HOHO!!! dan moet je je distri WEL weer vervangen... die riemen mag je nooit 2 keer op spanning brengen!!!
Bij tegenwoordige auto's gebeurt het wel, tijdens de omlegging wordt de nieuwe riem meerdere malen gespannen en ontspannen.... maar bij de AX ( en andere uit die leeftijd) is het wanneer de riem er vanaf gaat... moet er een nieuwe op.
inprincipe rek je de riem binnen de elastische grens, wat er dus voor zorgt dat hij niet plastisch (definitief) vervormt en zn vorm terug zou moeten krijgen als je m los maakt! het zou echter wel kunnen dat de bewapening wel plastisch vervormt en dan kan je m niet meer goed op spanning brengen idd en gaat de bewapening ongetwijfeld kapot.
Misschien dat ze het via de dealer heel erg aanraden of zo maar ik werk ook onder andere omstandigheden met die riemen en hergebruik kan makkelijk. Zal even navraag doen bij gates maar 10 tegen 1 dat het veilig kan. Alleen zullen er mensen minder aan verdienen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
In de documentatie stond er niets over dat je bij het loshalen van de riem deze moet vervangen. Geen probleem dus.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Je dis riem kan maar 1 kant op gebruikt worden. Staan pijltjes op
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het heeft iets te maken met de tanden deze zijn aan de ene kant harder dan aan de andere. Als je hem er verkeerd om op legt dan slijt ie veel harder.
Eric een dis riem is geen elastiekje. Het is geeneens te vergelijken met een elastiekje.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.