in houden,,,, ax sport

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber

in houden,,,, ax sport

Post by jeffrey van dal »

hallo beste mensen,
met me ax sportheb ik nu het volgende probleem, als ik rustig het gas open doe, trekt die lekker, happert die niet.
maar als je vanaf ongeveer 3000 toeren in 1 keer het gas open doet, snoekt die een keer(denk te veel benzine zelf) en trekt die maar door tot de 600 toeren en dan houd die opeens supper veel in, wat lijkt dat t t weinig benzine is., dan het gas los en afslaan, en aan de gang krijgen door te starten met volgas.(wat weer te veel benzine zou betekenen)

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegt heb, en iemand mijn kan helpen(anders zou die eerdaags na V kronenburg moeten, wat weer veel geld kost en ik er even niet voor over heb nu ik in totaal al 3200 euro lichter ben aan de ax)

groetjes Jeffrey van dal

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

wellicht acceleratiepomp klinkt als te weinig benzine

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber

Drake wrote:wellicht acceleratiepomp klinkt als te weinig benzine
ja maar dan vind ik het zo raar als je t gas los laat dat die verzuipt(teminste zo lijkt t )

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Durf met 99% zeker te zeggen dat je carbs niet synchroon staan en dan voor het planken geld dat met name voor de accereatiepompen.

inhouden bij 6000 toeren lijkt erop dat de benzine toevoer stokt id. CO waarde al uitgemeten? of heb je er geen sport onstekingsrotor opzitten? dan kan het zijn dat hij de begrenzer in gaat.

Starten doe je een sport altijd zoals jij het zegt hoor nadat hij warm is. In de type 2 sport hebben ze daarvoor in het luchtfilterhuis en op de carterontluchting een extra filtertje gezet zodat de warme lucht sneller uit het luchtfilterhuis verdwijnt.

verzuipen doet een sport ook standaard omdat de carbs veel te groot bemeten zijn. Daarom lopen ze stationair ook altijd een beetje beroerd. Loopt ie goed statinair dan staat hij te arm. CO mag 2% zijn.
Dodelijk voor het milieu maar als hij veel lager is is dat dodelijk voor de sport.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber

denny wrote:Durf met 99% zeker te zeggen dat je carbs niet synchroon staan en dan voor het planken geld dat met name voor de accereatiepompen.

inhouden bij 6000 toeren lijkt erop dat de benzine toevoer stokt id. CO waarde al uitgemeten? of heb je er geen sport onstekingsrotor opzitten? dan kan het zijn dat hij de begrenzer in gaat.

Starten doe je een sport altijd zoals jij het zegt hoor nadat hij warm is. In de type 2 sport hebben ze daarvoor in het luchtfilterhuis en op de carterontluchting een extra filtertje gezet zodat de warme lucht sneller uit het luchtfilterhuis verdwijnt.

verzuipen doet een sport ook standaard omdat de carbs veel te groot bemeten zijn. Daarom lopen ze stationair ook altijd een beetje beroerd. Loopt ie goed statinair dan staat hij te arm. CO mag 2% zijn.
Dodelijk voor het milieu maar als hij veel lager is is dat dodelijk voor de sport.
nee begrenzer is het niet, want met de solexen draaide die vlot 7600.
ik zit zelf ook aan de acceleratie pompen te denken, volgende week wissel ik de carburateurs even om, dan weet ik het zeker.
co heb ik nog niet gemeten dat doe ik vrijdag.

Post Reply