Een tip voor het bijvullen:grietje wrote:
Dat pijltje wijst naar de dop rechts boven op je radiator, is meestal een dop van +/- een cm diameter die je met een grote schroevendraaier een halve slag moet draaien en dan kan ie eruit..
De middelste is op je thermostaat, maar dat is in mijn geval een (niet aangesloten) sensor maar dat is niet altijd, kan ook gewoon een doppie zijn.
Achterin is een heel klein draai dopje
hoe ik het doe (en zou doen) :
Alle drie de doppen eraf draaien;
Bij gaan vullen, totdat ie gaat overstromen op je radiator, dan die dop terug. Weer vullen, tot ie overstroomt bij je thermostaat, dan die terug. Dan weer vullen tot ie overstroomt bij de hoogste en laatste; die moet je soms naar beneden drukken voordat het echt gaan overstromen...
ze moeten allen dus wel overstromen als je de dop erop draait anders gaat het lucht er niet uit en ontlucht je alsnog niet.
controleer goed als je het hebt gedaan of je verwarming wel warm word, zo niet, niet goed, stoppen, en opnieuw ontluchten. (kan ook met draaiende motor, dopje eraf terwijl motor draait)
Close ups:Arné wrote:Neem een halve liter flesje cola.
Knip die doormidden en zet die in je radiateur vul-opening (past PRECIES).
Draai de hoogste ontluchtingsplug open en giet maar vol, wedden dat hij goed ontlucht is?
Zolang je maar een hoger vulpunt hebt.


Iz bovenstaande foto: niet elke AX heeft hier zo'n inbus. De sensor, op de foto de blauwe, kan ook gebruikt worden als ontluchtingspunt.
