Benzine loopt uit de tank met hard door de bocht
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Benzine loopt uit de tank met hard door de bocht
Wordt er een beetje moe van. Als ik echt hard (bijvoorbeeld met handrem) een bocht neem loopt de benzine gewoon mijn tank uit bij de tankdop. Niet zo'n fijn en veilig idee.
Zit al een nieuwe tankdop en rubber op. Er zit toch ook zo'n klep in de vulhals? Dat werkt dus ook gewoon echt niet.
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat mijn wielkassen nogal opgerekt zijn om de 195 banden kwijt te kunnen? Lijkt mij niet want het stroomt echt uit de vulopening. Alsof het rubber te dun is.
Zit al een nieuwe tankdop en rubber op. Er zit toch ook zo'n klep in de vulhals? Dat werkt dus ook gewoon echt niet.
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat mijn wielkassen nogal opgerekt zijn om de 195 banden kwijt te kunnen? Lijkt mij niet want het stroomt echt uit de vulopening. Alsof het rubber te dun is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

dit heb ik ook id.
een oplossing zou leuk zijn. Een klep zit er bij mij iig niet in de hals.
Maar die dop zou gewoon goed moeten afsluiten toch?
Bij mij merkte ik het heel erg op het circuit. Ik verlies liters.
een oplossing zou leuk zijn. Een klep zit er bij mij iig niet in de hals.
Maar die dop zou gewoon goed moeten afsluiten toch?
Bij mij merkte ik het heel erg op het circuit. Ik verlies liters.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Het is gewoon gevaarlijk. Stel dat het op 1 of andere manier op je remmen terecht komt. Dat wil je niet. Zeker niet al zou je er schijfremmen onder hebben. Je ziet wel vaker dat benzine (damp) al ontbrand door statische ontlading ergens. Als het fout gaat slaat het denk wel terug je tank in.denny wrote:dit heb ik ook id.
een oplossing zou leuk zijn. Een klep zit er bij mij iig niet in de hals.
Maar die dop zou gewoon goed moeten afsluiten toch?
Bij mij merkte ik het heel erg op het circuit. Ik verlies liters.
Kennelijk levert het genoeg druk op in een bocht om met een tank 3/4 vol de benzine 30cm omhoog die pijp uit te drukken. Je lak gaat er ook nog stuk van als het vaak gebeurd.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

ook hier een bekend probleem, voornamelijk als ik een rotonde voor driekwart over jaag...
ik ben ook erg erg erg benieuwd of er een oplossing voor is.
grtx
ik ben ook erg erg erg benieuwd of er een oplossing voor is.
grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Ik weet zeker dat ik die klep heb. Vaak genoeg met jerrycan bijgevult. En dan moet ik de slang door een klep duwen. Maar die houdt absoluut geen brandstof tegen. Ik zie nu het voordeel van schroefdop achter je benzine klep. HetJoost wrote:in mijn aankomende AX zit erg duidelijk een terugslagklep in de vulhals.
mogelijk oudere types niet ....

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zwaarder of alleen dikker?Happytree wrote:Ik tank sinds kort benzine met loodvervanger, de benzine is aanzienlijk zwaarder geworden en klotst veel minder.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Eh misschien een sok/doek/lap in je vulopening proppen? met een koortje eraan zodat je hem er ook weer uit kunt trekken als je klaar bent op het circuit en dat je tankdop er dus nog overheen kan??
of een soort van rubbere dop vinden die erop past...
of een soort van rubbere dop vinden die erop past...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Net de benzinedop nog is uit elkaar gehaald. Zit wel een klep in de vulpijp. Maar daar kijk je zo langs.
Als je het schildje van je benzinedop aftrekt kun je zien waar die niet aansluit. Maar hij sluit rondom gewoon redelijk aan. Als je eraan trekt zie je wel een opening ontstaan maar opzich klemt het redelijk. Begrijp er geen reed van dat er dan toch zoveel benzine doorheen gaat.
Tankdop van de 106 en saxo ook ff op de AX gezet. Klemt ongeveer hetzelfde af.
Als je het schildje van je benzinedop aftrekt kun je zien waar die niet aansluit. Maar hij sluit rondom gewoon redelijk aan. Als je eraan trekt zie je wel een opening ontstaan maar opzich klemt het redelijk. Begrijp er geen reed van dat er dan toch zoveel benzine doorheen gaat.
Tankdop van de 106 en saxo ook ff op de AX gezet. Klemt ongeveer hetzelfde af.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

je wil dus eigenlijk een lont in je tank duwen? lijkt me niet verstandig.v.andriessen wrote:Eh misschien een sok/doek/lap in je vulopening proppen? met een koortje eraan zodat je hem er ook weer uit kunt trekken als je klaar bent op het circuit en dat je tankdop er dus nog overheen kan??
of een soort van rubbere dop vinden die erop past...
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hm als je het zo bekijkt.... idd niet doen!!!denny wrote:je wil dus eigenlijk een lont in je tank duwen? lijkt me niet verstandig.v.andriessen wrote:Eh misschien een sok/doek/lap in je vulopening proppen? met een koortje eraan zodat je hem er ook weer uit kunt trekken als je klaar bent op het circuit en dat je tankdop er dus nog overheen kan??
of een soort van rubbere dop vinden die erop past...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
LOLdenny wrote:je wil dus eigenlijk een lont in je tank duwen? lijkt me niet verstandig.v.andriessen wrote:Eh misschien een sok/doek/lap in je vulopening proppen? met een koortje eraan zodat je hem er ook weer uit kunt trekken als je klaar bent op het circuit en dat je tankdop er dus nog overheen kan??
of een soort van rubbere dop vinden die erop past...

- Ga eerdaags tank eronder uit halen incl vulhals en alle meuk zal eens een kijken nemen hoe het nou allemaal precies zit. Alleen ik heb eigenlijk nergens last van / heb het niet gemerkt.
AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Nou tank is er onder vandaan, alle slangen zijn gewoon in een redelijk goede staat. Moeten dus al keertje vervangen zijn met meer dan 3 ton op de klok.
Het enige wat ik kan verzinnen wat het kan veroorzaken is het volgende. Je vulbuis en je tank zijn aan elkaar verbonden door middel van een rubberen buis/slang. Deze kan uitgedroogd zijn en als je dan wat harder een bocht neemt loopt je tank over vanwege het klotsen van de benzine.
Onderdeelnummer;
96004770
NFP
01 SPRUITST
DIAM 41X49-82
RMP 95630525
Deze zit met 2 klemmen vast;
7903083383 KLEM
Het enige wat ik kan verzinnen wat het kan veroorzaken is het volgende. Je vulbuis en je tank zijn aan elkaar verbonden door middel van een rubberen buis/slang. Deze kan uitgedroogd zijn en als je dan wat harder een bocht neemt loopt je tank over vanwege het klotsen van de benzine.
Onderdeelnummer;
96004770
NFP
01 SPRUITST
DIAM 41X49-82
RMP 95630525
Deze zit met 2 klemmen vast;
7903083383 KLEM
AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
ik ga er gewoon vanuit dat door de g kracht de benzine de vulhals wordt ingeduwt tot aan de dop en dat die dop geen afdoende afsluiting heeft om dit te voorkomen. Een klep in je tankhald is leuk maar dat is ook geen dichte afsluiting. Waatom niet? je tankontluchting zit helemaal boven aan.
je moet dus zorgen dat je dop goed gaat afsluiten. that's it.
Beste is een draaidop. maar zo zit de ax gelaas niet in elkaar. Je kunt ook je tank volgooien met alu korrels (word voor raceauto's gedaan.) dan kan de benzine veel minder klotsen. Maar das prijzig. @ jaar terug iets van €6 voor een liter tankinhoud. Do the math
je moet dus zorgen dat je dop goed gaat afsluiten. that's it.
Beste is een draaidop. maar zo zit de ax gelaas niet in elkaar. Je kunt ook je tank volgooien met alu korrels (word voor raceauto's gedaan.) dan kan de benzine veel minder klotsen. Maar das prijzig. @ jaar terug iets van €6 voor een liter tankinhoud. Do the math
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik heb er dus helemaal geen last van....?
Ook bij de slalom niet..... Ik kan me ook zo moeilijk voorstellen dat je benzine helemaal naar bovengedrukt word. Is de ontluchting van de tank dan niet gewoon niet in orde?
Enige wat ik ''gemodificeerd'' heb aan de tank is de ontluchtingsslang doorgeknipt, die zit bovenaan met zon terug slang klep die ik niet vertrouwde. Klep er dus afgeknipt, en slangetje omhoog laten wijzen...
Ook bij de slalom niet..... Ik kan me ook zo moeilijk voorstellen dat je benzine helemaal naar bovengedrukt word. Is de ontluchting van de tank dan niet gewoon niet in orde?
Enige wat ik ''gemodificeerd'' heb aan de tank is de ontluchtingsslang doorgeknipt, die zit bovenaan met zon terug slang klep die ik niet vertrouwde. Klep er dus afgeknipt, en slangetje omhoog laten wijzen...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).