De discussie is vaker gevoerd, maar wat waren buiten de lengte om nou ookal weer de voornaamste verschillen?
Denny, jij kan hier nog wel wat over vertellen. Webers spuiten ook anders in als Solexen nietwaar?
Ik heb straks de keuze uit 2 setjes webers incl. cilinderkop en 1 setje Solexen. Probleem is gewoon dat voor die solexen niks te krijgen is en voor die webers heel de wereld.
Webers of Solexen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Webers of Solexen
Freude am Fahren.
Re: Webers of Solexen
Webers spuiten direct in (dus de straal gaat rechtstreeks naar je cilinders, beetje k*t als je een standaard sport krom spruitstuk gebruikt omdat je dan die 3 pk vemogenswinst mist). Solexen spuiten dus recht naar beneden. bij een sport heb je dus ook geen winst zeg maar en voldoen de solexen eigenlijk beter.arnie wrote:De discussie is vaker gevoerd, maar wat waren buiten de lengte om nou ookal weer de voornaamste verschillen?
Denny, jij kan hier nog wel wat over vertellen. Webers spuiten ook anders in als Solexen nietwaar?
Ik heb straks de keuze uit 2 setjes webers incl. cilinderkop en 1 setje Solexen. Probleem is gewoon dat voor die solexen niks te krijgen is en voor die webers heel de wereld.
Webers hebben meer top-end, solexen meer middengebied (maar er zijn ook sportjes met 150PK en solexen dus er zit genoeg in voor een straatauto)
Verder Webers is id VEEEEEEEEEL meer voor te krijgen en goedkoper en daarnaast zijn ze beter af te stellen.
Ik heb zelf ook een set webers liggen en mochten de solexen ooit gaan komen die er zeker op.
Verder gebruik open luchtfilters en niet de standaard luchtkast van een sport die is veel te erg onder bemeten (grootste PK verschil tussen 205 R en sport). dus gewoon luchtfilters direct op je dubbele carbs (of sokjes) en zorgen voor voldoende koele lucht toevoer. En met een 1.6 moet je eigenlijk rejetten omdat je sproeierbezetting dan niet optimaal meer is.
Als jij mij de gegevens van je motor geeft en waar je je vermogen wil hebben (RPM) kan ik wel narekenen welke sproeiers je nodig hebt (maar ook dit weet je pas echt zeker na afstellen op een rollenbaan want theorie en praktijk ontloopt elkaar altijd).
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Denny, bedankt voor deze heldere uitleg. Deze uitleg zat nog ergens ver weg in mijn geheugen, maar wist het niet 100% meer.
Dat de standaard luchtfilterbak er niet op kwam was ik al overuit, want als je logisch nadenk weet je dat de eerste cilinder (vanaf d-riem) veel meer frisse lucht krijgt als de 4e cilinder. Die bak is zo inefficient als wat.
Ik ga in eerste instantie de solexen proberen, en hou ook de webers als extra setje. De auto gaat sowieso op de rollenbank als alles erin zit.
Is het weberinlaatspruitstuk trouwens hetzelfde als voor de sport?
Dat de standaard luchtfilterbak er niet op kwam was ik al overuit, want als je logisch nadenk weet je dat de eerste cilinder (vanaf d-riem) veel meer frisse lucht krijgt als de 4e cilinder. Die bak is zo inefficient als wat.
Ik ga in eerste instantie de solexen proberen, en hou ook de webers als extra setje. De auto gaat sowieso op de rollenbank als alles erin zit.
Is het weberinlaatspruitstuk trouwens hetzelfde als voor de sport?
Freude am Fahren.
aansluiting is hetzelfde. alleen het spruitstuk van een 205 is recht (luchtweg gaat zo : -----) en dat van een sport krom (anders past het allemaal niet in de ax, luchtweg: __/--)arnie wrote:Denny, bedankt voor deze heldere uitleg. Deze uitleg zat nog ergens ver weg in mijn geheugen, maar wist het niet 100% meer.
Dat de standaard luchtfilterbak er niet op kwam was ik al overuit, want als je logisch nadenk weet je dat de eerste cilinder (vanaf d-riem) veel meer frisse lucht krijgt als de 4e cilinder. Die bak is zo inefficient als wat.
Ik ga in eerste instantie de solexen proberen, en hou ook de webers als extra setje. De auto gaat sowieso op de rollenbank als alles erin zit.
Is het weberinlaatspruitstuk trouwens hetzelfde als voor de sport?
jammer dit board ondersteund veel teken niet maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik snap het hoor.
Wat denk je zelf kwa toerental en vermogen dat ideaal is bij mijn configuratie? Ik wil een sprinter bouwen, dus snel van 0-100, top boeit me niet...
Heb nu een NFT onderblok met zuigerkoeling En originele sport cilinderkop van Marc. Die kop wordt sowieso gezandparelstraald en de kanalen wil ik polijsten, heb tevens al een 280 graden nokkenas klaarliggen.
Wat denk je zelf kwa toerental en vermogen dat ideaal is bij mijn configuratie? Ik wil een sprinter bouwen, dus snel van 0-100, top boeit me niet...
Heb nu een NFT onderblok met zuigerkoeling En originele sport cilinderkop van Marc. Die kop wordt sowieso gezandparelstraald en de kanalen wil ik polijsten, heb tevens al een 280 graden nokkenas klaarliggen.
Freude am Fahren.