Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Ceristimo »

Mijn huisgenoten hebben ook allemaal een auto en sinds een maand of drie ben ik ook Koos Werkeloos. En van de stufi (waar wel wat lening bijzit), is de Plaisir tot nu toe goed op de weg te houden. Tuurlijk, ik moet er geen spontane 500 euro reparatie aan krijgen, maar zolang dat niet gebeurt is er niks aan de hand. Student en auto wil prima. :). Alles beter dan de bus en trein en de o-fail chipkaart...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

In de hoop dat vanmiddag de auto die ik gezien heb der nog staat, Ga ik terug naar de dealer en ga hem de hand schudden.

Het gaat om een auto :P

163k gelopen, 1600tje, 900kg, 100pk, 1ste eigenaar, Nieuwe wiellagers achter, Nieuw thermostaathuis, Alitjd dealer onderhouden, van '99. Krijg hem afgeleverd met 2 nieuwe voorbandjes en nieuwe apk. ;)

Wat het is,, tja ik ga wel vreemd foto's volgens miss later als de gene die ik op MSN spreek daar toestemming voor geven :lol:

Gezellige 2de paasdag nog allemaal ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by TTF »

bak wel gereviseerd?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Hilko
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Hilko »

Een Pólo?! Image

Ahum, sorry. Veel plezier ermee en zulks...
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Losroyos »

Ja een polo. Vanmiddag om 3 uur terug geweest. En hem gekocht. Auto was van de verkoper zelf. Nog steeds. Want ga hem woensdag ophalen.

Altijd het onderhoud gehad dat die moet hebben. Het is de milestone uitvoering. Dat betekend dus. Dubbele airbag. Elktro ramenhoofdsteunen achter. Stoelen in hoogte verstelbaar.
Het is een vijfdeurs. Weer is wat anders. Ax word morge geschorst.

Tja had liever ook geen polo gehad. Maar het was op dit moment het meeste betrouwbare auto in mij en me vaders ogen. Maandlasten schiet ook niet super erg omhoog.

Meer kan ik er nu nog niet over zeggen. Heb nu een beetje verstandige auto gekocht.

Tja geen ax als daily maar wel een als project nu. Hoop dat ik niet weggepest word nu. :P

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Terminal »

Polo's zijn prima auto's! Rijden wel oke ( je moet ervan houden, duitse stoelen ) en onderhoud is ook allemaal wel te doen.
Verstandige keus als het aankomt op een simpele rijdbare goedkope auto ;) en zo lelijk zijn ze ook nog niet eens.

Gefeliciteerd! Kun je nu mooi in alle rust werken aan de ax!
AX 11TRE 1988

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by TTF »

prima autotjes, alleen die versnellingsbakken zijn om te janken want die lopen bijna allemaal stuk mits deze niet gereviseerd of aangepast zijn.. maar daar was je snel genoeg achter gekomen als je ff had gegoogld

En ze zijn ook niet geheel roest ongevoelig.. bekijk de verzinkdoppen in de bodemplaat maar eens
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Losroyos »

Oke. Roest veder heeft die niet. Gezegt werd. dat van seat en vw alleen 1.4 zijn kwa blok en bak gammel. Maar hij schakelde goed.

Heb ook adres gejregen van een hele grote sloop. Waar veel vw binnekomt vooral. Binnekort ff heen en dan kijken of ze ook axjes hebben.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Drake »

Waarom een polo? een xsarsa/306 lijkt mij een veel betere en vooral leukere keuze.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by 2Black »

Roy woont maar 8,5km van de duitse grens, zal toch iets met die oosterse invloed te maken hebben... :)
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by gigawebs »

Gefeliciteerd met de aankoop, Roy!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd met je aankoop Roy, toch maar de Polo ondanks dat je die niet zo mooi vond?
Op naar een schroefsetje en een setje verbrede stalen velgen! (Y) ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by 2Black »

Binnenkort bij een AX-Club meeting nabij Nieuwegein (of misschien al op CitroMobile)...

Roy en zijn nieuwe Polo!

Image
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Losroyos »

Polo is lichter dan de 306 en de Xsara.

Maar de Polo is gewoon een betere auto, Xsara's in de buurt te duur en 306jes was alleen een 2.0 GTI.
Dus dan maar een Polo.

Achja. Hoop dat die nu is langer mee gaat dan 6 maanden en 7000km.

Ben al begonen met de ax lichtelijk aan te strippen. De linker deur is voor zoverre al helemaal kaal. Deurpaneel der af. skirt eraf, Skirt van linker voorscherm zat gekit. Typische gevalletje van schade auto. Alle spullen worden in eerst instantie opgeslagen in de schuur. En daarna is kijken of het lukt een 1.1tje te kopen. met lekke kop en dan ombouwe naar de GTi. Ik leer dan wel meteen heel veel van de techniek en alles. Plaatwerk mag wel weg.

Zal binnekort een lijstje maken. Morge schorsen dan is dat ook weer gebeurt. Hij staat al helemaal zielig in het hoekje van het prakeerterrein voor de deur

Hier wat foto's Vin de kleur wel minder :$

Voor de mensen die geen VAG willen zien dus niet klikken :P
Spoiler Tuning:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by q01z »

WTF! die roest,
dat heb ik serieus nog NOOIT op een AX gezien.. en ik heb dr toch al heel wat versleten..

dat is echt serieus slecht.. dan mag je je ernstig af gaan vragen hoe de rest is!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Losroyos »

Komen we vanzelf achter marc, Ik ga heel veel foto's maken van dit beun hok, Echt joh had ik het ding maar laten staan.

Beter foto's volgen. van de AX dan he :P Ga morge weer veder. Als ik de motor wil verwijderen, Waar moet ik hem dan op laten rusten?

Ik heb geen motortakel ofzo, En ook (nog) geen autokrik. Auto gaat hier zo kaal mogelijk weg met de stale velgen die ik van marco kreeg/overnam. Of zal ik hem zonder velgen laten ophalen. naja dat zie ik nog wel.

Als mensen op of aanmerkingen hebben bij dingen die moeilijk te demonteren zijn. (elektrische raam mechanisme bijvoorbeeld) dan zou ik die graag horen. Vind het ook leuk zelf dingen uit te vogelen, maar der zullen vast dingen zijn waarvan ik niet weet hoe het netjes gedemonteerd moet.
Last edited by Losroyos on MonApr25, 2011 10:26:00 PM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by q01z »

raammechanisme is een leuke idd..
als je raam eruit is moet je het stekkertje weer terug op de schakelaar zetten.. dan kan je het mechanisme in zo'n stand proberen te zetten dat hij via de flessenhouder eruit kan...
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo N6 1.6 '99

Post by Losroyos »

Klinkt idd als een leuke, Miss iets met een slijptol daarna die kant van de deur gewoon verbuigen :P we zien wel ff.

iig is dit nu werkelijkheid.

Product: Plaatsen schorsing
Kenteken: FP-ZT-81
Tarief: € 23,90
Betalingskenmerk:**** **** ****
Ordernummer:*******

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 1.6 '99

Post by Drake »

Losroyos wrote:Polo is lichter dan de 306 en de Xsara.

Maar de Polo is gewoon een betere auto, Xsara's in de buurt te duur en 306jes was alleen een 2.0 GTI.
Dus dan maar een Polo.
:wall

Dus dan maar een polo..... laat ook maar.

Begrijp even dat ik de keuze voor een polo niet direct het probleem vind maar het feit dat het puur een semi impuls aankoop is zonder enigsinds na te hebben gedacht over alternatieven wellicht. Maargoed ik laat het even hierbij

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo N6 1.6 '99

Post by Losroyos »

Ja, Wegenbelasting.. Ik wil nog ff zo goedkoop mogelijk uit blijven. Zolang ik hier woon geen onnodig hoge kosten gaan maken, Iedereen roept dat ik verstandig het gedl moet besteden. dat heb ik nu gedaan. Niet te dure auto dus nog geld voor apk. of eventuele onverwachte kosten. per maand 1 trapje omhoog in wegenbelasting. 25 euro p/m i.p.v. 19. Verzekering gaat ook wel wat omhoog, maar niet mega veel ofzo. Ga naar 48 in de maand. Officieel is dat 40 euro omlaag :P Dus al met al nog een goedkope auto. Natuurlijk heb ik daar ook naar gekeken.

Ik wou iets uit de buurt, Niet te lang erop kunnen wachten omdat ik niet naar school kan als ik geen auto heb (kan wel officieel maar dat geeft me te veel stress.) en wou iets bij een dealer/bovag autobedrijf. Dit was een goedkope hopelijk goeie keuze. denk het haast wel.

Daarom gekozen voor de Polo dus.

Post Reply