Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
AX-kopen is verslavend.
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
er was gister overigens ook nog wat positief nieuws te melden.. wat ik in alle opwinding vergeten was..
nadat ik de grijze AX had gekoppeld aan een andere accu startte deze bij het eerste klikje!
de vele weken (lees maanden) stilstand hebben wat roestaanslag op de remmen bezorgt, maar verder rijdt hij weer als vanouds..
zal hem binnenkort es verwennen met wat nieuwe bougies, voelt wel alsof hij dat nodig heeft..
nadat ik de grijze AX had gekoppeld aan een andere accu startte deze bij het eerste klikje!
de vele weken (lees maanden) stilstand hebben wat roestaanslag op de remmen bezorgt, maar verder rijdt hij weer als vanouds..
zal hem binnenkort es verwennen met wat nieuwe bougies, voelt wel alsof hij dat nodig heeft..
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
vooralsnog is het erg spannend of de Hulk op het circuit gaat komen..
vandaag andere bak/koppeling e.d. gestoken.. maar lijkt erop dat de 1.3rallye bak die ik gekocht heb stuk is! heel fijn..
ik kan alle versnellingen selecteren, maar de auto nog steeds zonder weerstand duwen, vliegwiel draait niet mee (kwam ik achter toen ik mn naven aan wilde draaien)
ik heb de auto nog niet kunnen starten aangezien er nog geen brandstofpomp aan hangt, maar ik vermoed dat het probleem niet opeens is opgelost door het starten van de motor
vandaag andere bak/koppeling e.d. gestoken.. maar lijkt erop dat de 1.3rallye bak die ik gekocht heb stuk is! heel fijn..
ik kan alle versnellingen selecteren, maar de auto nog steeds zonder weerstand duwen, vliegwiel draait niet mee (kwam ik achter toen ik mn naven aan wilde draaien)
ik heb de auto nog niet kunnen starten aangezien er nog geen brandstofpomp aan hangt, maar ik vermoed dat het probleem niet opeens is opgelost door het starten van de motor
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Balen Marc! Hopen dat de bak niet stuk is, en dat je nog iets vindt waardoor het gaat werken...
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Da's inderdaad balen, hopelijk lukt het je om de Hulk voor de Vroemdag rijdend te hebben!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Dat lukt je wel
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Dan kan het de drukgroep toch ook zijn? de bak hoeft dan toch niet per se slecht te zijn? of ben ik een deel van het verhaal vergeten te lezenq01z wrote:vooralsnog is het erg spannend of de Hulk op het circuit gaat komen..
vandaag andere bak/koppeling e.d. gestoken.. maar lijkt erop dat de 1.3rallye bak die ik gekocht heb stuk is! heel fijn..
ik kan alle versnellingen selecteren, maar de auto nog steeds zonder weerstand duwen, vliegwiel draait niet mee (kwam ik achter toen ik mn naven aan wilde draaien)
ik heb de auto nog niet kunnen starten aangezien er nog geen brandstofpomp aan hangt, maar ik vermoed dat het probleem niet opeens is opgelost door het starten van de motor
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Bak was voor een lage prijs gekocht met de melding dat de verkoper niet zeker wist of hij in order was.
Hij zou er onder vandaan gekomen zijn bij een koppelingsplaat wissel maar dan vraag ik me wel af waarom je dan niet dezelfde bak er weer onder schoeft
Hij zou er onder vandaan gekomen zijn bij een koppelingsplaat wissel maar dan vraag ik me wel af waarom je dan niet dezelfde bak er weer onder schoeft
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
zozo.. hij doet het weer!
na wat testen toch besloten de bak als 'kapot' te definieren, helaas!
vandaag rond een uur of 2 kon ik eindeijk aan het zooitje beginnen, het ging opzich redelijk vlot, paar kleine oponthoudjes gehad, maar eigenlijk niets te klagen.
De auto rijdt nu ook een stuk happiger met de nieuwe koppelingsplaat, helaas zit dus wel de lange bak er weer onder en moest zelfs mn katalysator terug omdat om een vage reden mijn open pijp niet wilde passen
maar goed, dan is hij wel lekker stil (kat zit alleen beetje verstopt..)
geen foto's gemaakt, wel 2 filmpjes.. maar mn telefoon heeft ergens last van, dus die zijn niet de moeite om te plaatsen denk ik!
na wat testen toch besloten de bak als 'kapot' te definieren, helaas!
vandaag rond een uur of 2 kon ik eindeijk aan het zooitje beginnen, het ging opzich redelijk vlot, paar kleine oponthoudjes gehad, maar eigenlijk niets te klagen.
De auto rijdt nu ook een stuk happiger met de nieuwe koppelingsplaat, helaas zit dus wel de lange bak er weer onder en moest zelfs mn katalysator terug omdat om een vage reden mijn open pijp niet wilde passen
maar goed, dan is hij wel lekker stil (kat zit alleen beetje verstopt..)
geen foto's gemaakt, wel 2 filmpjes.. maar mn telefoon heeft ergens last van, dus die zijn niet de moeite om te plaatsen denk ik!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Jammer dat de bak stuk is! Maar mooi dat hij weer rijdt!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Lieve Marc,
Waarom ligt mijn kop er nog niet af?
-xxx- je motorblok
Waarom ligt mijn kop er nog niet af?
-xxx- je motorblok
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
hahahaha
euhmmmmm omdat de Rover 214Si van vriendin lieff een kapotte ontsteking had.. en ik die eerst heb gemaakt! (hogere prio, wel handig als je hoogzwangere vrouw een fatsoenlijke auto heeft ipv een zwaar verlaagde AX GT, die ze overigens ook lekker vind rijden, maar waarbij de combinatie korte beentjes, dikke buik ervoor zorgt dat ze niet fatsoenlijk bij de pedalen kan xD)
de Rover rijdt sinds gisteravond eindelijk weer (kapotte bobine, icm zwakke bougies waardoor de motor verzoop)
Dus vh weekend pleurt ik wslijk de Hulk wel even naar binnen, kan ik kijken wat er stuk is!
maar dan moet ik morgenochtend eerst ff langs de stort, om de halve inhoud vd garage weg te brengen, zodat ik ruimte heb!
euhmmmmm omdat de Rover 214Si van vriendin lieff een kapotte ontsteking had.. en ik die eerst heb gemaakt! (hogere prio, wel handig als je hoogzwangere vrouw een fatsoenlijke auto heeft ipv een zwaar verlaagde AX GT, die ze overigens ook lekker vind rijden, maar waarbij de combinatie korte beentjes, dikke buik ervoor zorgt dat ze niet fatsoenlijk bij de pedalen kan xD)
de Rover rijdt sinds gisteravond eindelijk weer (kapotte bobine, icm zwakke bougies waardoor de motor verzoop)
Dus vh weekend pleurt ik wslijk de Hulk wel even naar binnen, kan ik kijken wat er stuk is!
maar dan moet ik morgenochtend eerst ff langs de stort, om de halve inhoud vd garage weg te brengen, zodat ik ruimte heb!
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
En langs de brievenbus?
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
dat ook!
dat ligt idd ook nog op het plankje
dat ligt idd ook nog op het plankje
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
WOW! een update!
dat hadden jullie niet gedacht he?
tis hier beetje anders qua prio\s op het moment... dus heeft het allemaal wat langer geduurd!
vorige week zaterdag heb ik samen met Bas_S de kop es vd Hulk afgetrokken... conclusies zijn simpel en duidelijk!
maar eerst de foto's met commentaar
het begin.....
kleppendeksel eraf, dat ziet er al goed uit!
olie/koelvloeistof mengsel in de kop... mjam
overal in de olie ie je de witte waas vd koelvloeistof-invasie terug..
hier nog even een shot vd kleppendeksel... mayo iemand?
dus toen de kop er maar afgehaald;
hoort er zoveel water in cilinder 2 te staan?
de boosdoener... een weggevreten koppakking, die zal wel warm geweest zijn!
hier kan je goed zien welk koelkanaal er doorgeslagen is..
helaas heeft dit ook z'n markeringen aan de kop gegeven... de schade is niet groot, maar wel groot genoeg om het niet 1:1 terug te willen/kunnen plaatsen..
momenteel staat de auto er dus nog hetzelfde bij, warmpjes in de garage!
De kogel is overigens nu wel door de kerk, ik ga op MPI rijden, ondanks dat carb's erg leuk zijn en het geluid geweldig is.. is de ombouw naar injectie nu voor mij toch wel de beste oplossing..
er zijn kort hele wilde plannen geweest, maar vooralsnog is het streven nu bijgesteld naar ±130pk, het recept is bekend en ik weet wat ik moet doen!
omdat Hulk de laatste keer echt als carb-auto is opgebouwd zorgt dat er uiteraard wel voor dat ik aardig wat terug moet bouwen, zo loopt er geen retour-brandstofleiding, zit er geen brandstofpomp in de tank, heb ik een zelfbouw-kabelboom voor de motor en zo zijn er nog wel een aantal dingen!
gelukkig had ik toch al niet het plan vd winter veel te gaan rijden, dus kan ik in 'alle rust' (whahahah met een kleine zeker..) gaan ombouwen!
wat betreft de rode AX;
de koets is 'kaal', vrijwel alles is er af gehaald.. en de rest zal worden opgehaald door Kristoff (ax_crosser) om ls donor te gaan dienen
wat betreft de grijze AX;
deze rijdt nog steeds als vanouds, maar zal binnenkort toch echt moeten geloven aan een APK keuring! zover ik weet is er voor de APK niets mis mee, maar APK-keurmeesters willen daar nog wel eens anders over denken
dat hadden jullie niet gedacht he?
tis hier beetje anders qua prio\s op het moment... dus heeft het allemaal wat langer geduurd!
vorige week zaterdag heb ik samen met Bas_S de kop es vd Hulk afgetrokken... conclusies zijn simpel en duidelijk!
maar eerst de foto's met commentaar
het begin.....
kleppendeksel eraf, dat ziet er al goed uit!
olie/koelvloeistof mengsel in de kop... mjam
overal in de olie ie je de witte waas vd koelvloeistof-invasie terug..
hier nog even een shot vd kleppendeksel... mayo iemand?
dus toen de kop er maar afgehaald;
hoort er zoveel water in cilinder 2 te staan?
de boosdoener... een weggevreten koppakking, die zal wel warm geweest zijn!
hier kan je goed zien welk koelkanaal er doorgeslagen is..
helaas heeft dit ook z'n markeringen aan de kop gegeven... de schade is niet groot, maar wel groot genoeg om het niet 1:1 terug te willen/kunnen plaatsen..
momenteel staat de auto er dus nog hetzelfde bij, warmpjes in de garage!
De kogel is overigens nu wel door de kerk, ik ga op MPI rijden, ondanks dat carb's erg leuk zijn en het geluid geweldig is.. is de ombouw naar injectie nu voor mij toch wel de beste oplossing..
er zijn kort hele wilde plannen geweest, maar vooralsnog is het streven nu bijgesteld naar ±130pk, het recept is bekend en ik weet wat ik moet doen!
omdat Hulk de laatste keer echt als carb-auto is opgebouwd zorgt dat er uiteraard wel voor dat ik aardig wat terug moet bouwen, zo loopt er geen retour-brandstofleiding, zit er geen brandstofpomp in de tank, heb ik een zelfbouw-kabelboom voor de motor en zo zijn er nog wel een aantal dingen!
gelukkig had ik toch al niet het plan vd winter veel te gaan rijden, dus kan ik in 'alle rust' (whahahah met een kleine zeker..) gaan ombouwen!
wat betreft de rode AX;
de koets is 'kaal', vrijwel alles is er af gehaald.. en de rest zal worden opgehaald door Kristoff (ax_crosser) om ls donor te gaan dienen
wat betreft de grijze AX;
deze rijdt nog steeds als vanouds, maar zal binnenkort toch echt moeten geloven aan een APK keuring! zover ik weet is er voor de APK niets mis mee, maar APK-keurmeesters willen daar nog wel eens anders over denken
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
wooow die was best lek
Ombouw van carb naar mpi is best pittig, mja zo lang je al de schema's hebt moet je er wel uitkomen
succes ermee!
Ombouw van carb naar mpi is best pittig, mja zo lang je al de schema's hebt moet je er wel uitkomen
succes ermee!
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Marc Bomer aka q01z GT '90, GT '91, GTI '92
Bah ,... zet daar webers op .... injectie is voor mietjes