minst net zo zuinig als een GT monopoint. Eventueel zou je de nokkenas nog kunnen vervangen voor een uit een Saxo 1.4, dan is ie minder hoogtoerig. Maar denk dat twee programma's draaien voor jou prima moet werken (lambda 1.10-1.15 voor dagelijkse ritjes, hoog in de toeren richting 1.00, en dan gewoon volop 0.85 voor op het circuit).
En geloof me, je volgende stap moet vóór volgend jaar een programmeerbaar injectiesysteem zijn.
Sequentiële injectie op een 1.4 GTI-blok is op z'n minst net zo zuinig als een GT monopoint. Eventueel zou je de nokkenas nog kunnen vervangen voor een uit een Saxo 1.4, dan is ie minder hoogtoerig. Maar denk dat twee programma's draaien voor jou prima moet werken (lambda 1.10-1.15 voor dagelijkse ritjes, hoog in de toeren richting 1.00, en dan gewoon volop 0.85 voor op het circuit).
En toen wou hij niet starten.....
Alles is aangesloten zoals het zou moeten zitten maar hij doet noppes (ja de startmoter e.d draaid rond).
Benzinepomp en het onstekingsmodule krijgen geen stroom (geen pomp en geen vonk).
Probleem zit hem vermoedelijk in het 2e deel van de aansturing van het injectierelais, deel 1 geeft domweg stroom naar de ecu zodra je het contact omzet (relais klikt gewoon) waarna hij deel 2 zou moeten aanzetten(pomp en onstekingsmodule) .... maar dat gebeurd dus niet gok ik (draad 1255). Mijn gok is domweg een kabelbreuk en gezien we in het donker aan het proberen waren moesten we wel stoppen.
Dus morgen ga ik 1 voor 1 de draden doorlopen die daarvoor bedoeld zijn, eventueel schakel ik het 2e deel handmatig aan om te kijken of hij dan loopt.
Alles is aangesloten zoals het zou moeten zitten maar hij doet noppes (ja de startmoter e.d draaid rond).
Benzinepomp en het onstekingsmodule krijgen geen stroom (geen pomp en geen vonk).
Probleem zit hem vermoedelijk in het 2e deel van de aansturing van het injectierelais, deel 1 geeft domweg stroom naar de ecu zodra je het contact omzet (relais klikt gewoon) waarna hij deel 2 zou moeten aanzetten(pomp en onstekingsmodule) .... maar dat gebeurd dus niet gok ik (draad 1255). Mijn gok is domweg een kabelbreuk en gezien we in het donker aan het proberen waren moesten we wel stoppen.
Dus morgen ga ik 1 voor 1 de draden doorlopen die daarvoor bedoeld zijn, eventueel schakel ik het 2e deel handmatig aan om te kijken of hij dan loopt.
Last edited by Drake on MonSep29, 2008 10:23:10 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
jup maar das hetzelfde als je het schema bekijkt maar och het komt wel goed, kinderziektes...
Last edited by Drake on MonSep29, 2008 10:24:36 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Doorlopen zal even moeten wachten, weer is vanavond te slecht (jup buiten sleutelen is een bitch anders had ik al klaar kunnen zijn).
Ik heb het schema compleet 100x doorgelopen en het kan 2 dingen zijn:
-Of het relais word aangestuurd vanaf een bypass draad (de 1255)
-Of de ecu stuurd het relais aan, maar ik heb al een andere ecu voor the heck of it geprobeerd.
De datasheet van de ecu heb ik niet dus het is voor mij een gok. Tijd gaat ook dringen gezien hij de 8e eigenlijk functioneel moet zijn en ik niet nog meer incidentele storingen kan hebben.
Maar dit is dus de reden waarom ik liever een orginele kabelboom had. Nu komt dit niet door het verkeerd aansluiten maar puur door een extra storing in de bedrading, nu had dit met een orginele kabelboom ook kunnen gebeuren maar dat is het een stuk makkelijker de storing te verhelpen.
Ik heb het schema compleet 100x doorgelopen en het kan 2 dingen zijn:
-Of het relais word aangestuurd vanaf een bypass draad (de 1255)
-Of de ecu stuurd het relais aan, maar ik heb al een andere ecu voor the heck of it geprobeerd.
De datasheet van de ecu heb ik niet dus het is voor mij een gok. Tijd gaat ook dringen gezien hij de 8e eigenlijk functioneel moet zijn en ik niet nog meer incidentele storingen kan hebben.
Maar dit is dus de reden waarom ik liever een orginele kabelboom had. Nu komt dit niet door het verkeerd aansluiten maar puur door een extra storing in de bedrading, nu had dit met een orginele kabelboom ook kunnen gebeuren maar dat is het een stuk makkelijker de storing te verhelpen.