De afgelopen week begon mijn AX al steeds meer geluid te maken
Sinds vanavond lijkt het net een sportauto.
Ik moet nog even onder de auto gaan liggen om te kijken waar er een gat in de uitlaat zit. Is er nog een manier om gaatjes te localiseren?
Verder vraag ik me af of ik nog even kan blijven rijden op deze manier met de AX. Volgend weekend de AX meeting en deze week geen tijd om tijdens kantooruren(waarom nooit 's avonds open) naar de garage te gaan.
Als je auto rookt, dan kan je het gat zo zien meestal komt daar ook rook uit dan. Tuurlijk kan je er mee blijven rijden. maar alleen als die niet te veel kabaal maakt en je daardoor niet de aandacht van ome agent trekt, ik dacht tot max 95 Db
Ik zou er niet mee blijven rijden totdat je weet waar het vandaan komt. Het kan weleens de flens zijn van de middenpijp op de einddemper, als die helemaal doorscheurt gaat je middenpijp over de weg slepen.
Haha, 1 blik onder de auto zei me genoeg vanochtend.
De plek waar de uitlaatpijp aan de einddemper vast zit is volledig door geroest en zit los....
Morgen gelijk rond langs wat zaken bellen hoe snel ze dat kunnen leveren/repareren. Wil volgend weekend graag bij de meeting zijn.
Er mee doorrijden lijkt me niet handig.
Dat dacht ik al. Er zijn vervangende delen voor dat stuk na de katalysator, kost niet zo heel veel en dan is het weer in orde. Max. een uurtje werk, maar als het meezit is het met 15 minuten gemaakt.
Hopelijk valt het mee en is de middenpijp (dat stuk tussen de katalysator en de einddemper) nog goed en is alleen de flens van de einddemper afgebroken.
Dan zou je al geholpen zijn met een nieuwe einddemper (en een nieuwe flensbeugel) en is het klusje inderdaad met 15 minuten geklaard.
Als het uiteinde van de middenpijp (aan de kant van de einddemper) ook verrot is, dan moet het hele spul onder de auto vandaan, want dan moet je de middenpijp (ongeveer 20cm vanaf de kat) afzagen en er een vervangende middenpijp op zetten. Dan ben je -als je rustig aan doet- wel een klein uurtje bezig.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Het is bijna een scheldwoord, maar de kwikfit heeft vaak wel spul op voorraad zoals een een einddemper of middenpijp.
En ze kunnen natuurlijk ook weinig fout doen aan een dempertje plaatsen .
Terminal wrote:Het is bijna een scheldwoord, maar de kwikfit heeft vaak wel spul op voorraad zoals een een einddemper of middenpijp.
En ze kunnen natuurlijk ook weinig fout doen aan een dempertje plaatsen .
Ik ga morgen eens wat rond bellen.
Kunnen we op dit forum niet een ervaringen-uitdeel-topic doen met garagebedrijven,kwikfit,etc?
Mwa, de reden dat de Kw*kF*t dat spul op voorraad heeft is vooral omdat ze die zooi te pas en te onpas willen vervangen, of er nou aan het originele spul onder de auto wat mankeert of niet.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
heb een tijdje geleden een reperatiepijp besteld bij: www.uitlaatdiscounter.nl kosten mij met bevestegingsklemmen en firegum
55 euro kwijt. zaterdag besteld dinsdag in huis.
bij brezan 90 euro en kwikfit 90 incl. montage
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
joh de hele pijp incl kat kost ongeveer 100 euro.
en als je toch wilt rijden, een stuk elektro (vaste kern) koper/installatiedraad erom heen en om de achteras.
weet je zeker dat je niet langs de weg komt te staan omdat de pijp over de grond sleept.
Joost wrote:joh de hele pijp incl kat kost ongeveer 100 euro.
en als je toch wilt rijden, een stuk elektro (vaste kern) koper/installatiedraad erom heen en om de achteras.
weet je zeker dat je niet langs de weg komt te staan omdat de pijp over de grond sleept.
Inclusief kat? Adresje misschien? Naar wat ik steeds gezien heb is een kat stukken duurder.
vinnyvs wrote:heb een tijdje geleden een reperatiepijp besteld bij: www.uitlaatdiscounter.nl kosten mij met bevestegingsklemmen en firegum
55 euro kwijt. zaterdag besteld dinsdag in huis.
bij brezan 90 euro en kwikfit 90 incl. montage
Daar ga ik nu ook maar mijn uitlaat kopen.
Rondje gebeld vanmiddag. Zowel bij Citroën dealer als bij Profile Tyrecenter bedragen gehoord van 250 a 275 euro.
Ik monteer het zelf wel bij een DHZ garage bij mij in de buurt.