Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
draagarmen ax GTI gaan niet op je GT carb door dat die rond zijn, zonder gaten voor stabistang omdat de GTI met droplinks werkt zoals de saxos.
bij me hebben we nieuwe draagarmen van 106d gebruikt. (daar kan wel de stabistang en die hebben de dikker fuseekogel)
Achteras met vernieuwe trommels remt heel goed, efficaciteit is via de handrem wel te merken ! (is niet zoals een Ax achteras .....)
het enige wat ik misschien zou aanraden is een groter hoofdremcylinder, ik heb het niet gedaan en de weg van de pedaal is toch wat lang. (heel progressief, maar niet direct agressief, tussen weinig en veel remmen is de afstand te lang zeker als je van de Xantia komt -> van de CX in je geval ?)
bij me hebben we nieuwe draagarmen van 106d gebruikt. (daar kan wel de stabistang en die hebben de dikker fuseekogel)
Achteras met vernieuwe trommels remt heel goed, efficaciteit is via de handrem wel te merken ! (is niet zoals een Ax achteras .....)
het enige wat ik misschien zou aanraden is een groter hoofdremcylinder, ik heb het niet gedaan en de weg van de pedaal is toch wat lang. (heel progressief, maar niet direct agressief, tussen weinig en veel remmen is de afstand te lang zeker als je van de Xantia komt -> van de CX in je geval ?)
Dus ik moet 106 diesel draagarmen hebben.
En bovenin hoef ik niet te veranderen? Nu 2 gaten en dat blijft zo?
Kan iemand, die het dus al heeft gedaan, een precies lijstje van benodigde delen voor de voorkant opsturen?
Nieuwe hoofdremcilinder is ook geen punt, daar kom ik bij De Vos makkelijk aan lijkt me.
En bovenin hoef ik niet te veranderen? Nu 2 gaten en dat blijft zo?
Kan iemand, die het dus al heeft gedaan, een precies lijstje van benodigde delen voor de voorkant opsturen?
Nieuwe hoofdremcilinder is ook geen punt, daar kom ik bij De Vos makkelijk aan lijkt me.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....
Soms plaatst het leven je voor vraagstukken die moeilijk zijn...
Hoe de vork nu precies in de steel zit is mij ook nog niet geheel duidelijk maar het volgende is het geval...
Langzaamaan begint het erop te lijken dat men bij Renard, en vooral Nard, heel hard bezig is om mij links- of rechtsom in die Xantia Activa V6 te krijgen.
Dus het dilemma is tweeledig, blijf ik AX tuffen of ga ik aktief V6'en?
En zo ja, in beide gevallen, op welke manier en wat gaat me dat kosten dan?
Eigenlijk wil ik alleen AX blijven rijden als Nigel 4-gaats met fantastische remmen wordt, anders is het stilstand. Nigel van 0-100 in 8 seconden dat ken ik nu wel, van 100 naar 0 in 3 seconden dat zou nieuw zijn.
Zojuist heeft René de voorlopige kostenanalyse gemaakt die eigenlijk bij de aanwezige Activa hoort, oftewel wat moet eraan gebeuren om een goed exemplaar te hebben, en dat was een flinke optelsom.
Remschijven en blokken achter, lekke uitlaat, hydrauliekpomp lek, veercilinder rechtsachter lek, "evenwichtsorgaan" niet oké, alle bollen controleren/vullen, multiriem, een waslijst kleine dingetjes én binnen nu en 25.000km de distributie vervangen. Tesamen zo'n €2000...
Echter.... die Activa V6 is niet van Renard, die staat er alleen maar omdat de eigenaar ervanuit gaat dat'ie bij Renard een grotere kans op verkoop maakt dan elders. Maar nu blijkt dat de verkoopprijs eigenlijk helemaal niet kan t.o.v. wat eraan gedaan moet worden en dus is het een min of meer onverkoopbare auto....
Dus, denkt men, als we dat ding nu tegen kosten van groot onderhoud aan Collin doorschuiven.... of iets dergelijks.
Maar ja.... da's toch wel héééééél iets anders dan een AX GT carb, of BX 16v of CX zelfs... en het weegt 1426 kilo, kost aardig wat in de verzekering en wegenbelasting natuurlijk, loopt met moeite 1:9 én moet over een jaar een distributieset t.w.v. €1000...
MAAR HET IS EEN ACTIVA V6! Het heeft aktieve vering, een fantastische motor, een top van zo'n 240km/u en je kunt er belachelijke dingen mee in een bocht... het is übergeil!
Moeilijk, moeilijk...
Nigel kopen? Iemand?
Soms plaatst het leven je voor vraagstukken die moeilijk zijn...
Hoe de vork nu precies in de steel zit is mij ook nog niet geheel duidelijk maar het volgende is het geval...
Langzaamaan begint het erop te lijken dat men bij Renard, en vooral Nard, heel hard bezig is om mij links- of rechtsom in die Xantia Activa V6 te krijgen.
Dus het dilemma is tweeledig, blijf ik AX tuffen of ga ik aktief V6'en?
En zo ja, in beide gevallen, op welke manier en wat gaat me dat kosten dan?
Eigenlijk wil ik alleen AX blijven rijden als Nigel 4-gaats met fantastische remmen wordt, anders is het stilstand. Nigel van 0-100 in 8 seconden dat ken ik nu wel, van 100 naar 0 in 3 seconden dat zou nieuw zijn.
Zojuist heeft René de voorlopige kostenanalyse gemaakt die eigenlijk bij de aanwezige Activa hoort, oftewel wat moet eraan gebeuren om een goed exemplaar te hebben, en dat was een flinke optelsom.
Remschijven en blokken achter, lekke uitlaat, hydrauliekpomp lek, veercilinder rechtsachter lek, "evenwichtsorgaan" niet oké, alle bollen controleren/vullen, multiriem, een waslijst kleine dingetjes én binnen nu en 25.000km de distributie vervangen. Tesamen zo'n €2000...
Echter.... die Activa V6 is niet van Renard, die staat er alleen maar omdat de eigenaar ervanuit gaat dat'ie bij Renard een grotere kans op verkoop maakt dan elders. Maar nu blijkt dat de verkoopprijs eigenlijk helemaal niet kan t.o.v. wat eraan gedaan moet worden en dus is het een min of meer onverkoopbare auto....
Dus, denkt men, als we dat ding nu tegen kosten van groot onderhoud aan Collin doorschuiven.... of iets dergelijks.
Maar ja.... da's toch wel héééééél iets anders dan een AX GT carb, of BX 16v of CX zelfs... en het weegt 1426 kilo, kost aardig wat in de verzekering en wegenbelasting natuurlijk, loopt met moeite 1:9 én moet over een jaar een distributieset t.w.v. €1000...
MAAR HET IS EEN ACTIVA V6! Het heeft aktieve vering, een fantastische motor, een top van zo'n 240km/u en je kunt er belachelijke dingen mee in een bocht... het is übergeil!
Moeilijk, moeilijk...
Nigel kopen? Iemand?
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nee ik sta er nog steeds niet op de loonlijst.
Al zou je kunnen zeggen dat "meedenken" over mijn stiekeme Activa wens (hoewel zij daar steeds over beginnen, niet ik) een verkapte vorm van verloning is natuurlijk.
Al zou je kunnen zeggen dat "meedenken" over mijn stiekeme Activa wens (hoewel zij daar steeds over beginnen, niet ik) een verkapte vorm van verloning is natuurlijk.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Luxe limousine?
Een Activa is keihard geveerd, bijna een nierenklutser....
Las net ergens de resultaten van een vergelijkende test tussen een Activa V6 en een Golf V6 4-motion (4 wiel aandrijving dus) op een baantje van nog geen 2,5km lengte.
De Golf had 25pk méér én 4 wielaandrijving dus maar werd met 6 seconden verschil op de speciale asfaltbaan gewoon volkomen zoekgereden, gewoon door de belachelijke bochtensnelheden die een Activa kan halen.
Daarnaast zorgt de vering ook voor extra tractie bij optrekken en efficiënter remmen doordat de auto vrijwel niet duikt.
Een Activa is keihard geveerd, bijna een nierenklutser....
Las net ergens de resultaten van een vergelijkende test tussen een Activa V6 en een Golf V6 4-motion (4 wiel aandrijving dus) op een baantje van nog geen 2,5km lengte.
De Golf had 25pk méér én 4 wielaandrijving dus maar werd met 6 seconden verschil op de speciale asfaltbaan gewoon volkomen zoekgereden, gewoon door de belachelijke bochtensnelheden die een Activa kan halen.
Daarnaast zorgt de vering ook voor extra tractie bij optrekken en efficiënter remmen doordat de auto vrijwel niet duikt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Even in de plaagmodus:
Je geeft zelf al aan dat Nigel nog niet helemaal "af" is...
Overigens, onder mijn GTcarb was een onderstel van een Furio geschroefd. Dat remde als de tierelier en die leuke 13" stalen GT velgen pastte er nog steeds onder.
Je geeft zelf al aan dat Nigel nog niet helemaal "af" is...
Overigens, onder mijn GTcarb was een onderstel van een Furio geschroefd. Dat remde als de tierelier en die leuke 13" stalen GT velgen pastte er nog steeds onder.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ik zou voor de activa gaan, hou er rekening mee dat de mate van grip beperkt is door het gewicht en plaatsing daarvan op de auto het activa systeem beperk overhellen maar kan niet wonderen verichten aan het gewicht en die is al vrij vors . Maar voor een middenklasse sedan gaat het ding erg hard de bocht door mede doordat systeem.
Ja moeilijke keuze! Maar ik kan je het zeker aanraden hij is snel comfortable (als je hem niet op de sport stand zet) en lekker ruim. Wel is het onderhoud en de vaste laste heel hoog en waarde vast zijn ze ook niet echt! dat komt omdat de mensen buiten de Citroën kenners de auto niet kennen!!
Beetje lol kost geld dus kopen die bak!!!!!
Beetje lol kost geld dus kopen die bak!!!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
Dus...
te koop: T.E.A.B. "Nigel" AX GT Carburateur 13-01-1989
met OMP-veren, gele Koni dempers, Kent-Cams nokkenas(kit), K&N RC-9150 luchtfilter en verbrede velgen met net ingereden 195-50-13 banden
en nog e.e.a.
te koop: T.E.A.B. "Nigel" AX GT Carburateur 13-01-1989
met OMP-veren, gele Koni dempers, Kent-Cams nokkenas(kit), K&N RC-9150 luchtfilter en verbrede velgen met net ingereden 195-50-13 banden
en nog e.e.a.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nigels' verkooptopic weer opgefrist... en de prijs aanzienlijk verlaagd...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ja, binnenkort ben ik de trotse berijder van een Xantia Activa V6 in metallic rood......
met nieuwe achterremmen, nieuwe veercilinder rechtsachter, nieuwe veerbollen, nieuwe LHM, gelaste demper, grote beurt, gereviseerde hydrauliekpomp, accu, multiriem, stuurkogel rechts, radiateurdop, getectyleerde leidingen en een schoon "evenwichtsorgaan" en nog veel meer nieuwe/gerepareerde delen....
met nieuwe achterremmen, nieuwe veercilinder rechtsachter, nieuwe veerbollen, nieuwe LHM, gelaste demper, grote beurt, gereviseerde hydrauliekpomp, accu, multiriem, stuurkogel rechts, radiateurdop, getectyleerde leidingen en een schoon "evenwichtsorgaan" en nog veel meer nieuwe/gerepareerde delen....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh