Tips omtrent injectie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
'tuurlijk. 't is VOORAL de ECU die verantwoordelijk is voor de hoeveelheid benzine die wordt ge-injecteerd. Die hoeveelheid bepaalt de ECU aan de hand van een aantal sensoren, waaronder de MAP-sensor, de lambda-sensor, de aanvoerluchttemperatuur-sensor, enz. Als de ECU -door storingen in het verleden- een verkeerde rekentabel heeft aangemaakt, dan blijft 'ie die gebruiken tot je de ECU reset.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Gisteren de ECU gereset. Hij had er niet veel moeite mee (motor viel niet uit ofzo). Vanmorgen reed de auto met koude motor netjes weg (geen gehobel als een hobbelpaard). Alleen draait hij vaak stationair wel een onregelmatig toerental. Ik ga binnenkort zowiezo even de luchtfilter schoonmaken of vervangen. Werd vanmiddag bijna eruit getrokken aan het stoplicht door een Op*l Corsa Diesel. Niet best dus met de trekkracht van mijn bakkie !
Omschrijf eens wat jij bedoelt met onregelmatig toerental?
Een variatie van ongeveer 100~150 rpm kan geen kwaad, maar als 't echt een schommeling is van meer dan 500rpm, dan zou de gaskleppotmeter wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Een variatie van ongeveer 100~150 rpm kan geen kwaad, maar als 't echt een schommeling is van meer dan 500rpm, dan zou de gaskleppotmeter wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Het is jammer dat ik geen toerenteller heb, maar je hoort het motorgeluid heel onregelmatig schommelen. Ik durf niet in te schatten hoeveel rpm het is . Het is in ieder geval heel onregelmatig, en is vooral als ik de auto net gestart heb en de riemen aan het aandoen ben enzo. Bij een koude motor dus. Het kan natuurlijk zijn dat het zo hoort, maar je weet maar nooitMNM(tm) wrote:Omschrijf eens wat jij bedoelt met onregelmatig toerental?
Een variatie van ongeveer 100~150 rpm kan geen kwaad, maar als 't echt een schommeling is van meer dan 500rpm, dan zou de gaskleppotmeter wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Kunt daarvoor ook de toerenteller uit een sloop-ZX halen.Koen NL wrote:Inderdaad . Een keer zo'n ding zien te bemachtigenMNM(tm) wrote:Kun je dat meteen ff aan je ToDo lijst toevoegen: toerenteller inbouwen!
Zijn 't zelfde.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Bedankt voor de tip. Dan ga ik binnenkort maar eens op zoek ! Hoef alleen maar de toerenteller mee te nemen uit die auto of ook andere onderdelen?MNM(tm) wrote:Kunt daarvoor ook de toerenteller uit een sloop-ZX halen.Koen NL wrote:Inderdaad . Een keer zo'n ding zien te bemachtigenMNM(tm) wrote:Kun je dat meteen ff aan je ToDo lijst toevoegen: toerenteller inbouwen!
Zijn 't zelfde.
uhhKoen NL wrote:Bedankt voor de tip. Dan ga ik binnenkort maar eens op zoek ! Hoef alleen maar de toerenteller mee te nemen uit die auto of ook andere onderdelen?MNM(tm) wrote:Kunt daarvoor ook de toerenteller uit een sloop-ZX halen.Koen NL wrote:Inderdaad . Een keer zo'n ding zien te bemachtigenMNM(tm) wrote:Kun je dat meteen ff aan je ToDo lijst toevoegen: toerenteller inbouwen!
Zijn 't zelfde.
Die toerenteller van de ZX past idd ook in de AX tellerbak MITS degene die je nu hebt NIET voorzien is van zo'n grote analoge klok! Als je namelijk een analoge klok hebt, is het achterwerk van de tellerbak NIET voorbereid op een toerenteller!
Je zou dan eventueel de complete tellerbak van een ZX mee kunnen nemen, en daar dan de zwarte AX kap (met t glas) op zetten. Dat achterwerk is universeel, dus dat past gewoon. ALLEEEEN komen de stekkeraansluitingen dan niet overeen omdat de ZX heel anders bedraad is..
(ervaringsdeskundige... )
Ik geloof wel dat ik eventueel nog 'n lege AX tellerbak-achterplaat heb liggen! Dus mocht t zover komen mag je die hebben van me!
Ok?. Als ik een toerenteller heb neem ik contact met je op ! Bedankt alvast in ieder geval.Glenn@nl wrote:uhhKoen NL wrote:Bedankt voor de tip. Dan ga ik binnenkort maar eens op zoek ! Hoef alleen maar de toerenteller mee te nemen uit die auto of ook andere onderdelen?MNM(tm) wrote:Kunt daarvoor ook de toerenteller uit een sloop-ZX halen.Koen NL wrote:Inderdaad . Een keer zo'n ding zien te bemachtigenMNM(tm) wrote:Kun je dat meteen ff aan je ToDo lijst toevoegen: toerenteller inbouwen!
Zijn 't zelfde.
Die toerenteller van de ZX past idd ook in de AX tellerbak MITS degene die je nu hebt NIET voorzien is van zo'n grote analoge klok! Als je namelijk een analoge klok hebt, is het achterwerk van de tellerbak NIET voorbereid op een toerenteller!
Je zou dan eventueel de complete tellerbak van een ZX mee kunnen nemen, en daar dan de zwarte AX kap (met t glas) op zetten. Dat achterwerk is universeel, dus dat past gewoon. ALLEEEEN komen de stekkeraansluitingen dan niet overeen omdat de ZX heel anders bedraad is..
(ervaringsdeskundige... )
Ik geloof wel dat ik eventueel nog 'n lege AX tellerbak-achterplaat heb liggen! Dus mocht t zover komen mag je die hebben van me!
Waarmee kun je het beste een luchtfilter poetsen? Autospeciaal zaken zijn al dicht en ik heb niks in huis . Als het weer meezit wil ik dadelijk na het eten proberen het luchtfilter te poetsen !