wat heb jij vandaag allemaal geklunst...
Moderators: Rock's, webmasters
Vandaag heb ik (met hulp):
- Distributieriem + spanrol vervangen
(wat een gekloot met die kapjes zeg, en dan halfverwege het terugbouwen er achter komen die riem er in de verkeerde draairichting om ligt )
- V-riem vervangen
- Bougies vervangen
- Olie + filter vervangen
- Uitlaat vervangen
(Maandag bleek met de apk dat ie lek was , heb dinsdag de uitlaat van Thommes opgehaald . Helaas zit ie nog niet helemaal dicht dus van de week nog even iets van pakking of gungum er tussen stoppen en dan herkeuren)
- Kleppen gesteld
Hij loopt weer als een zonnetje en ik heb weer het idee dat ik een hoop centen heb uitgespaard
- Distributieriem + spanrol vervangen
(wat een gekloot met die kapjes zeg, en dan halfverwege het terugbouwen er achter komen die riem er in de verkeerde draairichting om ligt )
- V-riem vervangen
- Bougies vervangen
- Olie + filter vervangen
- Uitlaat vervangen
(Maandag bleek met de apk dat ie lek was , heb dinsdag de uitlaat van Thommes opgehaald . Helaas zit ie nog niet helemaal dicht dus van de week nog even iets van pakking of gungum er tussen stoppen en dan herkeuren)
- Kleppen gesteld
Hij loopt weer als een zonnetje en ik heb weer het idee dat ik een hoop centen heb uitgespaard
Dit topic mag ook wel weer's up!
Ben op zich ook wel benieuwd wat de clubleden aan het klussen zijn zonder dat het de wie = wie haalt
Zelf heb ik gisteren de verdelerkap vervangen. AX'je liep vandaag al een stuk rustiger en regelmatiger
Doordat het vanmorgen nogal donker was viel het mij op dat rechter koplamp behoorlijk omhoog stond, meteen ff bijgesteld.
En jullie?
Ben op zich ook wel benieuwd wat de clubleden aan het klussen zijn zonder dat het de wie = wie haalt
Zelf heb ik gisteren de verdelerkap vervangen. AX'je liep vandaag al een stuk rustiger en regelmatiger
Doordat het vanmorgen nogal donker was viel het mij op dat rechter koplamp behoorlijk omhoog stond, meteen ff bijgesteld.
En jullie?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vandaag dus koelsysteem doorgespoten... (en dus voor 't eerst iets zelf onder de motorkap gedaan)
in de ATH hadden ze 't over het termocontact losdraaien van de radiator, om 't leeg te laten lopen.... Mooi dat ik daar dus weinig beweging in kreeg . En je kan er ook zo slecht bij he met 'n waterpomptang.
Dus om te voorkomen dat ik 't dinggetje verrot draaide met de waterpomptang.. gewoon die slang daarboven eraf gehaalt
verder alles redelijk volgens de ath, ging wel goed allemaal
Alleen word er als laatste aangeraden de motor stationair te laten draaien totdat de ventilator aanslaat. nouja kon wachten totdat ik een ons woog, ventilator ging niet aan, ook nie na 'n kwartier. Terwijl 't toch aardig heet moet zijn, ach misschien is die sensor kapot.
Maarja ik dus maar motor uit gezet. en toen na 'n half minuutje twijfelen..... de radiatordop eraf gedraaid Daar had ik dus nog ff mee moeten wachten, dat koelvloeistof wilde er wel uit natuurlijk Nouja kwam aardig wat stoom vanaf, dus denk toch wel dattie flink heet was (kon gelukkig op tijd me hand weer wegtrekken hehe
En ook ik me koplamp bijsteld, vond 1 van de twee al 'n tijdje kleiner; bleek dus dat ie meer naar beneden was gericht als de ander
in de ATH hadden ze 't over het termocontact losdraaien van de radiator, om 't leeg te laten lopen.... Mooi dat ik daar dus weinig beweging in kreeg . En je kan er ook zo slecht bij he met 'n waterpomptang.
Dus om te voorkomen dat ik 't dinggetje verrot draaide met de waterpomptang.. gewoon die slang daarboven eraf gehaalt
verder alles redelijk volgens de ath, ging wel goed allemaal
Alleen word er als laatste aangeraden de motor stationair te laten draaien totdat de ventilator aanslaat. nouja kon wachten totdat ik een ons woog, ventilator ging niet aan, ook nie na 'n kwartier. Terwijl 't toch aardig heet moet zijn, ach misschien is die sensor kapot.
Maarja ik dus maar motor uit gezet. en toen na 'n half minuutje twijfelen..... de radiatordop eraf gedraaid Daar had ik dus nog ff mee moeten wachten, dat koelvloeistof wilde er wel uit natuurlijk Nouja kwam aardig wat stoom vanaf, dus denk toch wel dattie flink heet was (kon gelukkig op tijd me hand weer wegtrekken hehe
En ook ik me koplamp bijsteld, vond 1 van de twee al 'n tijdje kleiner; bleek dus dat ie meer naar beneden was gericht als de ander
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM