Prijsindicatie reviseren motorblok

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Prijsindicatie reviseren motorblok

Post by Emanboy »

Hallo,

Weet iemand waar ik terecht kan voor zuigerveren, hoofdlagers, drijfstandlagers etc?

Wil graag me blok reviseren, maar kan op internet niets vinden. Op hbase staan alleen de pakkingen van het onderblok.

Groeten
GTI aka MIR

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

je hebt op de conculega van Hbase nl partsbase.nl een revisie gedeelte
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Emanboy »

Super, bedankt :D
GTI aka MIR

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jeffrey van dal »

ik heb voor mijn sport, bij de Citroën gehaald. de hoofdlagers, drijfstanglagers, keringen links + rechts en zuigerveren voor 4 cilinders,
+ nog een extra carterset( want de afdichtringentjes onder de cilinders konden ze niet meer leveren) was alles bij elkaar 250 euro kwijt.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

jeffrey van dal wrote:( want de afdichtringentjes onder de cilinders konden ze niet meer leveren)
Je bedoelt de ringen die erom moeten als je de cilinders vervangt, die de cilinder van de rest van het blok scheiden?

Die zijn iig voor elke 1.4 (de 1.3 is tenslotte in basis een 1.4 met andere kruk en zuigerstangen) hetzelfde en zijn gewoon te krijgen hoor. Er worden toch nog steeds alu blokken gemaakt met natte zuigers. Anders kan peugeot ze zeker leveren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jeffrey van dal »

denny wrote:
jeffrey van dal wrote:( want de afdichtringentjes onder de cilinders konden ze niet meer leveren)
Je bedoelt de ringen die erom moeten als je de cilinders vervangt, die de cilinder van de rest van het blok scheiden?

Die zijn iig voor elke 1.4 (de 1.3 is tenslotte in basis een 1.4 met andere kruk en zuigerstangen) hetzelfde en zijn gewoon te krijgen hoor. Er worden toch nog steeds alu blokken gemaakt met natte zuigers. Anders kan peugeot ze zeker leveren.
ja die bedoelde ik, oh dat weet ik niet de magazijn man zij van niet, ja of over een paar weken want Citroën loopt te pielen met leveren.
maar nu heb ik ze ook,

Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Emanboy »

Weet misschien iemand wel vraagbaak ik kan kopen voor het reviseren? Die van Haynes of die anders? Heeft iemand daar ervaring mee?
GTI aka MIR

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

De paarse type 1 haynes staat wel veel in maar dat is volgens mij voor een alu blok? Weet eigenlijk geen eens.

Maar zoiezo, die haynes kan je ook volgens mij vrijwel nergens nieuw kopen. De rode wel, maar daar staat niets/weinig in over hoe je je motorblok moet demonteren.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

ssssssssst, de haynes is vast ergens (hier) te vinden. Maar niet doorvertellen he

Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Emanboy »

Zijn er ook leden die zelf hun blokje hebben gereviseerd? Het lijkt me niet zo heel moeilijk eigenlijk. Als je maar de tijd en ruimte hebt enzo??
GTI aka MIR

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Emanboy wrote:Zijn er ook leden die zelf hun blokje hebben gereviseerd? Het lijkt me niet zo heel moeilijk eigenlijk. Als je maar de tijd en ruimte hebt enzo??
En net dat extra stukje gereedschap als een klepseal-tang.
En voor je eerste vraag, kijk 's hier: link (laatste koppakking switch van q01z)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Emanboy wrote:Zijn er ook leden die zelf hun blokje hebben gereviseerd? Het lijkt me niet zo heel moeilijk eigenlijk. Als je maar de tijd en ruimte hebt enzo??
Ja, voor zover ik weet ik (maar ik ben er bijna nooit), master-arnie, en er zijn er nog wel een paar die hun blok weleens helemaal open hebben gehad.

Post Reply