Joost; toen m'n thermostaat stuk was, werd ie niet warmer dan 40 gr.c., en de kachel werd niet echt warm. Dan staat ie open ?
Klopt het dat dan het koelvloeistoflampje nooit heeft gebrand daardoor ?
Ik reed er nl. al 4 weken mee toen ik erachter kwam dat thermostaat stuk was, had daarvoor nooit temp.meter in auto gehad, dus wist niet dat ie warmer moet worden dan 40 gr., shame shame.
Marc01; naar dat slangetje moet ik inderdaad ook nog eens kijken, maar ja, hele week werken, en 's avonds vroeg donker.... Moet er een keer een zaterdag voor uittrekken. (ik zit nu ook op mijn werk, foei, en dan het forum op haha)
Richard; het is misschien inderdaad eens verstandig om alle slangen na te kijken, alleen, ik heb dus nergens verstand van, moet gewoon die motorkap eens openmaken, en op mijn gemak overal naar kijken, ben alleen bang dat ik straks meer kapotmaak....
En lekkende waterpomp, is dat erg ? En wat zijn daar de verschijnselen van ?
En ik moet idd op zoek naar een goede beun, heb er al 1 op het oog, bij mij aan de overkant

Ik denk dat ik een dezer dagen, misschien morgen wel, even naar de Citroendealer ga, want ik heb dus al deze klachten sinds hun de thermostaat erin gezet hebben, en gewoon vraag aan de hand van de symtomen, wat het zou kunnen zijn, misschien kunnen hun even snel in het koelvloeistof reservoir kijken.
Vragen staat vrij toch, en als het inderdaad de koppakking is, hoef ik het natuurlijk niet bij hun te laten maken, dan ga ik die Beun wel even inschakelen.
By the way: vanmorgen op weg naar het werk even goed opgelet: thermostaat wordt dus echt niet heet, max.90 gr. en dan gaat ie keurig terug naar 80 gr. en de witte rook is inderdaad alleen bij koude motor. Toen ik in Alkmaar reed, was de motor warm, en rookte hij niet meer, ook niet vanuit stilstand bij stoplicht. Dus ik weet het allemaal niet meer hoor...