Ben blokken en schijven aan het vervangen, maarrem... stap 1 gaat al niet
De geleidepennen van de blokken willen er niet uit. Wat nu?
'k Neem zometeen een fohn mee naar de auto, maar da's het enige dat ik voor nu kan bedenken...
Last edited by pcrodent on SunOct03, 2010 7:15:49 PM, edited 1 time in total.
Heb je het veertje dat tussen de twee geleidepennen zit er wel uit gehaald?
Dat veertje steekt in gaatjes in de geleidepennen boven het achterste remblokje.
(Veertje staat niet op de foto, maar hoort er wèl tussen te zitten!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Kruipolie er aan de achterkant tussen spuiten... en vooral erg hard slaan...
Als je geen pen driver hebt, die kleine elektronica schroevendraaiers werken ook prima
Maar heb ook al eens van revisie klauwen ze maar los gezaagd omdat het echt niet meer los wou.
MNM(tm) wrote:Heb je het veertje dat tussen de twee geleidepennen zit er wel uit gehaald?
Dat veertje steekt in gaatjes in de geleidepennen boven het achterste remblokje.
(Veertje staat niet op de foto, maar hoort er wèl tussen te zitten!)
Maak is een plaatje ik heb geen idee wat je bedoeld?
Van alle standaard (fabrieks af) op de AX voorkomende remklauwen al eens blokken vervangen (Girling, Bendix/Bosch en ATE/Teeves).
@PCRodent wat bedoel jij met de eerste stap? Mijn eerste stap bij het type waar het overgaat (zelfde als voorbeeld) is de pennen er uit tikken met een passende doorslag, en daar komt soms best wel wat gepast geweld bij kijken.
Als je het verzonken boutje in de remschijf bedoeld dan kan ik mij daar best wel iets bij voorstellen het werkplaatshandboek schrijft een slagschroevendraaier voor. De laatste keer heb ik beide boutjes uitgeboord en opnieuw een draadje getapt.
Zagen, zo heb ik het ook gedaan...
En dan even een nieuw montagesetje bestellen voor een 10-tje...
Ik heb ze niet zo gek lang geleden hier besteld: KLIK
Weet alleen niet of ik de link hier mag plaatsen... (Als dat niet mag, verwijder dan maar!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
MNM(tm) wrote:Heb je het veertje dat tussen de twee geleidepennen zit er wel uit gehaald?
Dat veertje steekt in gaatjes in de geleidepennen boven het achterste remblokje.
(Veertje staat niet op de foto, maar hoort er wèl tussen te zitten!)
Maak is een plaatje ik heb geen idee wat je bedoeld?
En dan bedoel ik de veer die in het plaatje is aangeduid met 2.
Overigens zie ik nu dat 't om de GTI remklauw gaat, dus die voor geventileerde schijven. Maar volgens mij zat zo'n veertje er ook bij 1.1 remklauwtjes.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Die veer zit toch vast... zonder er eerst een pen uit te slaan krijg je die niet heel eruit.
Daarbij, die zou echt niet mogen verhinderen dat je de pennen eruit slaat.
Dan heb jij het over een andere veer, namelijk een anti-tril veer die aan de remblok vast zit.
Ik heb het echt over een aparte veer, waarvan de uiteinden in een klein gaatje in de geleidepennen steken.
Daarmee worden de geleidepennen geborgd en dus zal éérst die veer verwijderd moeten worden, anders kunnen de geleidepennen NOOIT uit de remklauw worden getikt!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Okee, dan zal die veer er alleen bij de GTI (Girling) remklauwen in zitten.
Dan is het bij 1.1 remklauwen dus een kwestie van "gepast geweld" om de geleidepennen uit de klauw te krijgen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Da's een opbeurend verhaal En het zag er in de Vraagbaak zo goed te doen uit...
Met stap 1 bedoelde ik dat het al helemaal in het begin niet meer lukte. Wielen eraf, draadjes los en meteen liep ik al vast. Behoorlijk wat geweld op los gelaten, maar ik denk als ik het zo lees dat het geen slechte investering is als ik de wieltjes er weer op zet en 'm dan met blokken en schijven naar een garage breng... Want ook bij de remschijven kan er dus nog genoeg vastgerot zitten en ik ben niet zo begaafd voor wat betreft de grof-geweld-hoek...
Kan morgen nog proberen een goed passen dreveltje te zoeken maar dan heb ik mijn opties ook wel uitgeput...
Heb je al wel de schroef uit de remschijf?
Zo nee, probeer een torx zo vast mogelijk erin te slaan voor hem los te draaien... Dat wil vaak al een hoop helpen.
De pennen, goed passende drijver, of zoals ik zei een electro/brillen schroevendraaier een spijker zou ook nog kunnen.
Goed erop zetten, en met een flinke hamer of moker erop tikken.
Bestel als je slim bent wel direct even nieuwe pennen... scheelt de volgende keer een hoop gedoe.
Heb de schijven nog niet geprobeerd los te maken omdat daarvoor volgens mijn boekje toch eerst de blokken eruit moesten. En toen dat al niet lukte heb ik de rest maar met rust gelaten
Overigens, is het niet zonde van een goed torxbitje om hem te gebruiken om die schroef te vermoorden?
(ennn... ik heb niet dat veertje, ik heb een ander model klauw/blok/etc)
Last edited by pcrodent on SunOct03, 2010 4:14:12 PM, edited 1 time in total.
Je bitje moet wel flink wat kunnen hebben hoor
Je slaat alleen de bit zover mogelijk de schroef in, dat scheelt met kapot draaien ervan.
Spuit hem vandaag anders ook alvast even in met WD40... kan het mooi erin trekken.
En los gaat het uiteindelijk wel, bij mij zat ook alles de eerste keer muur vast.. zijn we bijna een uur bezig geweest met 1 kant.
Moed houden en al je overtuigingskracht op de pennen uitoefenen