Hikhik stotter inhouden enz.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hikhik stotter inhouden enz.
Afgelopen zondag op de meeting erachter gekomen (Thx chris) dat het stationair hikken van mijn motor met de tempsensor in de thermostaat heeft te maken.
Zitten 2 sensors in de cylinderkop. 1 echt in de kop. 1 bij de thermostaat. Die bij de thermostaat is stuk.
Maar als ik op Hbase kijk kan ik maar 1 sensor vinden.
Wie weet welke sensor ik moet bestellen. Zx 1.4i motor.
Zitten 2 sensors in de cylinderkop. 1 echt in de kop. 1 bij de thermostaat. Die bij de thermostaat is stuk.
Maar als ik op Hbase kijk kan ik maar 1 sensor vinden.
Wie weet welke sensor ik moet bestellen. Zx 1.4i motor.
Last edited by Mark on SatFeb23, 2008 7:08:51 PM, edited 1 time in total.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ja das hetzelfde als in een AX.
Maar kan hem niet op hbase vinden. Of zullen allebei die sensors hetzelfde zijn.
Maar kan hem niet op hbase vinden. Of zullen allebei die sensors hetzelfde zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Neeeeeej!
Die blauwe (en 't blok) en die groene (in 't thermostaathuis) zijn ABSOLUUT NIET hetzelfde!
Daarom hebben ze ook een andere kleur (en hebben ze 't nokje bovenop op een andere plek (bij blauw zit 'ie links en bij groen zit 'ie rechts).
(Check mijn post in 't de Sensoren-FAQ).
Die blauwe (en 't blok) en die groene (in 't thermostaathuis) zijn ABSOLUUT NIET hetzelfde!
Daarom hebben ze ook een andere kleur (en hebben ze 't nokje bovenop op een andere plek (bij blauw zit 'ie links en bij groen zit 'ie rechts).
(Check mijn post in 't de Sensoren-FAQ).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Toen ik problemen had met die andere sensor heb ik vaak genoeg om te testen die stekkers omgedraaid. Maar dan deed volgens mij de temp meter het binnen niet meer.
Maar der is niks gaan fikken haha. En das al een jaar terug.
Maar der is niks gaan fikken haha. En das al een jaar terug.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Neej, d'r zal ook zeker niets gaan fikken, maar werken doet 't evenmin.Mark wrote:Toen ik problemen had met die andere sensor heb ik vaak genoeg om te testen die stekkers omgedraaid. Maar dan deed volgens mij de temp meter het binnen niet meer.
Maar der is niks gaan fikken haha. En das al een jaar terug.
De ECU zal gewoon geen of geen correcte waarde krijgen, waardoor 'ie gewoon (deels) in noodloop gaat.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb je Faq eens doorgelezen. Maar 1 ding blijft vaag. Bij was de blauwe stuk. De motor verzoop zichzelf. Ik kon niet harder dan 40. Ging gewoon niet harder. Bougies waren nat van de benzine.
Dat is de enige keer dat ik hem naar de garage heb gesleept omdat we er niet uitkwamen. Toen is die blauwe sensor vervangen. En toen liep ie weer als een trein. In je FAQ staat dat deze alleen dient voor de lampjes in het dash. Maar ik vraag het me af of er geen vertakking naar de ECU zit.
Anders had deze nooit voor problemen kunnen zorgen. En je ziet in de foto dat ie mooi schoon is. Dat is echt 100% zeker de gene die vervangen is.
Dat is de enige keer dat ik hem naar de garage heb gesleept omdat we er niet uitkwamen. Toen is die blauwe sensor vervangen. En toen liep ie weer als een trein. In je FAQ staat dat deze alleen dient voor de lampjes in het dash. Maar ik vraag het me af of er geen vertakking naar de ECU zit.
Anders had deze nooit voor problemen kunnen zorgen. En je ziet in de foto dat ie mooi schoon is. Dat is echt 100% zeker de gene die vervangen is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Er zijn ook blokken met DRIE aparte sensoren.
(De derde zit dan bovenop het thermostaathuis).
Dan is de indeling inderdaad iets anders.
Als ik het goed heb, is de sensor bovenop het thermostaathuis dan voor de wijzermeter in 't dash, die aan de zijkant van 't thermostaathuis voor de ECU (in dit geval ook blauw, lekker duidelijk ) en die in 't blok, midden boven de bak voor het waarschuwingslampje (blauwe sensor met 1 contactpin).
(De derde zit dan bovenop het thermostaathuis).
Dan is de indeling inderdaad iets anders.
Als ik het goed heb, is de sensor bovenop het thermostaathuis dan voor de wijzermeter in 't dash, die aan de zijkant van 't thermostaathuis voor de ECU (in dit geval ook blauw, lekker duidelijk ) en die in 't blok, midden boven de bak voor het waarschuwingslampje (blauwe sensor met 1 contactpin).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Net weer hikken en inhouden onder het rijden.
Trek de groene stekker los... geen verschil. Zou er toch meer aan de hand zijn? Zondag gaf dat nog wel verschil.
Trek de groene stekker los... geen verschil. Zou er toch meer aan de hand zijn? Zondag gaf dat nog wel verschil.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Geen idee. Heb een ZX motor erin. En zou niet eens weten of ik alle storingslampjes naar het dash heb aangesloten. En waar die uitleesstekker ligt...
Nou ja ga eerst de sensor wel proberen. En dan verder kijken.
Het lijkt wel erger geworden na ik die Rode Superlead bougiekabels erop gezet heb. Maar dat zal wel toeval zijn.
Motor moet toch sowieso reageren als ik de stekker van die groene sensor loshaal? Tenzij die sensor helemaal dood is natuurlijk. Dan zou ie geen verschil zien.
Nou ja ga eerst de sensor wel proberen. En dan verder kijken.
Het lijkt wel erger geworden na ik die Rode Superlead bougiekabels erop gezet heb. Maar dat zal wel toeval zijn.
Motor moet toch sowieso reageren als ik de stekker van die groene sensor loshaal? Tenzij die sensor helemaal dood is natuurlijk. Dan zou ie geen verschil zien.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou de Sensor Faq klopt niet helemaal. Hbase was de verkeerde sensor.
Ben nu bij de peugeot langs geweest. Ik heb een blauwe voor de temp meter. En een grijs-blauze voor de ECU die in het thermostaathuis zit.
Morgen komt ie binnen. Maar de klacht gaat verder... Op het moment dat mijn motor stationair begint te hikken hoor ik dat ie veeeel te veeeel benzine inspuit. Je hoort echt PSSSST in het injectiehuis en het sitnkt naar benzine achter de uitlaat.
Ben beetje bang dat mijn injectiehuis aan gort is.
Ben nu bij de peugeot langs geweest. Ik heb een blauwe voor de temp meter. En een grijs-blauze voor de ECU die in het thermostaathuis zit.
Morgen komt ie binnen. Maar de klacht gaat verder... Op het moment dat mijn motor stationair begint te hikken hoor ik dat ie veeeel te veeeel benzine inspuit. Je hoort echt PSSSST in het injectiehuis en het sitnkt naar benzine achter de uitlaat.
Ben beetje bang dat mijn injectiehuis aan gort is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Wat klopt er niet aan de faq dan?Mark wrote:Nou de Sensor Faq klopt niet helemaal. Hbase was de verkeerde sensor.
Ben nu bij de peugeot langs geweest. Ik heb een blauwe voor de temp meter. En een grijs-blauze voor de ECU die in het thermostaathuis zit.
En daarnaast... de artikelnummers die in de FAQ genoemd worden zijn de bestelnummers van het PSA-artikel.. niet de universele hbase ofzo.Hoe herken je 'm
Aan de blauwe (voor temperatuurmeter dashboard) of groene (voor ECU) kleur van de stekker.
De aansluiting van de sensor zelf is OF lichtblauw/grijs-achtig (voor de ECU) OF donkerblauw (voor dashboard)
Euh faq klopt wel. sorry. De stekker is groen en de sensor grijsblauw... Lekker over na gedacht.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou nieuwe sensor erop. Haalt niks uit. Klacht is nog steeds als volgt:
Stationair rot lopen. Met neigingen tot uitvallen. Valt ook soms uit. Onder het rijden opeens geen vermogen meer om op te trekken. Zowel bij warm als koude motor. Inhouden dus en opeens schiet ie weg en gaat het zomaar weer 10 minuten zonder problemen. Hoe hoger het toerental hoe minder problemen lijkt wel.
Op het moment dat ie begint te hikken hoor je dat het injectiehuis VEEL te veel benzine inspuit. Je ruikt het ook. En zeker achter de auto. Mijn hele uitlaat is ook gitzwart van de roet.
Reeds gedaan: Tempsensor ECU vervangen. ECU gereset. Nieuwe Bougiekabels.
Maar de gehele ontsteking lijkt in orde. Ontsteking heeft er lijkt mij niks mee te maken dat ie opeens teveel inspuit.
Uitlezen zal denk moeilijk gaan. Heb die motor er een tijd terug uit een zx1.4i ingehangen. En weet niet waar en of er een uitleesstekker is.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Draadbreuk en een kapotte ecu vind ik nog niet heel erg waarschijnlijk. Injectiehuis?
Stationair rot lopen. Met neigingen tot uitvallen. Valt ook soms uit. Onder het rijden opeens geen vermogen meer om op te trekken. Zowel bij warm als koude motor. Inhouden dus en opeens schiet ie weg en gaat het zomaar weer 10 minuten zonder problemen. Hoe hoger het toerental hoe minder problemen lijkt wel.
Op het moment dat ie begint te hikken hoor je dat het injectiehuis VEEL te veel benzine inspuit. Je ruikt het ook. En zeker achter de auto. Mijn hele uitlaat is ook gitzwart van de roet.
Reeds gedaan: Tempsensor ECU vervangen. ECU gereset. Nieuwe Bougiekabels.
Maar de gehele ontsteking lijkt in orde. Ontsteking heeft er lijkt mij niks mee te maken dat ie opeens teveel inspuit.
Uitlezen zal denk moeilijk gaan. Heb die motor er een tijd terug uit een zx1.4i ingehangen. En weet niet waar en of er een uitleesstekker is.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Draadbreuk en een kapotte ecu vind ik nog niet heel erg waarschijnlijk. Injectiehuis?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
brandstof pomp?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Neej... Want hij verzuipt juist.grietje wrote:brandstof pomp?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ja dus?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).