achterdemper is van de pijp afgebroken
Moderators: denny, vtspower, webmasters
achterdemper is van de pijp afgebroken
Hallo, onze AX is mee op vakantie en vandaag horen we ene beetje meer geluid dan anders, kijken, ja lekt bij aansluiting demper/pijp naar voren tussen klem en achterpot.
Na thuiskomst even onder de auto gekeken met krik, en de pot is volledig los...gerot.
wordt dus een nieuwe maar.... vakantie...
Ik heb de pijp even met een bandje over de torsie as gedan zodat deze niet op de grond kan komen.
Meer geluid kan hij niet meer gaan geven want...pot is compleet los.
Ik hoop zo terug naar Almere te kunnen rijden..
Dan een nieuwe of goede demper opzoeken en het eronder zien te krijgen.
Waar moet ik zijn profyl... kost het rond de 230 euro demper en pijp rekenen die
kwikfit ben er niet gek op en is hier ook meer als 50 km vandaan dan kan ik ook richting almere of???
Daar heb ik meer adresjes en hoop ik hem zo voordeligst mogelijk te kunnen laten repareren.
Het is een AX 1.1E2 inj first inpression van 1994
kent HN-HP-71
een motertype?? waar vindt ik dit of weet iemand dit.
VR Gr Arnold
Na thuiskomst even onder de auto gekeken met krik, en de pot is volledig los...gerot.
wordt dus een nieuwe maar.... vakantie...
Ik heb de pijp even met een bandje over de torsie as gedan zodat deze niet op de grond kan komen.
Meer geluid kan hij niet meer gaan geven want...pot is compleet los.
Ik hoop zo terug naar Almere te kunnen rijden..
Dan een nieuwe of goede demper opzoeken en het eronder zien te krijgen.
Waar moet ik zijn profyl... kost het rond de 230 euro demper en pijp rekenen die
kwikfit ben er niet gek op en is hier ook meer als 50 km vandaan dan kan ik ook richting almere of???
Daar heb ik meer adresjes en hoop ik hem zo voordeligst mogelijk te kunnen laten repareren.
Het is een AX 1.1E2 inj first inpression van 1994
kent HN-HP-71
een motertype?? waar vindt ik dit of weet iemand dit.
VR Gr Arnold
€230 lijkt me vrij extreem.
Vaak kan zo'n breuk met een reparatiestuk ook wel dichtgelast worden.
Keer bij een all-round garage vragen wat zij rekenen voor de demper, kunt desnoods vragen (zeker als het met een reparatiestuk gemaakt kan worden) of het 'zonder bon' kan.
Mag natuurlijk niet..., ik zou het zelf ook nooit doen want ben dol op BTW betalen..., maar je kunt het proberen. Vooral bij zaken waar weinig materiaal inzit.
Dat soort 'grijze' oplossingen liggen bij Kwik-Fit etc. wat lastig, zij verdienen juist extra aan die demperverkoop.
Mijn demper is onlangs met een stukje pijp en een klem ook zo vastgezet. Was een uurtje werk en kwam daardoor enkel op €50 uurloon.
Vaak kan zo'n breuk met een reparatiestuk ook wel dichtgelast worden.
Keer bij een all-round garage vragen wat zij rekenen voor de demper, kunt desnoods vragen (zeker als het met een reparatiestuk gemaakt kan worden) of het 'zonder bon' kan.
Mag natuurlijk niet..., ik zou het zelf ook nooit doen want ben dol op BTW betalen..., maar je kunt het proberen. Vooral bij zaken waar weinig materiaal inzit.
Dat soort 'grijze' oplossingen liggen bij Kwik-Fit etc. wat lastig, zij verdienen juist extra aan die demperverkoop.
Mijn demper is onlangs met een stukje pijp en een klem ook zo vastgezet. Was een uurtje werk en kwam daardoor enkel op €50 uurloon.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Als het alleen om de achterdemper gaat is zelfs de dealer goedkoper.
Een paar jaar geleden betaalde ik daar 80 eu voor een gloednieuwe einddemper. Inclusief plaatsen zou je dan iets van 120 eu kwijt zijn.
Een paar jaar geleden betaalde ik daar 80 eu voor een gloednieuwe einddemper. Inclusief plaatsen zou je dan iets van 120 eu kwijt zijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Nogmaals even goed gekeken, de Flens is van de demper gescheurd demper is er 2006 nieuw ondergekomen was bij APK kwikfit...
dus ik vermoed dat ik alleen een demper nodig heb en die klem...als deze misschien niet meer los te krijgen is... roest.
Hopelijk is de pijp dan nog goed genoeg, ik zie dat er vorige keer al een stuk pijp vervangen is...
Pijp wel behoorlijk geroest dus even afwachten hoe het er op een brug uit ziet.
Zou ik het zelf kunnen?
Moet er kit tussen?
Anders waar halen jullie dempers???
gr
Arnold
dus ik vermoed dat ik alleen een demper nodig heb en die klem...als deze misschien niet meer los te krijgen is... roest.
Hopelijk is de pijp dan nog goed genoeg, ik zie dat er vorige keer al een stuk pijp vervangen is...
Pijp wel behoorlijk geroest dus even afwachten hoe het er op een brug uit ziet.
Zou ik het zelf kunnen?
Moet er kit tussen?
Anders waar halen jullie dempers???
gr
Arnold
Dan heb je daarmee geluk gehad want een grapje over Kw*kF*t is dat de uitlaat kapot gaat ongeveer op de dag nadat de garantie is afgelopen (hetgeen ik diverse keren heb meegemaakt bij bekenden).aapje63 wrote:Nogmaals even goed gekeken, de Flens is van de demper gescheurd demper is er 2006 nieuw ondergekomen was bij APK kwikfit...
<snip>

Het is niet mijn adres, want als ik dat bedrijf al eens probeerde, wilde men bijvoorbeeld ipv 1 band repareren mij alleen 4 nieuwe banden verkopen en niet repareren, of kwamen de goedkope B-merk banden door allerlei extra's duurder uit dan Michelin's bij een gewone bandenhandel.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
'tuurlijk kun je dat zelf!
En nee, daar moet geen kit tussen!
En hier heb ik laatst nog een complete middenpijp voor m'n dieseltje gekocht. Einddempers hebben ze er (dus) ook.
En nee, daar moet geen kit tussen!
En hier heb ik laatst nog een complete middenpijp voor m'n dieseltje gekocht. Einddempers hebben ze er (dus) ook.

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Ah, achterdemper 65.24, dan nog nieuwe rubbers + ring erbij en je zit boven de 75 euro (boven de 75 euro is gratis bezorgen).
Zelf doen is niet moeilijk, neem alleen even de tijd (zeker omdat je er nog niet bekend mee bent).
Wat misschien het makkelijkste is: krik de auto op en haal de middenpijp los. Dat doe je ter hoogte van het motorblok met twee veerringen (sleutel 10). Kun je rustig de staat van de hele uitlaatlijn bekijken.
Misschien wel handig: Als je de uitlaat in elkaar wilt zetten, zorg dan dat de middenpijp weer terug op z'n plek zit, anders heb je kans dat je de boel scheef monteert...
Gewoon doen, voelt altijd lekker, scheelt een hele hoop geld en mag je meteen ons verblijden met foto's
Zelf doen is niet moeilijk, neem alleen even de tijd (zeker omdat je er nog niet bekend mee bent).
Wat misschien het makkelijkste is: krik de auto op en haal de middenpijp los. Dat doe je ter hoogte van het motorblok met twee veerringen (sleutel 10). Kun je rustig de staat van de hele uitlaatlijn bekijken.
Misschien wel handig: Als je de uitlaat in elkaar wilt zetten, zorg dan dat de middenpijp weer terug op z'n plek zit, anders heb je kans dat je de boel scheef monteert...
Gewoon doen, voelt altijd lekker, scheelt een hele hoop geld en mag je meteen ons verblijden met foto's

Buikjeraoel wrote:Zo dik ben je toch niet?Pgoddijn wrote:Klopt, maar je hebt eigenlijk net iets te weinig ruimte onder een iets lager liggende AX (GTI).