Dashboard verlichting schakelen
Moderators: vtspower, webmasters
Dashboard verlichting schakelen
Hallo allemaal,
Ik zal binnenkort effe een paar lampjes achter me tellerplaten vervangen maar ik zat te denken, eigenlijk wil ik het zo dat ze schakelen als ik me lichten aanzet.
Heeft iemand zoiets al gedaan, of een idee hoe je dat het beste kan gaan doen?
Gr Joost
Ik zal binnenkort effe een paar lampjes achter me tellerplaten vervangen maar ik zat te denken, eigenlijk wil ik het zo dat ze schakelen als ik me lichten aanzet.
Heeft iemand zoiets al gedaan, of een idee hoe je dat het beste kan gaan doen?
Gr Joost
Niet zo moeilijk, draadje van je lichten schakelaar pakken. schijnbaar als daar over stadslicht stroom 'uit' gaat moeten je dash lichtjes stroom krijgen 
Maar wat is er mis met altijd aan?
Alhoewel, bij mn 306 is t ook en ik kan wel makkelijk zien of me lichten aan staan of niet

Maar wat is er mis met altijd aan?
Alhoewel, bij mn 306 is t ook en ik kan wel makkelijk zien of me lichten aan staan of niet

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wat er mis is met altijd aan?
Nou, dat als er geen helderheidsregelaar tussen zit, die lampjes met een jaar naar de kl*te zijn en je wéér die tellerbak eruit moet halen om die dingen te vervangen.
Nou, dat als er geen helderheidsregelaar tussen zit, die lampjes met een jaar naar de kl*te zijn en je wéér die tellerbak eruit moet halen om die dingen te vervangen.

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

ja maja voor de veiligheid zou elk zinnig mens zn lichten vrijwel altijd aan moeten hebben (vooral als men op tegenligger wegen rijd....) dusja, dan branden ze net zo hard stukMNM(tm) wrote:Wat er mis is met altijd aan?
Nou, dat als er geen helderheidsregelaar tussen zit, die lampjes met een jaar naar de kl*te zijn en je wéér die tellerbak eruit moet halen om die dingen te vervangen.

zet er dan een helderheidsregelaar tussen! Datis nog wel simpel te doen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja? Hoe kan ik dat het beste maken dan?grietje wrote:ja maja voor de veiligheid zou elk zinnig mens zn lichten vrijwel altijd aan moeten hebben (vooral als men op tegenligger wegen rijd....) dusja, dan branden ze net zo hard stukMNM(tm) wrote:Wat er mis is met altijd aan?
Nou, dat als er geen helderheidsregelaar tussen zit, die lampjes met een jaar naar de kl*te zijn en je wéér die tellerbak eruit moet halen om die dingen te vervangen.
zet er dan een helderheidsregelaar tussen! Datis nog wel simpel te doen.
Heb al wat gezocht naar schema's van die sporen op de achterkant van je tellerbak, maar kan er bar weinig over vinden.
Ken jij me vertellen waar ik dan zo'n helderheidsmeter of schakelaar op moet maken?
gr Joost
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat sinds ze dat hebben ingevoerd in Scandinavische landen het aantal verongelukte motorrijders enorm is gestegen... Maarja, ook ik heb m'n lampjes altijd aan, bij mijn AX kunnen ze niet eens uitgrietje wrote:ja maja voor de veiligheid zou elk zinnig mens zn lichten vrijwel altijd aan moeten hebben

Kijk uit, een Cactussssss
waarom zouden motorrijders verongelukken als je lichten voert?pcrodent wrote:Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat sinds ze dat hebben ingevoerd in Scandinavische landen het aantal verongelukte motorrijders enorm is gestegen... Maarja, ook ik heb m'n lampjes altijd aan, bij mijn AX kunnen ze niet eens uitgrietje wrote:ja maja voor de veiligheid zou elk zinnig mens zn lichten vrijwel altijd aan moeten hebben
Ik heb nu al zovaak meegemaakt dat men mij gaat inhalen met grauw weer en dan doemt er ineens wél een grijze/zwarte/donkere tegenligger op die geen licht voert. Mensen, doe die lichten toch aan :d
net weer langs een ongeluk gereden, iemand zonder licht, ander wou die weg op maar zag het grijze autotje zonder licht uit een donkere hoek over t hoofd, tja

Dat aansluiten, je moet ff draadschema's opzoeken, heb ik nu ff geen zin in

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).