1.6i en APK
Moderator: webmasters
1.6i en APK
Weet iemand hoe dat officieel zit? 1.1i op kenteken. 1.6i erin. Van 60pk naar 90pk. Ben al tig keer daar geweest voor die meting. Dus zij gaan wel zien dat er een andere motor in zit. En ze gaan vragen wat ik veranderd heb.
Haalt het voor de APK uit of gaan ze moeilijk doen nu er een 1.6i inligt. Want dan moet ik hem ergens anders brengen. Geen zin in gezeur.
Haalt het voor de APK uit of gaan ze moeilijk doen nu er een 1.6i inligt. Want dan moet ik hem ergens anders brengen. Geen zin in gezeur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Dat betwijfel ik. Je papieren kloppen al niet en dat zou al APK afkeur kunnen zijn. 1 ding is zeker een motor met 50% meer vermogen mag niet. RDW technisch niet. Maar APK technisch is soms weer een ander verhaal.TTF wrote:maakt als het goed is niks uit, als de auto maar voldoet aan de orginele uitstoot enz
Zeg wel dat er een multipoint motor ingelegd is ivm uitstoot. Merk ik vanzelf de reactie wel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
moet je hem dan niet opnieuw laten keuren door de RDW ofzo?
Ik had een kennis die had ombouw benzine->diesel. Moest langs 't RDW. Kijken of de boel deugdelijk gemonteerd is enzo.
Kreeg nog wel een opmerking mee:
Ze hebben een tabel waarin staat welke motor in welke auto mag. Doordat de diesel al in de tabel stond met die auto (camper) was 't allemaal niet zo duur, maar als je niet in de tabel staat (en dat kan ik me voorstellen met een 1.6i, weet niet hoe gangbaar die zijn) zou het wel eens wat meer kunnen kosten.
Maar dit zou best een gevalletje klok en klepel kunnen zijn hoor
Ik had een kennis die had ombouw benzine->diesel. Moest langs 't RDW. Kijken of de boel deugdelijk gemonteerd is enzo.
Kreeg nog wel een opmerking mee:
Ze hebben een tabel waarin staat welke motor in welke auto mag. Doordat de diesel al in de tabel stond met die auto (camper) was 't allemaal niet zo duur, maar als je niet in de tabel staat (en dat kan ik me voorstellen met een 1.6i, weet niet hoe gangbaar die zijn) zou het wel eens wat meer kunnen kosten.
Maar dit zou best een gevalletje klok en klepel kunnen zijn hoor
ja want een 1.6 is nooit in een ax geleverd dus geen typegoedkeuring. Max zonder rdw is 1.4 mits die onder de 40% vermogenswinst blijft.
Aan de andere kant een APK zal er heel wat minder vervelend over doen dan je verzekering. Maar waarom hang je het typeplaatje van de 1.4 niet op je 1.6. Dan wordt het voor APK mensen zo goed als onmogelijk om het te bepalen hoor.
Aan de andere kant een APK zal er heel wat minder vervelend over doen dan je verzekering. Maar waarom hang je het typeplaatje van de 1.4 niet op je 1.6. Dan wordt het voor APK mensen zo goed als onmogelijk om het te bepalen hoor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik heb heel die motor uit elkaar gehad. Ik ben nergens een type plaatje tegengekomen... Dus waar je uit op zou moeten maken wat voor motor het is? I dont know...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
maakt wel uit. Die motor is nl in een ax geleverd en de ax heeft dus een typegoedkeuring met die motor.jeffrey van dal wrote:maakt niks uit voor de apk, mijne is een 1,0 op kenteken.
ligt ook een 1.3 in met 2 dikke webers erop maar maakt niet uit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 63
- Joined: TueDec30, 2008 4:14:37 PM
- Location: zuid-holland
Dit is nou het zelfde als die gast die op tv(wegmisbruikers) werdt aangehouden omdat zijn achterlichten en snelheid niet klopt.
Gaat ie zelf lopen vertellen dat ze er een 2.0 in gelegt hadden.
Gaat de politie kijken op kentekenbewijs....... nemen ze zijn auto inbeslag omdat ie niet volgens kenteken is......
Terwijl die PET niet eens het verschil weet tussen een 1.0 of een 2.0 .
Dus gewoon naar de apk en niets zeggen.
Als de 4gas test goed is kijken ze niet eens meer naar de motor.
Maar als je zelf gaat lopen vertellen dat je de motor en onderstel en uitlaat en en en en dan gaan ze je wagen met een microscoop nakijken.
Mijn maatje heeft zijn eclipse helemaal verbouwd en gedaan 500+ pk en met apk gaat ie naar de dealer,vraagt die monteur: zo zo opgevoerd?
Wij : NEE alleen uiterlijk en met meten alles goed dus goedgekeurd.
Dus hou gewoon je mond bij de keurmeester en als ie wat vraagt gewoon verbaasd doen..
Mvg:
Rf breda
Gaat ie zelf lopen vertellen dat ze er een 2.0 in gelegt hadden.
Gaat de politie kijken op kentekenbewijs....... nemen ze zijn auto inbeslag omdat ie niet volgens kenteken is......
Terwijl die PET niet eens het verschil weet tussen een 1.0 of een 2.0 .
Dus gewoon naar de apk en niets zeggen.
Als de 4gas test goed is kijken ze niet eens meer naar de motor.
Maar als je zelf gaat lopen vertellen dat je de motor en onderstel en uitlaat en en en en dan gaan ze je wagen met een microscoop nakijken.
Mijn maatje heeft zijn eclipse helemaal verbouwd en gedaan 500+ pk en met apk gaat ie naar de dealer,vraagt die monteur: zo zo opgevoerd?
Wij : NEE alleen uiterlijk en met meten alles goed dus goedgekeurd.
Dus hou gewoon je mond bij de keurmeester en als ie wat vraagt gewoon verbaasd doen..
Mvg:
Rf breda
komt ie dan he
[
[
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
rockfordbreda wrote:Dit is nou het zelfde als die gast die op tv(wegmisbruikers) werdt aangehouden omdat zijn achterlichten en snelheid niet klopt.
Gaat ie zelf lopen vertellen dat ze er een 2.0 in gelegt hadden.
Gaat de politie kijken op kentekenbewijs....... nemen ze zijn auto inbeslag omdat ie niet volgens kenteken is......
Terwijl die PET niet eens het verschil weet tussen een 1.0 of een 2.0 .
Dus gewoon naar de apk en niets zeggen.
Als de 4gas test goed is kijken ze niet eens meer naar de motor.
Maar als je zelf gaat lopen vertellen dat je de motor en onderstel en uitlaat en en en en dan gaan ze je wagen met een microscoop nakijken.
Mijn maatje heeft zijn eclipse helemaal verbouwd en gedaan 500+ pk en met apk gaat ie naar de dealer,vraagt die monteur: zo zo opgevoerd?
Wij : NEE alleen uiterlijk en met meten alles goed dus goedgekeurd.
Dus hou gewoon je mond bij de keurmeester en als ie wat vraagt gewoon verbaasd doen..
Mvg:
Rf breda
Ja tuurlijk, dan ben je een grote lomperd als je dat gaat staan te verkondigen.
Is voor de A.P.K geen probleem.
Zelfs al leg je er een 6 cil in. De ligging van de
motor moet wel op de zelfde plaats blijven.
En geen chassis verandering , zoals chassisbalken veranderen.
Wij zij met een project bezig met een ax waar de motor achterin komt te liggen. Een haybusa 1300 cc met 180 pk. Dus word een achterwiel aandrijver. Deze auto word naar england verkocht zogenaamd daar word ie gekeurd en op kent gezet en dan komt ie terug naar NL en word ie opnieuw ingevoerd. BPM hoeft er niet betaald te worden wand het is al een NL auto geweest.
Zelfs al leg je er een 6 cil in. De ligging van de
motor moet wel op de zelfde plaats blijven.
En geen chassis verandering , zoals chassisbalken veranderen.
Wij zij met een project bezig met een ax waar de motor achterin komt te liggen. Een haybusa 1300 cc met 180 pk. Dus word een achterwiel aandrijver. Deze auto word naar england verkocht zogenaamd daar word ie gekeurd en op kent gezet en dan komt ie terug naar NL en word ie opnieuw ingevoerd. BPM hoeft er niet betaald te worden wand het is al een NL auto geweest.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
AX zou afgekeurd moeten worden omdat er op het kentekenbewijs andere gegevens staan (namelijk 1.1i in plaats van 1.6i). Controle van de gegevens die op het kentekenbewijs staan (dus zoals geregistreerd bij de RDW).rally wrote:Is voor de A.P.K geen probleem.
Zelfs al leg je er een 6 cil in. De ligging van de
motor moet wel op de zelfde plaats blijven.
En geen chassis verandering , zoals chassisbalken veranderen.
Wij zij met een project bezig met een AX waar de motor achterin komt te liggen. Een haybusa 1300 cc met 180 pk. Dus word een achterwiel aandrijver. Deze auto word naar england verkocht zogenaamd daar word ie gekeurd en op kent gezet en dan komt ie terug naar NL en word ie opnieuw ingevoerd. BPM hoeft er niet betaald te worden wand het is al een NL auto geweest.
Dan val je dus met een 6-cilinder bij een auto die op kenteken een 4-cilinder is bij een keurmeester/monteur die z'n werk een beetje serieus neemt en weet waar ie over praat (dus niet Kwik-Fit o.i.d.) meteen door de mand.
Een 1.1i of 1.6i is van buitenaf lastiger te checken en dus kom je makkelijker door de keuring.
Echter, mocht er een aanrijding plaatsvinden, waarbij de auto aan een technische keuring wordt onderworpen, dan loop je het risico om geen vergoeding te krijgen en zelf krom te moeten liggen voor de schade, aangezien de auto niet aan het verkeer had mogen deelnemen zonder goedkeuring. (auto zou namelijk meteen na de engine-swap opnieuw gekeurd moeten zijn door de RDW...)
Ben ik helemaal met je eens.Mastenhose wrote:AX zou afgekeurd moeten worden omdat er op het kentekenbewijs andere gegevens staan (namelijk 1.1i in plaats van 1.6i). Controle van de gegevens die op het kentekenbewijs staan (dus zoals geregistreerd bij de RDW).rally wrote:Is voor de A.P.K geen probleem.
Zelfs al leg je er een 6 cil in. De ligging van de
motor moet wel op de zelfde plaats blijven.
En geen chassis verandering , zoals chassisbalken veranderen.
Wij zij met een project bezig met een AX waar de motor achterin komt te liggen. Een haybusa 1300 cc met 180 pk. Dus word een achterwiel aandrijver. Deze auto word naar england verkocht zogenaamd daar word ie gekeurd en op kent gezet en dan komt ie terug naar NL en word ie opnieuw ingevoerd. BPM hoeft er niet betaald te worden wand het is al een NL auto geweest.
Dan val je dus met een 6-cilinder bij een auto die op kenteken een 4-cilinder is bij een keurmeester/monteur die z'n werk een beetje serieus neemt en weet waar ie over praat (dus niet Kwik-Fit o.i.d.) meteen door de mand.
Een 1.1i of 1.6i is van buitenaf lastiger te checken en dus kom je makkelijker door de keuring.
Echter, mocht er een aanrijding plaatsvinden, waarbij de auto aan een technische keuring wordt onderworpen, dan loop je het risico om geen vergoeding te krijgen en zelf krom te moeten liggen voor de schade, aangezien de auto niet aan het verkeer had mogen deelnemen zonder goedkeuring. (auto zou namelijk meteen na de engine-swap opnieuw gekeurd moeten zijn door de RDW...)
Alleen volgens de A.P.K regels Mag het. Wij hebben in het verleden verschilende vw golf type 2 voorzien van een VR6 motor terwel het een 1,4 was op kent. Wij zijn met deze auto's naar de RDW geweest voor kent verandering. Alleen per 1 jan 2008 zijn de regels veranderd. En zodoende kun je gewoon een zwaardere motor plaatsen.
Hoe het zit als je door de politie word gecontroleerd kunnen ze een bekeuring uitschrijven. Ik denk als je het voor laat komen dat je wind. De R.D.W keurd het goed. De politie weet niet alles. Hetzelfde met geluid van een sportdemper. De politie zegt dat de auto niet meer dan 95 DB mag maken. FOUT Hij mag niet meer dan 100DB maken op een afstad van 50cm onder een hoek van 45 graden. De ondergrond moet droog zijn en er mag in een straal van 10 meter rond de auto geen opstakel staan.Zo weer wat geleerd
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
APK regel is toch het controleren van de gegevens van het kentekenbeijs zoals ingeschreven bij de RDW ten opzichte van het voertuig? Die kloppen toch niet met elkaar? Dan is het toch afkeur?rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
Tuurlijk, je kunt met een hoop dingen wegkomen, maar wil je het risico lopen? Voor de APK zou het me niet zoveel uitmaken, maar wel voor m'n verzekering. Ik zou na een onverhoopte aanrijding niet de rest van m'n leven krom willen liggen om de schade die ik een ander heb toegebracht te vergoeden...
Mastenhose wrote:APK regel is toch het controleren van de gegevens van het kentekenbeijs zoals ingeschreven bij de RDW ten opzichte van het voertuig? Die kloppen toch niet met elkaar? Dan is het toch afkeur?rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
Tuurlijk, je kunt met een hoop dingen wegkomen, maar wil je het risico lopen? Voor de APK zou het me niet zoveel uitmaken, maar wel voor m'n verzekering. Ik zou na een onverhoopte aanrijding niet de rest van m'n leven krom willen liggen om de schade die ik een ander heb toegebracht te vergoeden...
klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
En dat was de vraag van deze topic
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Van 1.1i op de kentekenpapieren naar een 1.6i in het voertuig (dus het voertuig wijkt af van de gegevens op de papieren) is dus afkeur...rally wrote:Mastenhose wrote:APK regel is toch het controleren van de gegevens van het kentekenbeijs zoals ingeschreven bij de RDW ten opzichte van het voertuig? Die kloppen toch niet met elkaar? Dan is het toch afkeur?rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
Tuurlijk, je kunt met een hoop dingen wegkomen, maar wil je het risico lopen? Voor de APK zou het me niet zoveel uitmaken, maar wel voor m'n verzekering. Ik zou na een onverhoopte aanrijding niet de rest van m'n leven krom willen liggen om de schade die ik een ander heb toegebracht te vergoeden...
klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
Hoe kom je er nou bij dat het voor de APK mag? Waar staat dat in de APK-regelgeving beschreven?
Om hier even op te reageren:rally wrote:En dat was de vraag van deze topic
De topicstarter geeft aan geen zin in gezeur te hebben, en met deze setup en gegevens op kenteken bestaat de mogelijkheid op gezeur, dus wordt de vraag van de topicstarter beantwoord...
Van 1.1i op de kentekenpapieren naar een 1.6i in het voertuig (dus het voertuig wijkt af van de gegevens op de papieren) is dus afkeur...Mastenhose wrote:rally wrote:Mastenhose wrote:APK regel is toch het controleren van de gegevens van het kentekenbeijs zoals ingeschreven bij de RDW ten opzichte van het voertuig? Die kloppen toch niet met elkaar? Dan is het toch afkeur?rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
Tuurlijk, je kunt met een hoop dingen wegkomen, maar wil je het risico lopen? Voor de APK zou het me niet zoveel uitmaken, maar wel voor m'n verzekering. Ik zou na een onverhoopte aanrijding niet de rest van m'n leven krom willen liggen om de schade die ik een ander heb toegebracht te vergoeden...
klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
Hoe kom je er nou bij dat het voor de APK mag? Waar staat dat in de APK-regelgeving beschreven?
[Ik hoef daar niet bij te komen Het mag gewoon. We hebben toch een A.P.K meester hier op het forum ?? Vroeger moest de kleur v.d auto overeen komen met dat van op het kent angegeven hoeft nu ook niet meer regels veranderen.
Pardon? Van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit?rally wrote:klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
En dat was de vraag van deze topic
Sorry hoor, maar daarmee ga je van net 55pk naar een slordige 115pk!
Kan aan mij liggen, maar da's toch echt wel meer dan 40% vermogenswinst, en daarover is de RDW gewoon heel duidelijk: dan is herkeuring noodzakelijk. En dat houdt m.i. ook automatisch in dat een 1.6 in de auto en 1.1 op 't kentekenbewijs APK afkeur is.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hoe kom je erbij dat een 1,6 115 pk heeft ???MNM(tm) wrote:Pardon? Van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit?rally wrote:klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
En dat was de vraag van deze topic
Sorry hoor, maar daarmee ga je van net 55pk naar een slordige 115pk!
Kan aan mij liggen, maar da's toch echt wel meer dan 40% vermogenswinst, en daarover is de RDW gewoon heel duidelijk: dan is herkeuring noodzakelijk. En dat houdt m.i. ook automatisch in dat een 1.6 in de auto en 1.1 op 't kentekenbewijs APK afkeur is.
En voor die het niet geloven neem even contackt op met De RDW
of een plaatselijke keurings station. Mijn ax GTI rallywagen Groep A heeft +- 140 pk en staat als 1.0 op kenteken. En word gewoon elk jaar A.P.K gekeurd ook met steekproef.