Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)
Moderator: webmasters
Schorsen en APK
U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen. Eén daarvan is de APK-keuringsplicht.
Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.
Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van één dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.
Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) verzekerd is.
Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.
U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen. Eén daarvan is de APK-keuringsplicht.
Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.
Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van één dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.
Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) verzekerd is.
Ook moet u de afspraakbevestiging voor de APK keuring meenemen. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u van de openbare weg gebruik maakt.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Neem volgende week even contact op met Citroën garage van Bemmelen in Delft.
Daar staat een lichtgrijze AX die er zo te zien voor de onderdelen staat.
Misschien heb je mazzel en is het de kleurcode van jouw GT.
Verder was het een type 2 vijfdeurs.
Daar staat een lichtgrijze AX die er zo te zien voor de onderdelen staat.
Misschien heb je mazzel en is het de kleurcode van jouw GT.
Verder was het een type 2 vijfdeurs.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gisteren heeft de GT een andere ontsteking gekregen.
De vacuum vervroeging werkte niet, wat ik al eerder ontdekt had, doordat het membraan lek was.
Het probleem was eigenlijkdat ik geen juiste vervanger kon vinden, na alle documentatie doorgespit te hebben kwam voor een K2A blok een ontstekingeunit ven een KDZ nog het meeste in de buurt en die hadden we op voorraad uit een gesloopte 14 TRS.
Na demontage bleek dat de defecte unit ook niet voor een K2A blok was bededoeld maar een eigenlijk in een KDY hoort, en daarvan is de specificatie duidelijk anders.
Veel woorden maar ook nog maar een paar plaatjes.

De unit die geplaatst gaat worden

De oude gedemonteerd

De oude defecte unit

Het hitte schild zat half los doordat er een boutje afbrak en uiteindelijk brak alles af dus opnieuw boren en tappen

Alles weer op zijn plaats
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
De vacuum vervroeging werkte niet, wat ik al eerder ontdekt had, doordat het membraan lek was.
Het probleem was eigenlijkdat ik geen juiste vervanger kon vinden, na alle documentatie doorgespit te hebben kwam voor een K2A blok een ontstekingeunit ven een KDZ nog het meeste in de buurt en die hadden we op voorraad uit een gesloopte 14 TRS.
Na demontage bleek dat de defecte unit ook niet voor een K2A blok was bededoeld maar een eigenlijk in een KDY hoort, en daarvan is de specificatie duidelijk anders.
Veel woorden maar ook nog maar een paar plaatjes.

De unit die geplaatst gaat worden

De oude gedemonteerd

De oude defecte unit

Het hitte schild zat half los doordat er een boutje afbrak en uiteindelijk brak alles af dus opnieuw boren en tappen

Alles weer op zijn plaats
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Vanmiddag even wezen kijken maar alleen een grijze 5 deurs kunnen ontdekken, dus dinsdag maar even bellen.Rio97 wrote:Neem volgende week even contact op met Citroën garage van Bemmelen in Delft.
Daar staat een lichtgrijze AX die er zo te zien voor de onderdelen staat.
Misschien heb je mazzel en is het de kleurcode van jouw GT.
Verder was het een type 2 vijfdeurs.

Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Die grijze 5deurs was de AX die ik bedoelde.
Alleen nu ik ze beide op één foto zie ga ik wel heel erg twijfelen of het dezelfde kleurcode is...
Nou Marco, wees maar blij dat Henk niet op de koffie is gekomen.
Met die uitlaat zouden de kopjes van tafel zijn getrild en de buren een half jaar niet meer met jullie willen praten
Trouwens Henk, lukt het nog een beetje om van die tweede trap op de carburateur af te blijven of staat die continu open?
Alleen nu ik ze beide op één foto zie ga ik wel heel erg twijfelen of het dezelfde kleurcode is...
Nou Marco, wees maar blij dat Henk niet op de koffie is gekomen.
Met die uitlaat zouden de kopjes van tafel zijn getrild en de buren een half jaar niet meer met jullie willen praten

Trouwens Henk, lukt het nog een beetje om van die tweede trap op de carburateur af te blijven of staat die continu open?

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Haha, de Type-X die er onder m'n AX gehangen heeft doet er vast niet heel erg voor onder gok ik!Rio97 wrote:Nou Marco, wees maar blij dat Henk niet op de koffie is gekomen.
Met die uitlaat zouden de kopjes van tafel zijn getrild en de buren een half jaar niet meer met jullie willen praten![]()

Had je trouwens weer onderdelen nodig Rogier, dat je bij Van Bemmelen geweest bent?!

Yep, een rubber voor een CX type 2 schuifdak.Mastenhose wrote: Had je trouwens weer onderdelen nodig Rogier, dat je bij Van Bemmelen geweest bent?!
Maar zo eenvoudig bleek dat helaas niet op te lossen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
@ Marco, volgende keer komen we niet alleen vlak langs maar ook even echt aan, maar met deze uitlaat, zoals Rogier als voorspelde staat wel gelijk de buurt op z'n kop
@ Rogier, het is echt verleidelijk om elke keer die 2e trap van de carb aan te spreken. Ik heb alleen de laatste 2 dagen met het natte wegdek telkens de schrik van mijn leven als ik echt moet remmen en een stoplicht sprintje met Michel achter het stuur van de Golf TDI verlies ik door spinnende wielen.
De banden onder de GT zijn op nat (of niet helemaal droog) wegdek echt gevaarlijk, ga heel snel even proberen of andere wielen (Michelin van de Plaisir van Michel) verbetering geven. Banden zijn van het fabrikaak Falken ben eigenlijk ook benieuwd naar de eerdere ervaringen van Rogier.
Verder ben ik tot de ondekking gekomen dat de teller een gigantische positieve afwijking heeft.
Volgens het werkplaatshandboek zitten er dan ook compleet verkeerde wielen en banden onder.
Moet zijn 155-65 R14 en er zit 165-60 R13 onder, er zijn ook GT's in de zelfde periode geleverd met LM velgen en die hadden 165-60 R14 alleen was dan het tandwiel van de telleraandrijving aangepast van 18 naar 17 tanden.
En dat alles voor de versnellingsbak type 2CA28 die ook onder mijn GT zit, de eerdere GT's van voor productie 01/89 hadden een bak met code 2CA09.
Resumé, andere wielen en banden proberen en is kijken of het tandwiel van de telleraandrijving aangepast kan worden.
Groetjes, Henk

@ Rogier, het is echt verleidelijk om elke keer die 2e trap van de carb aan te spreken. Ik heb alleen de laatste 2 dagen met het natte wegdek telkens de schrik van mijn leven als ik echt moet remmen en een stoplicht sprintje met Michel achter het stuur van de Golf TDI verlies ik door spinnende wielen.
De banden onder de GT zijn op nat (of niet helemaal droog) wegdek echt gevaarlijk, ga heel snel even proberen of andere wielen (Michelin van de Plaisir van Michel) verbetering geven. Banden zijn van het fabrikaak Falken ben eigenlijk ook benieuwd naar de eerdere ervaringen van Rogier.
Verder ben ik tot de ondekking gekomen dat de teller een gigantische positieve afwijking heeft.
Volgens het werkplaatshandboek zitten er dan ook compleet verkeerde wielen en banden onder.
Moet zijn 155-65 R14 en er zit 165-60 R13 onder, er zijn ook GT's in de zelfde periode geleverd met LM velgen en die hadden 165-60 R14 alleen was dan het tandwiel van de telleraandrijving aangepast van 18 naar 17 tanden.
En dat alles voor de versnellingsbak type 2CA28 die ook onder mijn GT zit, de eerdere GT's van voor productie 01/89 hadden een bak met code 2CA09.
Resumé, andere wielen en banden proberen en is kijken of het tandwiel van de telleraandrijving aangepast kan worden.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Oh, ik dacht dat 14" GT velgen pas bij de GT injectie werden toegepast vanwege de grote remklauwen op de injectie en dat de GT carb op 13" werd geleverd. Dat verklaart ook wel de best grote tellerafwijking.
Die was mij indertijd ook al opgevallen maar omdat deze meer aangaf dan je werkelijk reed vond ik het wel best.
Die tweede trap is echt verslavend. Het is niet voor niks dat wij een setje redelijke Michelins in een jaar hebben afgereden.
Met de Falken bandjes heb ik zelf amper gereden. Kort voor de verkoop onder de GT laten leggen. Dit setje werd toen hier op het forum aangeboden.
Die was mij indertijd ook al opgevallen maar omdat deze meer aangaf dan je werkelijk reed vond ik het wel best.
Die tweede trap is echt verslavend. Het is niet voor niks dat wij een setje redelijke Michelins in een jaar hebben afgereden.
Met de Falken bandjes heb ik zelf amper gereden. Kort voor de verkoop onder de GT laten leggen. Dit setje werd toen hier op het forum aangeboden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Omdat jullie altijd lopen te gillen om foto's hier een paar plaatjes uit de omgeving van Nieuwerkerk aan den IJssel.
Als eerste een HDR foto die Michel gemaakt heeft

Voor het Raadhuis van de gemeente Zuidplas in Nieuwerker aan den IJssel

Laagste punt van Nederland ligt aan de A12 in Nieuwerkerk aan den IJssel, en is 6,76 meter onder NAP

Het is voorjaar maar wel een beetje te koud

Een foto van Michel

Langs de Ringvaart tussen Gouda en Moordrecht

Nog een plaatje aan de Ringvaart

Molen de Windlust in Nieuwerkerk aan den IJssel
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Als eerste een HDR foto die Michel gemaakt heeft

Voor het Raadhuis van de gemeente Zuidplas in Nieuwerker aan den IJssel

Laagste punt van Nederland ligt aan de A12 in Nieuwerkerk aan den IJssel, en is 6,76 meter onder NAP

Het is voorjaar maar wel een beetje te koud

Een foto van Michel

Langs de Ringvaart tussen Gouda en Moordrecht

Nog een plaatje aan de Ringvaart

Molen de Windlust in Nieuwerkerk aan den IJssel
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
mooie fotos weer!!!
Ander kappie zou hem wel af maken
Ander kappie zou hem wel af maken

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ben ook heel erg op zoek naar de juiste kleur (ETM) motorkap, en als het niet snel te vinden is wordt het een mat zwart gespoten type 1 kapgrietje wrote:mooie fotos weer!!!
Ander kappie zou hem wel af maken

Want dat type 2 ding moet er echt wel snel af.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Vanmiddag met Michel een rondje gereden en ook nog een paar foto's gemaakt en zoal ik in Michel zijn "Wie is wie"al aangaf de plaatjes van Michel zijn van een totaal andere orde






De rest van de foto's vind je HIER
Groetjes, Henk







De rest van de foto's vind je HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Michel is vandag begonnen om de motorkap van de rode sloper TRS die we ook nog hebben staan te bewerken zodat deze schoolborden zwart gespoten kon worden om daarna het type 2 kapje van de GT te vervangen.
Het begin een rode kap (Rouge Furio) in werkelijkheid in niet te mooie staat, kap heeft veel gebruik sporen

Het begin

De bijgewerkte plekken in de primer

Het eind resultaat, in werkelijkheid mooier dan op de foto
De rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Het begin een rode kap (Rouge Furio) in werkelijkheid in niet te mooie staat, kap heeft veel gebruik sporen


Het begin

De bijgewerkte plekken in de primer

Het eind resultaat, in werkelijkheid mooier dan op de foto
De rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl