Mijn GT injection heeft de voorpoten, achteras en motor + bak van een GTI.
Echter, helemaal naar mijn zin is het nog niet. Misschien een kleine opsomming van wat ik eigenlijk nog zou moeten veranderen:
1) radiator: komt te warm op circuit (heeft nog de 1.4 75pk radiator)
=> GTIradiator is toch niet dikker of groter?
Wat is het verschil dan tussen een GT en GTI radiator? Die van mijn 1.1 carb was DIKKER dan die van mijn GTI. Beiden bleven ze goed op temperatuur op circuit.
Ik heb een XSI radiator liggen op reserve, maar die houd ik liever voor in m'n GTI binnenkort. Ik heb dan wel nog een bijna nieuwe GTI-radiator over.
2) Stabistang GT => GTI
Ik heb nog de GT injection stabistang zitten + die draagarmen. Ik heb het idee dat mijn GTI nog iets minder overhelde, maar dat ben ik niet zeker. Is er iemand die het verschil al gemerkt heeft en kan zeggen of het de moeite is om een GTI-stabistang te monteren? (heb ze...)
En het past niet met de GT draagarmen heb ik gehoord?
3) Rembekrachtiger GT => GTI
Die heb ik ook wel nog denk ik. Zit er veel merkbaar verschil in?
Ik heb al een saxo VTS HRC gemonteerd en infeite remt het wel lekker.
4) Stuurhuis GT => GTI
Ga ik niet veranderen denk ik. Maar ik ben nu toch benieuwd of je het merkt (het stuurhuis van een GTI is korter)
5) Caster vermeerderen?
Met de verlagingsveren gemonteerd heb ik echt weinig caster. (zonder verlagingsveren voelt het prima aan!) Bij uitlijnen is dit ook gebleken dat het buiten de normen valt voor een ax.
Misschien was dit bij mijn GTI ook al zo, maar ik DENK van niet. (die van stuwie is even laag en stuurt veel leuker)
Dus de vraag: Zit er een verschil tussen de GTI en GT draagarmen in afmetingen?
Ik kan indien gewenst ff een blad inscannen met de uitlijngegevens...
Sorry voor het rommelige stukje tekst, ik heb niet zoveel tijd nu
alvast bedankt!
Kleine verschillen tussen GT en GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
GTI radiateur is veel dikker, momenteel heb ik er een in de volcane en dat ding is niet te vergelijken met een normale.
Bekrachtiger is icm goede klauwen behoorlijk te merken, de first was met saxo hrc/ate klauwen redelijk maar nu met saxo klauwen icm de saxo bekrachtiger remt het ding heel erg hard.
Wat merk je vooral met het casterverschil momenteel kwa sturen?
Bekrachtiger is icm goede klauwen behoorlijk te merken, de first was met saxo hrc/ate klauwen redelijk maar nu met saxo klauwen icm de saxo bekrachtiger remt het ding heel erg hard.
Wat merk je vooral met het casterverschil momenteel kwa sturen?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
In mijn GTI heb ik een nieuwe laten plaatsen toen ik hem net had (misschien wel de verkeerde?) , en die is echt dunner dan bvb die van mijn 1.1Drake wrote:GTI radiateur is veel dikker, momenteel heb ik er een in de volcane en dat ding is niet te vergelijken met een normale.
Bij alle ph1's waarbij ik al gekeken heb waren ze dit:
Die van mijn GTI is merkbaar dunner en die heeft op circuit nooit te warm gekregen. Twas wel een nieuwe radiator, dus die zal wel beter gekoeld hebben.
Misschien dat ik die dan toch over zal zettenDrake wrote: Bekrachtiger is icm goede klauwen behoorlijk te merken, de first was met saxo hrc/ate klauwen redelijk maar nu met saxo klauwen icm de saxo bekrachtiger remt het ding heel erg hard.
Als ik bijvoorbeeld ergens indraai keert mijn stuur met heel weinig kracht terug. Of als ik hem rechtuit laat lopen en het stuur een beetje verdraai blijft ie in die richting lopen. Weinig rechtuitstabiliteit dus. Zonder de verlagingsveren vooraan was dat echt helemaal anders en voelde het aan als een andere ax. Je voelt minder kracht ook als je instuurt. Hij stuurt wel erg soepel.Drake wrote: Wat merk je vooral met het casterverschil momenteel kwa sturen?
Hmm, daar heb je wel een punt. Vandaar misschien dat de auto met: neus omhoog + kont omlaag wél goed stuurde.Bas_S wrote:Casterverschil komt door het verlagen. De hoek van de voorpoten verandert tov. het wegdek (De auto hangt voorover) Om meer caster te krijgen moet je de achteras verlagen.
Nuja, de achterkant staat nu ook al vrij laag hoor.
Ff mijn uitlijnrapport:
naloop = caster
toen was hij rondom verlaagd, zoals hij nu is
Biedt dat droplinksysteem dan veel voordeel tov die dat ik nu heb?Bas_S wrote: +GTI heeft natuurlijk dat droplinksysteem.
Banden kunnen ook een heel verschil maken kwa sturen natuurlijk.
En ik vergelijk telkens met dezelfde banden.
alvast bedankt voor het meedenken
met een lage casterhoek krijg je inderdaad minder snel centrerend effect
maffe is dat de first doordat hij achter veel te hoog staat een hele kleine casterhoek heeft maar juist snel centreerd en zwaar stuurt (laatste is vooral merkbaar, centrerende effect is maf gezien dat juist kleiner zou moeten zijn, ik heb het idee dat het droplink systeem erg tegenwerkt). Te laag achter in vergelijking met voor is ook niet correct, dan word de casterhoek ook weer kleiner.
klinkt alsof jouw ax stuurt zoals de volcane doet van mijn zusje en daar is gek genoeg niks aan aangepast behalve een verlaging.
Eventueel zou je kunnen proberen wat meer toespoor te geven.
maffe is dat de first doordat hij achter veel te hoog staat een hele kleine casterhoek heeft maar juist snel centreerd en zwaar stuurt (laatste is vooral merkbaar, centrerende effect is maf gezien dat juist kleiner zou moeten zijn, ik heb het idee dat het droplink systeem erg tegenwerkt). Te laag achter in vergelijking met voor is ook niet correct, dan word de casterhoek ook weer kleiner.
klinkt alsof jouw ax stuurt zoals de volcane doet van mijn zusje en daar is gek genoeg niks aan aangepast behalve een verlaging.
Eventueel zou je kunnen proberen wat meer toespoor te geven.
Hoe stuurt 'ie nu dan fenwick? Veel onderstuur als je gasgeeft en veel lift-off overstuur?
Ik had bij een hoge achterkant ook het idee dat 'ie bij lange snelwegbochten de kont naar buiten duwde, voelde echt niet goed. Insturen voelde wel strak aan.
Verlaging voor/achter moeten dus goed in balans zijn. Als de achterkant vrij slap is maakt het niet heel veel uit, zodra je de voorkant verlaagt en de achterkant wat stugger maakt(maar achter dus niet verlaagd) kan de auto erg tricky gaan rijden naar mijn mening. (ook door de hoek van de voorpoten)
wat betreft die radiateurs; dr zijn zoveel verschillende versies; op een GTI hoort volgens mij een dunnetje, ik zal wel ff kijken wat er op de nissens site staat.
Waarom geen idee... vond het ook nogal wazig.
EDIT:
PH2
AX 1.4i: Dimensions 389 x 312 x 26 of 390 x 322 x 23
AX GTI: Dimensions 389 x 312 x 26 of 390 x 322 x 23
AX 1.4D: Dimensions 390 x 322 x 33 of 390 x 322 x 34
PH1
Zo ongeveer alle versies: 390 x 322 x 33 of 390 x 308 x 34
Een dikkere radiateur heeft niet altijd meer koelvermogen!
Ik had bij een hoge achterkant ook het idee dat 'ie bij lange snelwegbochten de kont naar buiten duwde, voelde echt niet goed. Insturen voelde wel strak aan.
Verlaging voor/achter moeten dus goed in balans zijn. Als de achterkant vrij slap is maakt het niet heel veel uit, zodra je de voorkant verlaagt en de achterkant wat stugger maakt(maar achter dus niet verlaagd) kan de auto erg tricky gaan rijden naar mijn mening. (ook door de hoek van de voorpoten)
wat betreft die radiateurs; dr zijn zoveel verschillende versies; op een GTI hoort volgens mij een dunnetje, ik zal wel ff kijken wat er op de nissens site staat.
Waarom geen idee... vond het ook nogal wazig.
EDIT:
PH2
AX 1.4i: Dimensions 389 x 312 x 26 of 390 x 322 x 23
AX GTI: Dimensions 389 x 312 x 26 of 390 x 322 x 23
AX 1.4D: Dimensions 390 x 322 x 33 of 390 x 322 x 34
PH1
Zo ongeveer alle versies: 390 x 322 x 33 of 390 x 308 x 34
Een dikkere radiateur heeft niet altijd meer koelvermogen!
Altijd meer PK's dan jou!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Het rijgedrag is echt goed hoor. Hij overstuurt niet snel en hij stuurt lekker in zoals het hoort. Ook weinig onderstuur. De GTI had iets minder onderstuur, maar die had nog die andere stabistang met droplinks en een draagarmbrug.Bas_S wrote:Hoe stuurt 'ie nu dan fenwick? Veel onderstuur als je gasgeeft en veel lift-off overstuur?
Ik had bij een hoge achterkant ook het idee dat 'ie bij lange snelwegbochten de kont naar buiten duwde, voelde echt niet goed. Insturen voelde wel strak aan.
Verlaging voor/achter moeten dus goed in balans zijn. Als de achterkant vrij slap is maakt het niet heel veel uit, zodra je de voorkant verlaagt en de achterkant wat stugger maakt(maar achter dus niet verlaagd) kan de auto erg tricky gaan rijden naar mijn mening. (ook door de hoek van de voorpoten)
wat betreft die radiateurs; dr zijn zoveel verschillende versies; op een GTI hoort volgens mij een dunnetje, ik zal wel ff kijken wat er op de nissens site staat.
Waarom geen idee... vond het ook nogal wazig.
EDIT:
PH2
AX 1.4i: Dimensions 389 x 312 x 26 of 390 x 322 x 23
AX GTI: Dimensions 389 x 312 x 26 of 390 x 322 x 23
AX 1.4D: Dimensions 390 x 322 x 33 of 390 x 322 x 34
PH1
Zo ongeveer alle versies: 390 x 322 x 33 of 390 x 308 x 34
Een dikkere radiateur heeft niet altijd meer koelvermogen!
Verlaging voor-achter is volgens mij goed in balans: http://i882.photobucket.com/albums/ac29 ... C_1460.jpg
Ik accerelereer hier nu wel.
Dit complete onderstel heeft altijd onder mijn GTI gezeten, en toen stuurde ie helemaal anders.
Nuja, misschien laat ik het gewoon zo. Ik word het vast wel gewoon.
hmm, toen ik hem ging uitlijnen na de onderstelswap heeft ie ondanks de opmerking dat ik te weinig caster had eigenlijk niets meer aangepast aan het spoor. Maar als ik nog eens moet passeren ga ik het zeker wel eens vragenDrake wrote:met een lage casterhoek krijg je inderdaad minder snel centrerend effect
maffe is dat de first doordat hij achter veel te hoog staat een hele kleine casterhoek heeft maar juist snel centreerd en zwaar stuurt (laatste is vooral merkbaar, centrerende effect is maf gezien dat juist kleiner zou moeten zijn, ik heb het idee dat het droplink systeem erg tegenwerkt). Te laag achter in vergelijking met voor is ook niet correct, dan word de casterhoek ook weer kleiner.
klinkt alsof jouw AX stuurt zoals de volcane doet van mijn zusje en daar is gek genoeg niks aan aangepast behalve een verlaging.
Eventueel zou je kunnen proberen wat meer toespoor te geven.
@ vincent: mijn GTI (1.4 wel) heeft ook zo'n dun radiatortje en die doet het ook prima op zolder
Ik denk dat ik die dunne radiator van m'n GTI toch maar eens ga proberen in m'n GT. Zo lang werk is dat niet.