Vage dingen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vage dingen
jaja, Romy heeft weer een vraag
De GT ('90) heeft sinds ik de accu heb vervangen omdat ik mijn lichten aan had laten staan en hij niet meer aan de praat wou met startkabels:
Als ik sochtends, als ie nachtje heeft stil gestaan, mijn sleutelomdraai... Gebeurd er behalve de normale lampjes op het dash, NIETS..... geen startmotor, helemaaal geen sjoege....
Probeer je het een tweede keer start ie altijd in 1x. En ook altijd de tweede keer.
Bij warme motor of als ie nog ' pas' gebruikt is doet ie het ook gewoon. Het is echt alleen na de nacht.
De GT ('90) heeft sinds ik de accu heb vervangen omdat ik mijn lichten aan had laten staan en hij niet meer aan de praat wou met startkabels:
Als ik sochtends, als ie nachtje heeft stil gestaan, mijn sleutelomdraai... Gebeurd er behalve de normale lampjes op het dash, NIETS..... geen startmotor, helemaaal geen sjoege....
Probeer je het een tweede keer start ie altijd in 1x. En ook altijd de tweede keer.
Bij warme motor of als ie nog ' pas' gebruikt is doet ie het ook gewoon. Het is echt alleen na de nacht.
nop... eerlijk gezegt denk ik niet dat het daaraan ligt... Waarom dan ineens als de accu vervangen is + dat dit contact slot nog niet zo lang geleden door dealer vervangen is voor een kruisversie, wat een veel degelijker slot is...MNM(tm) wrote:Als eens ander contactslot geprobeerd?
En waarom doet het dan niet als ie die dag nog gebruikt is?
...een nieuw(?) contactslot is overigens geen garantie dat die foutloos is.
't Kan ook in je startmotor fout gaan.
En niet te vergeten: dat deze storing zich is gaan voordoen ná het verwisselen van de accu, wil ook niet zeggen dat 't dóór het verwisselen van de accu komt!
(En daarbij wil ik dan ook even naar mijn wie=wie terug verwijzen toen ik 't complete dash in m'n dieseltje had vervangen!)
't Kan ook in je startmotor fout gaan.
En niet te vergeten: dat deze storing zich is gaan voordoen ná het verwisselen van de accu, wil ook niet zeggen dat 't dóór het verwisselen van de accu komt!
(En daarbij wil ik dan ook even naar mijn wie=wie terug verwijzen toen ik 't complete dash in m'n dieseltje had vervangen!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Nee dat snap ik (kijk ook maar naar de TRS!; startmotor vervangen en auto doet het niet meer, zat het hem in de brandstofpomp bedrading) Maar het ligt echt aan het krijgen van stroom ofzoMNM(tm) wrote:...een nieuw(?) contactslot is overigens geen garantie dat die foutloos is.
't Kan ook in je startmotor fout gaan.
En niet te vergeten: dat deze storing zich is gaan voordoen ná het verwisselen van de accu, wil ook niet zeggen dat 't dóór het verwisselen van de accu komt!
(En daarbij wil ik dan ook even naar mijn wie=wie terug verwijzen toen ik 't complete dash in m'n dieseltje had vervangen!)
Heb vandaag ontdekt, dat als je je sleutel wel omgedraait houd, ook al gebeurd er niets, als je ff paar tellen wacht gaat de startmotor ineens toch maar draaien..... Die laatste komt dus langzaam pas op gang ofzo, ik ga de aarde maar eens nakijken....
Maar ik wil zoiezo morgen de gehele kabelboom eruit en alles nalopen; olienivo sensor heeft ook storing namelijk.
Dit is precies wat de eend ook heeft! Ik heb een dipswitch als startknop, die omzetten en pas na een seconde gaat die startmotor het doen. Het is daar één van de kabels naar de accu, eventueel in combinatie met het elektronisch circuit van/naar die startknop/het contactslot, maar eerlijk gezegd ben ik het nooit helemaal gaan uitzoeken omdat ie het nu gewoon doet... (zij het pas na een seconde)grietje wrote:Heb vandaag ontdekt, dat als je je sleutel wel omgedraait houd, ook al gebeurd er niets, als je ff paar tellen wacht gaat de startmotor ineens toch maar draaien..... Die laatste komt dus langzaam pas op gang ofzo, ik ga de aarde maar eens nakijken....
Kijk uit, een Cactussssss
Toen ik bij de garage kwam voor de APK keek ie onder de motorkap en zei, kijkend naar de startmotor (die zit bij een eend in het zicht): "hey, dit moertje hier zit een beetje los." Dat wist ik allang, maar het schroefdraad van die moer was stuk dus ik had het laten zitten. Vroeg ie: "je hebt zeker wel eens dat ie klikt als je probeert 'm te starten?" Moest ik 'm gelijk in geven. Simpele oplossing waar ik nog niet aan had gedacht: nog een moertje op het schroefdraad gedraaid. Nu zit ie wel goed vast. Nog steeds soms even de schakelaar omgezet houden voordat ie start, maar liever dat dan zo'n broos contactslot mishandelen om 'm aan de praat te krijgen...
Hoop dat je wat aan het verhaal hebt... (je had trouwens z'n gezicht moeten zien toen ie erachter kwam dat de sleutel 13 die ik uit m'n zak trok om die moer vast te draaien m'n sleutelhanger was )
Hoop dat je wat aan het verhaal hebt... (je had trouwens z'n gezicht moeten zien toen ie erachter kwam dat de sleutel 13 die ik uit m'n zak trok om die moer vast te draaien m'n sleutelhanger was )
Kijk uit, een Cactussssss
Ik weet wel bij de TRS dat die boutje waar de - kabel op de carosserie zit, dat schroefdraad is lam. Dus ik kan bij die auto die - kabel niet goed stevig vast zetten. Maar die heeft op het moment (jaaaa) helemaal geen problemen meer.
Bij de GT zit het allemaal goed vast, of athans, het lijkt goed vast te zitten :P
Ik zal het nog een keer goed nalopen Want dat soort dingen zijn inderdaad wel belangrijk....
Ik wil ook een sleutelhanger van sleutel 13!:P
Bij de GT zit het allemaal goed vast, of athans, het lijkt goed vast te zitten :P
Ik zal het nog een keer goed nalopen Want dat soort dingen zijn inderdaad wel belangrijk....
Ik wil ook een sleutelhanger van sleutel 13!:P