slangenklemmetje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
slangenklemmetje
Ik heb bij het vervangen van een ontluchtingsslang een klemmetje gevonden. Die krijg ik er niet op met normale apparatuur (schroevendraaier, tang, mokerhamer, etc).
Moet je hier speciale apparatuur voor hebben, of zijn dit wegwerpklemmetjes (samenknijpen met een tangetje)?
Daarbij komt dat ik kijk naar andere slangetjes dat er erg veel gebruik gemaakt wordt van dit klemmetje (erg populair bij Citroën ) dus het lijk me handig om te weten hoe dit ding werkt
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
sorry MNM, dit klopt niet helemaal.
Voor deze klemmen hadden we inderdaad speciaal gereedschap, maar met een zijkniptang werkt het ook prima.
Even oefenen en het lukt wel. Ze zijn wel degelijk weer te gebruiken.
Je kunt ook een nieuwe slangklem met schroef gaan gebruiken, maar soms kunnen deze klemmen makkelijker zijn, b.v. bij de retourleiding van een BX
Voor deze klemmen hadden we inderdaad speciaal gereedschap, maar met een zijkniptang werkt het ook prima.
Even oefenen en het lukt wel. Ze zijn wel degelijk weer te gebruiken.
Je kunt ook een nieuwe slangklem met schroef gaan gebruiken, maar soms kunnen deze klemmen makkelijker zijn, b.v. bij de retourleiding van een BX
Groeten van Henk uut Blesdieke
Zo te zien gewoon een standaard enkel gesloten fels.
Wordt al sinds de middeleeuwen gebruikt voor koperen dakbedekkingen en later ook voor zinken dakbedekkingen.
De zinkmeester gebruikt daar een fels-tang voor.
Wordt al sinds de middeleeuwen gebruikt voor koperen dakbedekkingen en later ook voor zinken dakbedekkingen.
De zinkmeester gebruikt daar een fels-tang voor.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
In de vraagbaak staat geloof ik dat je deze klemmetjes niet wilt hergebruiken maar vervangen door de reguliere klemmetjes. Je kan ze wel hergebruiken. Ik gebruikte daar altijd een tang platteschroevendraaier combinatie voor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
ah, dus het *kan* welSander wrote:In de vraagbaak staat geloof ik dat je deze klemmetjes niet wilt hergebruiken maar vervangen door de reguliere klemmetjes. Je kan ze wel hergebruiken. Ik gebruikte daar altijd een tang platteschroevendraaier combinatie voor.
bedankt ook voor de naam van de zijkniptang, dat zoekt ook wat makkelijker
ik ga denk ik een doosje met slangklemmen met schroef aanschaffen
ik ga de methode van Sander nog wel eens proberen, maar ik moet zo'n heel dik stuk rubber gaan samenpersen (er zit nog geen groef in of iets dergelijks)
dat is ook de reden waarom ik die klemmen nooit hergebruik, ik krijg ze met nieuwe slangen nooit goed op spanningraoel wrote:ah, dus het *kan* welSander wrote:In de vraagbaak staat geloof ik dat je deze klemmetjes niet wilt hergebruiken maar vervangen door de reguliere klemmetjes. Je kan ze wel hergebruiken. Ik gebruikte daar altijd een tang platteschroevendraaier combinatie voor.
bedankt ook voor de naam van de zijkniptang, dat zoekt ook wat makkelijker
ik ga denk ik een doosje met slangklemmen met schroef aanschaffen
ik ga de methode van Sander nog wel eens proberen, maar ik moet zo'n heel dik stuk rubber gaan samenpersen (er zit nog geen groef in of iets dergelijks)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).