Michiel aka Killer (AX 1.4 GT '88)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Michiel zoals Collin al suggereerde en spiegel vervangen is niet zo veel werk, maar het is en blijft een stompzinnege aktie van een of andere onverlaat
Succes met vervangen.
Groetjes, Henk

Succes met vervangen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
is de m?gane-bestuurder langskomen ofzo? 
wel een rotgeintje zeg, tis echt een h??l mooi autootje.
bij mijn GT is de koeling volgens mij grotendeels in orde, staat eigenlijk altijd net boven de 80 tenzij je 'm flink plankt op de snelweg met niet al te koel weer. zondagavond ging ie met sprintje wel richting 95-100.
is dat bij jou hetzelfde?

wel een rotgeintje zeg, tis echt een h??l mooi autootje.
bij mijn GT is de koeling volgens mij grotendeels in orde, staat eigenlijk altijd net boven de 80 tenzij je 'm flink plankt op de snelweg met niet al te koel weer. zondagavond ging ie met sprintje wel richting 95-100.
is dat bij jou hetzelfde?
Denk het niet, stomme was dat ik nog 2 klappen hoorde die avond en al zoiets had van wat is dat. Waarschijnlijk was dat dus mijn spiegel... *zucht* wat een land is dit toch ook
Koeling is nu bij deze ook prima in orde, bij mij inderdaad ook rond de 80 graden, op de snelweg loopt het heel iets op maar maar zodra ik van de snelweg af ga loopt ie weer terug zelfs. Topsnelheid ligt wel laag (170 ongeveer) maar dat zal vast door de mega brede banden komen, die geven nogal wat rolweerstand natuurlijk (185 ligt eronder).
Nog even eentje om het af te leren, wat is ze toch lekker rood


Koeling is nu bij deze ook prima in orde, bij mij inderdaad ook rond de 80 graden, op de snelweg loopt het heel iets op maar maar zodra ik van de snelweg af ga loopt ie weer terug zelfs. Topsnelheid ligt wel laag (170 ongeveer) maar dat zal vast door de mega brede banden komen, die geven nogal wat rolweerstand natuurlijk (185 ligt eronder).
Nog even eentje om het af te leren, wat is ze toch lekker rood


-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
banden scheelt idd nogal, maar misschien ook wel een beetje motorische afstelling? wat voor toerental heb je bij 170?
ik zit bij 170 op 5200 r/min ofzo nl., met de originele bandenmaat, rijd op Michelins in 165/60R14 H en met de bandenspanning volgens opgave (in de deuropening).
Jouw motor is volgens mij vrij jong, de mijne heeft al bijna 210.000 gedraaid, maar had vanochtend wel weer ff 190 tegen een lichte helling op, en vervolgens even 195 (dik 180 echte km's) tot ik weer moest remmen (ochtendspits
).. het kan dus harder
filmpje beschikbaar, zal 'm straks eens uploaden 
Ik heb geen kat, maar jij hebt een carburateur in je voordeel t.o.v. mijn monopointinjectie...
ik zit bij 170 op 5200 r/min ofzo nl., met de originele bandenmaat, rijd op Michelins in 165/60R14 H en met de bandenspanning volgens opgave (in de deuropening).
Jouw motor is volgens mij vrij jong, de mijne heeft al bijna 210.000 gedraaid, maar had vanochtend wel weer ff 190 tegen een lichte helling op, en vervolgens even 195 (dik 180 echte km's) tot ik weer moest remmen (ochtendspits



Ik heb geen kat, maar jij hebt een carburateur in je voordeel t.o.v. mijn monopointinjectie...
Jep banden scheelt zeker, op mijn andere auto had ik ook bredere banden (met 17") gemonteerd, had ik hetzelfde...
Verder is de bandenspanning wat harder, die banden zijn net ballonnen, velgen zijn maar 13" namelijk
Bij 170 rijdt ik ook zoiets in toeren, moet dus nog zeker een stuk verder kunnen, maximum pk's ligt bij de GT op 6400 toeren. Dus als ze op zijn gaan er smallere banden op, betekent hogere topsnelheid en meer grip in de regen.
Blokje is zeker jong, ze heeft afgelopen jaar maar 7000km gereden, dus nu heeft de carrosserie net 120000 gedraaid, het blok 60000
Carb staat wel wat zuiniger afgesteld, moest voor de APK (CO). Zou ik weer open kunnen zetten maar goed ze loopt zo vrij goed moet ik zeggen.
Verder is de bandenspanning wat harder, die banden zijn net ballonnen, velgen zijn maar 13" namelijk

Bij 170 rijdt ik ook zoiets in toeren, moet dus nog zeker een stuk verder kunnen, maximum pk's ligt bij de GT op 6400 toeren. Dus als ze op zijn gaan er smallere banden op, betekent hogere topsnelheid en meer grip in de regen.
Blokje is zeker jong, ze heeft afgelopen jaar maar 7000km gereden, dus nu heeft de carrosserie net 120000 gedraaid, het blok 60000

Carb staat wel wat zuiniger afgesteld, moest voor de APK (CO). Zou ik weer open kunnen zetten maar goed ze loopt zo vrij goed moet ik zeggen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
zolang je bougies niet te heet worden is er niks mis met je mengsel. doen ze dat wel, dan kleuren ze wit.
teveel benzine zorgt vooral voor vervuiling... je zou 'm voor de grap eens kunnen meten met een wideband lambda (ja, dat kan ook bij een carburateur). waarschijnlijk krijg je dan nu een waarde van rond de 1.1. op 0.85-0.9 krijg je idd de beste prestaties, maar zo h??l erg veel scheelt het ook weer niet bij een N/A motor. fabrieksopgave dien je zo iig te kunnen halen.
teveel benzine zorgt vooral voor vervuiling... je zou 'm voor de grap eens kunnen meten met een wideband lambda (ja, dat kan ook bij een carburateur). waarschijnlijk krijg je dan nu een waarde van rond de 1.1. op 0.85-0.9 krijg je idd de beste prestaties, maar zo h??l erg veel scheelt het ook weer niet bij een N/A motor. fabrieksopgave dien je zo iig te kunnen halen.
Ik merk met name dat het toerental bij een warme motor wat lager ligt nu, maar goed ze blijft netjes lopen... Meer benzine vervuilt inderdaad en is ook niet geweldig voor je verbruik (iets waar ik bij de GT niet over heb te klagen, 1:14 is een makkie)
Fabrieksopgave zou inderdaad makkelijk moeten kunnen, maar die banden spelen een grote rol in het hele verhaal denk ik. Alleen heel slecht zijn ze nog lang niet dus die blijven er nog even lekker onder, toch zonde om ze er onder uit te gooien...
Fabrieksopgave zou inderdaad makkelijk moeten kunnen, maar die banden spelen een grote rol in het hele verhaal denk ik. Alleen heel slecht zijn ze nog lang niet dus die blijven er nog even lekker onder, toch zonde om ze er onder uit te gooien...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Overigens zo'n actie heeft me vorige week nog wel een vette bon opgeleverd, ik dacht nog even iemand in te halen voor we weer naar 1 baan gingen (in Hengelo). Ze stonden te laseren, dus ik reed 84 waar ik 50 mocht. Damn 31 km/h te hard, dat wordt een leuke bon


-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM