problemen koppeling/versnellingsbak
Moderators: denny, vtspower, webmasters
problemen koppeling/versnellingsbak
Hoi allemaal,
Heb afgelopen week de bak erachter weg getrokken ivm afgebroken gaffel van koppeling (die druklager bedient).
Gelijktijdig de koppeling vervangen (valeo) met lager.
Na montage van de bak blijft de auto in de vrij staan, kan wel schakelen (met pook en op de bak) en je hoort hem ook schakelen maar kan auto gewoon wegduwwen.
Schakelstangen goed gemonteerd en bak is strak aan motor getrokken.
Iemand een idee??.
Ben bang dat de bak er weer achter weg moet.
Voor demontage werkte de bak goed.
Heb afgelopen week de bak erachter weg getrokken ivm afgebroken gaffel van koppeling (die druklager bedient).
Gelijktijdig de koppeling vervangen (valeo) met lager.
Na montage van de bak blijft de auto in de vrij staan, kan wel schakelen (met pook en op de bak) en je hoort hem ook schakelen maar kan auto gewoon wegduwwen.
Schakelstangen goed gemonteerd en bak is strak aan motor getrokken.
Iemand een idee??.
Ben bang dat de bak er weer achter weg moet.
Voor demontage werkte de bak goed.
Koppeling niet verkeerd gemonteerd dat ie ontkoppeld blijft?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Druklager is goedgemonteerd, dat kun je niet fout monteren!!!!!.
Koppeling voelt licht aan,geen tegendruk.
Krijg het vermoeden dat de gaffel krom of weer is afgebroken(had um nml gelast)
Trek aankomende week de bak er wel weer ff achter weg.
De uitkomst ga ik wel ff posten voor de volgende mensen met vergelijkbaar probleem.
Alvast bedankt voor meedenken.
Andre
Koppeling voelt licht aan,geen tegendruk.
Krijg het vermoeden dat de gaffel krom of weer is afgebroken(had um nml gelast)
Trek aankomende week de bak er wel weer ff achter weg.
De uitkomst ga ik wel ff posten voor de volgende mensen met vergelijkbaar probleem.
Alvast bedankt voor meedenken.
Andre
Vandaag de bak gedemonteerd en weer gemonteerd.
Na 3x proberen (ook plaat 1x omgedraaid) blijkt het niet te werken.
Kon of alleen schakelen en koppeling werkte niet of er was geen verbinding met motor.
Na diverse metingen blijkt nu dat de plaat 5mm hoger was dan de originele.
Dit was een valeo set voor de 1.5D maar blijkt dus niet te passen op de mijne.
Heb oude weer gemonteerd en in de koppelinggaffel xtra 3hoekjes gelast voor stevigheid.
Blijkt 94 euro origineel te kostten. (prijs gaat nergens over)
Maar goed, na een dag flink kloten rijd de auto weer.
Maar blijf het vreemd vinden dat de set niet op mijn auto past.
Na 3x proberen (ook plaat 1x omgedraaid) blijkt het niet te werken.
Kon of alleen schakelen en koppeling werkte niet of er was geen verbinding met motor.
Na diverse metingen blijkt nu dat de plaat 5mm hoger was dan de originele.
Dit was een valeo set voor de 1.5D maar blijkt dus niet te passen op de mijne.
Heb oude weer gemonteerd en in de koppelinggaffel xtra 3hoekjes gelast voor stevigheid.
Blijkt 94 euro origineel te kostten. (prijs gaat nergens over)
Maar goed, na een dag flink kloten rijd de auto weer.
Maar blijf het vreemd vinden dat de set niet op mijn auto past.
Is ook zo'n lekker ding om er los uit te halen dief gaffel. Heb ik mijn 1.6 bak op kapot geslagen. Op die kl*te splitpen eruit te slaan. Zat speling op die bus van de koppelingshevel. Misschien dat die gaffels daar wel van breken. Dat er schuine kracht op komt te staan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
had je ook de drukgroep vervangen of je oude gebruikt ?andre69 wrote:Vandaag de bak gedemonteerd en weer gemonteerd.
Na 3x proberen (ook plaat 1x omgedraaid) blijkt het niet te werken.
Kon of alleen schakelen en koppeling werkte niet of er was geen verbinding met motor.
Na diverse metingen blijkt nu dat de plaat 5mm hoger was dan de originele.
Dit was een valeo set voor de 1.5D maar blijkt dus niet te passen op de mijne.
Heb oude weer gemonteerd en in de koppelinggaffel xtra 3hoekjes gelast voor stevigheid.
Blijkt 94 euro origineel te kostten. (prijs gaat nergens over)
Maar goed, na een dag flink kloten rijd de auto weer.
Maar blijf het vreemd vinden dat de set niet op mijn auto past.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Nope.
De complete set gewisseld.
Koppeling wissel ik altijd compleet, alleen plaat wisselen vind ik persoonlijk beunwerk.
Wbt de gaffel, die gaat echt niet meer kapot,dat is met 3hoekjes van 6mm staal gelast.
Maar goed....... dat probleem is opgelost.
Nu blijken de draagarmen ook niet echt lkkr meer te ijn.
De complete set gewisseld.
Koppeling wissel ik altijd compleet, alleen plaat wisselen vind ik persoonlijk beunwerk.
Wbt de gaffel, die gaat echt niet meer kapot,dat is met 3hoekjes van 6mm staal gelast.
Maar goed....... dat probleem is opgelost.
Nu blijken de draagarmen ook niet echt lkkr meer te ijn.
winparts.nl, je hebt een type 2 zag ik dus dan zijn ze vrij goedkoopandre69 wrote: Maar goed....... dat probleem is opgelost.
Nu blijken de draagarmen ook niet echt lkkr meer te ijn.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).