Misschien hebben jullie nog een idee, ik ben ten einde raad ..
Bij het starten van de AX die een paar uur stil gestaan heeft is het toerental rond de 2000RPM, soms zelfs 2500. Dat is niet alleen vervelend voor het brandstofverbruik, geluid maar ook bij het doorschakelen. Bij het intrappen van de koppeling heb je dus 2000 toeren en als je doorschakelt krijg je dus een 'bonk', tenzij je het extreem langzaam doet.
Aangezien de AX ook ERG stotterde de laatste tijd is bij de fam. Bats thuis vervangen:
- Injectie + gasklephuis + gaskleppositiesensor
- Stroomverdeler (compleet uit elkaar geweest en in de biotex) + verdelerkap
- Bougiekabels
Daarmee is het stotteren en inhouden opgelost maar dit probleem nog niet!
Ik had de bougies begin dit jaar al vervangen en paar weken geleden de gaskabel.
Iemand nog een idee?
Hoog stationair bij koude motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Da's de sensor die in het thermostaathuis geschroefd zit. (Zit ook een groene stekker aan, als het goed is)
Let wel op dat dit een zogeheten 'natte sensor' is, dus als je die eruit draait, loopt er koelwater uit 't gat! (Geen schokkende hoeveelheden hoor, maar wel genoeg om een zootje te veroorzaken. )
Let wel op dat dit een zogeheten 'natte sensor' is, dus als je die eruit draait, loopt er koelwater uit 't gat! (Geen schokkende hoeveelheden hoor, maar wel genoeg om een zootje te veroorzaken. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!