Net even met de AX naar de garage geweest, vanwege verliezen van koelvloeistof, en het eruit gooien van de koelvloeistof bij koude motor na het bijvullen.
De diagnose is het volgende, het is ofwel de kop, of weer de koppakking, maar die ligt er net 20.000km in oid.
Hij staat mooi kleine belletjes te blazen in het koelsysteem, iets dat ie gisteren wel even deed, maar daar hield ie toen mee op, nu bleef ie echter doorblazen, afhankelijk van het toerental kreeg ik meer belletjes.
Ook kon ik testen na een stuk rijden om te kijken wat er gebeurt als de dop eraf gehaald wordt, er mag wel wat druk op zitten, maar het koelwater mag dr niet uitkomen, iets wat dus wel gebeurde nadat ik teruggereden was naar huis
Kortom, dat gaat weer een bak geld kosten, ik heb em namelijk wel bijna dagelijks nodig voor het werk
Heb gelukkig nog een kop liggen, weet echter niet fo die nog 100% in orde is, vermoedelijk wel, aangezien die kop er af is gekomen tijdens de vorige wissel, de vorige eigenaar had de koppakking wel vervangen, maar de hele bende er gewoon weer opgekwakt zonder vlakken, nieuwe bouten etc etc, en hij lekte toen weer als een gek.