Lekage, Help

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

Nou idereen bedankt. De auto lekt niet tijdens het rijden hij lekt aleen als hij op een heling geparkerd staat. Dat gebuert niet zo vaak in Nederland dus ga ik het noch niet reparieren. De lekage komt van tusen de radiator en de expansie tank blijkbaar. Weet iemand als je dit kunt afdichten met iets? Een soort kit ofzo?
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

heel vreemd hoor, want het lekt dus een beetje onderaan en daar staat ook koelvloeistof op het moment dat je recht staat.
Misschien is het een heel klein haarscheurtje wat alleen bij een bepaalde frictie op de auto (torsiestijfheid van een ax is niet zo super) open staat.
Je kan het lekje gewoon dichtsmeren met (hittebestendige) kit, maar zie het eerst maar eens te vinden.

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

Supper, nou hij lekt niet dus ik ga het noch niet fixsen, heb niet de tijd en energie ervoor. Zijn dingen die wat sneler gedaan moeten worden. Ik weet niet als dit heer mee te maken heeft maar mijn AX stoter als ik van 2750rpm naar 3250rpm ga het is het ergst in zijn 3rd versneling. Als hij in zijn neutral zit en ik gas geef gaat het perfect. Kan het een versleten kopeling zijn? Een keer zag ik hem van 3000 rpm naar 4000 en dat terug naar 3100, terwijl ik volgas gaf. Dus wat is de ordeel?
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

megator wrote:Een keer zag ik hem van 3000 rpm naar 4000 en dat terug naar 3100, terwijl ik volgas gaf. Dus wat is de ordeel?
grote kans dat de koppeling op is dan. Geef eens met een gangetje van ong. 40km per uur vol gas in z'n 4 of 5, schiet je toerenteller dan omhoog maar je km-teller niet, dan is idd je koppeling versleten.

Post Reply