De AX 1.4 GT weg, Ax 1.1 Terug :D

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Jup, reken op minimaal 1500 voor een nette.

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

degene wrote:
Terminal wrote:Zelf betaal ik 8/9euro verzekering
Vertel daar eens wat meer over?
Ik neem aan dat je 0 schadevrije jaren hebt (als beginnend bestuurder)
Auto staat niet op mijn eigen naam :) Waar die op naam staat heeft maximale no-claim.
Wel netjes aangegeven dat ik de regelmatige bestuurder ervan ben.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Terminal wrote:Veel goedkoper als een AX ga je niet snel vinden denk ik hoor?

Heb ook een tijd gekeken naar een oldtimer, maar als je ook naar onderhoud en verbruik gaat kijken kom je met een AX toch wel goedkoper uit.

Verzekering lijkt me het duurst nu bij jou?
60euro zoals je zelf zegt, is er geen mogelijkheid op je ouders hun naam??
Zelf betaal ik 8/9euro verzekering, en dan 14/15e wegenbelasting.
Dat moet hoe dan ook wel betaalbaar wezen toch?

Westervoort - Deventer zal eens max 40min wezen?
Dat is niet bepaald een lange afstand, een groot stuk snelweg dat red je ook als je lang bent prima toch?? :)

Succes ermee iig, moet er zelf niet aan denken me auto weg te moeten doen.
Zevenaar deventer is ongv 60 km, Alleen snelweg is file. Altans de eerst 15 km wel. als je via snelweg gaat ben je zeker 1 uur of langer onderweg, Binnedoor doe je er 50 minuten tot een uur over.

Tja als ik allemaal zo hoor, zou het fijn zijn om vergelijk matriaal te hebben. Maar dan moet de ax het wel eerst weer doen.

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Bossinkje »

Doettie het nog steeds niet goed dan?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Helemaal niet. Maar we zijn er nog druk mee bezig, En vind het ook wel fijn eigenlijk dat ik nog iets te knutsellen heb. (alleen jammer dat het geld kost :oops: ) Ik ga is met verzekerings agent om de tafel zitten en kijken wat eruit gaat komen.

Als ik nou gewoon ff 100.000 won :P hoeft geen miljoen :roll: ben niet zo hebberig :P

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Bossinkje »

Toch blijft het wel zonde je AX nu weg te doen.. Je hebt er zoveel aan gedaan, zoveel geld aan uitgegeven.. Helemaal naar je eigen smaak aangepast. Dan zou je hem toch echt beter minimaal 3 maanden kunnen schorsen ( minimaal 3, anders meot je alsnog de kosten betalen!) en dan kan je dus die drie maanden even sparen voor belasting & verzekering.. Tenminste.. Dat is wat ik zou doen !

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Balen zeg!! :shock:

Ik zat vorige week nog op MP te kijken voor wegenbelastingvrije diesels en kwam toen nog een paar BX-en tegen;

http://link.marktplaats.nl/336779746
http://link.marktplaats.nl/349075823
(volgend jaar belastingvrij)

Ik zou zeggen, lekker hier rond blijven hangen!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

ja maar dan kan ik ook wel kijken voor een 86'er AX, Maar hij moet nu al belasting vrij zijn.

Ik ga het allemaal wel is uitzoeken. Miss valt er wel wat te regelen enzo. Maar der is geen mogelijk de ax ook te houden en er een bij te kopen. want heb ik geld niet voor.

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Losroyos wrote:ja maar dan kan ik ook wel kijken voor een 86'er AX, Maar hij moet nu al belasting vrij zijn.

Ik ga het allemaal wel is uitzoeken. Miss valt er wel wat te regelen enzo. Maar der is geen mogelijk de AX ook te houden en er een bij te kopen. want heb ik geld niet voor.
Belastingvrije AX? In nederland? Hmm.......
AX'en zijn eigenlijk pas in januari '87 geleverd dus vallen helaas net buiten de oldtimerregeling!

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Bossinkje »

En als je er eentje uit het buitenland haalt..?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

komen er volgens mij best veel extra kosten bij kijken, Vervoers kosten aanschaf waarde kenteken plaaten van NL

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Heb een bod gehad voor zoals die er nu bij staat.. €500

Kan der geen andere auto voor kopen, Maar de belasting terug gave komt ook nog van €250 ongv dus heb ik al €750 daar valt toch wel een nette auto van te kopen?

Wat zeggen jullie. :oops:

Het voordeel is dan wel dat ik er geen kosten meer aan heb.
Er komt dan ook een 106 1.6 turbo blok in

en dan zal ik even kijken wat ik er nog af mag halen. miss wat onderdelen voor verkoop hier.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Als ik jou was zou ik de ax niet weg doen, niet voor een oldtimer.

Nadeel van oldtimers zijn de bijkomende kosten. Het klinkt heel leuk goedkoop ' belastingvrij' maar gezien de veeeeel hogere onderhoudskosten kan je beter dat 10tje wegenbelasting per maand betalen.

Qua lange afstand, 60 km is echt niet lang hoor!
Ik zit op school in Eindhoven en ik woon in Almere, dat is 130 km heen, en 130 km terug.
Waar doe ik dat mee, een AX 1.0E uit 87. Niet belasting vrij, maar wel 1 op 19 en 8 euro verzekering in de maand. Onderdelen goedkoop...

Nadeel van de oldtimer verzekering, je moet er een auto naast hebben, een zogenaamde ' dagelijkse auto'. En vaak geld minimale leeftijd van 24.
Ik heb de GT 'normaal' verzekerd en dan 2 oldtimer verzekeringen (cabrio en 1.0)

Ik heb ook een tijdje een (goedkope) oldtimer gehad, maar dat viel hard tegen. Heb hem weggedaan omdat dat helemaal niet lekker reed op lange afstanden en snelweg was helemaal not done.

Daarnaast bleek goedkoop duurkoop, hij was niet echt best. En het verbruik, 1 op 11 en dan loodvervanger er bij moeten gooien. Of een setje nieuwe banden, hell! Nee ondanks dat ik mn keefje wel mis, want hij was zooooo lief, echt spijt dat ik hem weg heb gedaan heb ik (nog) niet..

Maar als jij graag een oude BMW wilt (ze zijn GAAAAAF!!!) zou ik r gewoon voor werken en voor gaan... Hou rekening met hoger benzine verbruik en zorg dat je alles lowbudget repareert, dan maar een iets lelijkere auto maar geld om te leven is ook belangrijk...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Helemaal mee eens (zoals meerdere mensen hier hebben geplaatst)... Als je concessies kunt maken scheelt het een hoop. Want het is een van de goedkoopste auto's waar je in kunt rijden. Daarnaast, als je koppakking helemaal klaar is (dus nieuwe kopbouten ;-)) heb je een betrouwbare auto (als je netjes jezelf beheerst en de olie warm laat worden)! Het verbruik is gunstig, belasting en verzekering ook.
Een oldtimer is eigenlijk alleen voor mensen die geld hebben... Zelfs een Mini (waar nog behoorlijk veel onderdelen voor zijn) is uiteindelijk veel duurder in het onderhoud, en dan heb ik het nog niet over de roest gehad :-P.
Enige voordeel van een oldtimer is dat je hem kan verzekeren voor 60 tot 100 euro per jaar maar voor de rest...

Misschien een suggestie: Kijken of je in het weekend achter de bar kan staan? Vond het zelf altijd super leuk werk en als je dat 1 avond in de maand doet heb je de kosten er voor je auto al uit. Ik weet alleen niet in hoeverre je last hebt van autisme en er zijn zo verschrikkelijk veel verschillende vormen... Maar, je bent oud genoeg ;-).

Anders lijkt schorsen nu de enige mogelijkheid... Eerst maar rijbewijs halen en zorgen dat je auto in topstaat is!

Hoe dan ook, succes en een beetje geluk kan je wel gebruiken...
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ja, Maar ik kan hem in hoe die er nu bij staat verkopen voor 500 euro, ik ga morge kijken of vanaaf of er toevallig een kormme klep tussen zit.

500 euro dat betaal je normaal voor een goedlopende AX toch? Dus ja deze is dan wel heel mooi enzo maar als der ook nog andere kleppen in moeten dan ben ik dalijk ook 200 euro veder. Kan ik beter anders AX kopen toch? 1.1 first ofzo der staat ook nog een k-way S6 uit 89 hier in de buurt. 500 euro.

als ik deze nu verkoop komt een van deze ervoor terug.

http://link.marktplaats.nl/344625094
http://link.marktplaats.nl/350370091

Zijn zoiezo zuiniger.

Want jullie hebben eigenlijk wel gelijk, AX zijn best betrouwbaar, als ik dan hoor hoevaak jullie langs de weg staan (niet dus) en somige beste afstanden rijden. Maar ja deze GT is volgens mij flink mee gescheurd, en dan zitten er binne de kortste keren er ook duurdere dingen aan te komen, Bijv 2x nieuwe 195/45-14 voorbandjes, gordels, vocht in achterlicht en zijknipperlicht. Zijn kleine dingetjes die me bij apk ook wel de kop gaan kosten. Tegen de tijd van de apk is mij geld op.

Dus kan ik deze beter verkopen een van bovenstaande halen dan deze houden.
Hij komt wel echt bij een auto liefhebben terrecht, Hij heeft eigenlijk alleen maar VW (Polo coupe G40, Golf 2 G60 en binnekort wss Golf 4 tdi 270pk)
Hij bouwt ze echt voor snelheid en pk's hij legd dan in deze AX een 1.6 turbo ralley blokje, Zal hem dan ook hier voor het forum uitnodigen. ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

De keuze voor een 1.1 vind ik inderdaad wel verstandig, die zijn inderdaad zuiniger. En onderdelen zijn er zoveel.

bandjes kan heel goedkoop... Zoiezo kosten ze nieuw voor een axje 35 ps, maar beetje goed marktplaatsen en je kan ze soms ook voor 60 euro per 4 banden vinden. Krijg je er wellicht kutvelgen bij maar daar ligt die band ook zo weer af.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Als je nou niet zo had omgeprutst had je al flink wat centen kunnen besparen... :wink:

ook aan een ax 1.1 kan een hoop stuk.. auto rijden kost gewoon geld, en je hebt gewoon altijd het risico dat er iets kostbaars stuk gaat

en een ax 1.6 rallye turbo blokje? golf 4 270pk tdi, klinkt als een mooi verhaal... Voor in de kroeg
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

ja maar 195/45 zijn wel dure :P en vor zijn ze slicks :oops:

-- Edit --

Past het spruitstuk van mij 1.4 ook op een 1.1? Anders ga ik vragen of ik de uitlaat mag houden :D
Last edited by Losroyos on ThuMay27, 2010 2:20:26 PM, edited 1 time in total.

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Bossinkje »

500 euro voor jou AX? Zoals ik hem zie op de foto's.. Lijkt me dat een beetje weinig. Maar ik weet ook niet wat je er allemaal aan uitgegeven hebt, en wat je ervoor betaald hebt enz..

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Bossinkje wrote:500 euro voor jou AX? Zoals ik hem zie op de foto's.. Lijkt me dat een beetje weinig. Maar ik weet ook niet wat je er allemaal aan uitgegeven hebt, en wat je ervoor betaald hebt enz..
Voor een AX die niet loopt, vin ik het nog een beste bult geld. Ja hij heeft mij veel geld gekost daarom wil ik kijken of ik de uitlaat mag houden. Zoiezo al het geluid gaat eruit, dat was alleen al 600 euro :P

Tja, maar als ik straks maar niet met de trein hoef dat vind ik belangrijker want ik zou nog liever lopen dan met de trein.

Post Reply