Trillen/klapperen/resoneren van iets
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Trillen/klapperen/resoneren van iets
Jaja, in bochten geen vermogen verlies meer, nu t volgende probleem
Er klapperd iets enorm irritant tegen de onder/voorkant tegen mn auto....
Kenmerken:
-Klapperd ergens in t midden / iets meer naar links voor mijn gevoel ergens onder het dash, of nog iets daarvoor, je voelt het in de bodemplaat als je rijd
-Klapperd meestal vrij langzaam, maar met hogere snelheden soms ook heeeel snel. Echt een ' tok, tok, tok' geluid, niet schrapend ofzo
- Gebeurt bij lage toeren, voornamelijk wegrijden in 1, (daarna trek ik altijd goed door) 60 in zn 4, 80 in zn 5 en 100 in zn 5
Dus best lage toeren
Andere snelheden hoor je het eigenlijk niet,
- Heb t na spagetti monteren, dacht dat het kwam omdat de bout van versnellingsbak/downpipe miste, deze erin gedraaid, leek het even weg..
Al geprobeerd:
- Uitlaat is geeeeen beweging in te krijgen, echt niet, bout zit nog goed vast, lijkt verder nergens tegenaan te kunnen komen, ook middenpijp/kat niet
- Iets tegen versnellingsbak ofzo is t ook niet, had je t wel gevoeld in pook,
- Ophanging is het niet, ook geen speling
Hellluuupppp!!
Er klapperd iets enorm irritant tegen de onder/voorkant tegen mn auto....
Kenmerken:
-Klapperd ergens in t midden / iets meer naar links voor mijn gevoel ergens onder het dash, of nog iets daarvoor, je voelt het in de bodemplaat als je rijd
-Klapperd meestal vrij langzaam, maar met hogere snelheden soms ook heeeel snel. Echt een ' tok, tok, tok' geluid, niet schrapend ofzo
- Gebeurt bij lage toeren, voornamelijk wegrijden in 1, (daarna trek ik altijd goed door) 60 in zn 4, 80 in zn 5 en 100 in zn 5
Dus best lage toeren
Andere snelheden hoor je het eigenlijk niet,
- Heb t na spagetti monteren, dacht dat het kwam omdat de bout van versnellingsbak/downpipe miste, deze erin gedraaid, leek het even weg..
Al geprobeerd:
- Uitlaat is geeeeen beweging in te krijgen, echt niet, bout zit nog goed vast, lijkt verder nergens tegenaan te kunnen komen, ook middenpijp/kat niet
- Iets tegen versnellingsbak ofzo is t ook niet, had je t wel gevoeld in pook,
- Ophanging is het niet, ook geen speling
Hellluuupppp!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zit het boutje waar je spruitstuk aan vast moet zetten er nog wel op?
aangezien je overgestapt met op spaghetti.
mocht het boutje geen nut lijken te hebben omdat de spaghetti daar niet vast kan. dan zonder spag toch erin zetten. (lostte bij mij het probleem op!)
aangezien je overgestapt met op spaghetti.
mocht het boutje geen nut lijken te hebben omdat de spaghetti daar niet vast kan. dan zonder spag toch erin zetten. (lostte bij mij het probleem op!)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
De bout van downpipe (spagetti in mijn geval) naar versnellings bak zit er gewoon in, ook gewoon door de spagetti heen, zoals t hoort en muur vast.
Idd, toen deze bout miste klaperde het ook, zat er ook veel speling op de spagetti,
bout erin gedraaid toen leek het 2 dagen weg
en toen begon het weer, bout gecontroleerd, maar die zit gewoon nog goed (dacht miss los getrild/weet ik t ..) en met de hand is er echt geen beweging in te krijgen...
Idd, toen deze bout miste klaperde het ook, zat er ook veel speling op de spagetti,
bout erin gedraaid toen leek het 2 dagen weg
en toen begon het weer, bout gecontroleerd, maar die zit gewoon nog goed (dacht miss los getrild/weet ik t ..) en met de hand is er echt geen beweging in te krijgen...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Kan die uitlaat op 1 of andere manier tegen de stabilisator stang aan rammelen?
Hele iritante rammel die ik heb gehad was het hitteschild onder je benzine tank die soms tegen de uitlaat aan rammelde. Geluid leek overal vandaan te komen. Maar kwam toen toch van achteren.
Hele iritante rammel die ik heb gehad was het hitteschild onder je benzine tank die soms tegen de uitlaat aan rammelde. Geluid leek overal vandaan te komen. Maar kwam toen toch van achteren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Uitlaat tegen de stabi had ik idd ook aan gedacht, maar uitlaten die aanlopen geven meestal meer schrapend geluid....
Vorige keer op de brug nog aan mijn uitlaat gehangen en toen kon die er met die bout niet tegen aan komen, dus het lijkt me niet, maar ik kan er nog eens naar kijken...
t lijkt wel op een motorsteun ofzo, maar dat zou je ook zo moeten kunnen merken, maar ben nu niet thuis (in zeeland) zonder auto dus
Vorige keer op de brug nog aan mijn uitlaat gehangen en toen kon die er met die bout niet tegen aan komen, dus het lijkt me niet, maar ik kan er nog eens naar kijken...
t lijkt wel op een motorsteun ofzo, maar dat zou je ook zo moeten kunnen merken, maar ben nu niet thuis (in zeeland) zonder auto dus
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dat is toch gewoon die onderste motorsteun?
die rond met dat rubber?
die rond met dat rubber?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Het komt idd exact uit die hoek... Ik ga er als ik thuis ben meteen ff naar kieken!!
thanx!
thanx!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
UPdate!!!
Nou motorsteunen zijn het niet, aan gefrut gek*t en gehangen maar dat zit muuur vast.
toen ik me aan mijn middenpijp wat verder onder de auto trok, jawel, ' TIK!'
middenpijp met dat bocheltje tegen mn stabistang.... Heb er wel een met zo'n bochtje hoor, maar die is te laag
Mjaw, t gaat er niet stuk van tis alleen hooogstens irritant.
Nou motorsteunen zijn het niet, aan gefrut gek*t en gehangen maar dat zit muuur vast.
toen ik me aan mijn middenpijp wat verder onder de auto trok, jawel, ' TIK!'
middenpijp met dat bocheltje tegen mn stabistang.... Heb er wel een met zo'n bochtje hoor, maar die is te laag
Mjaw, t gaat er niet stuk van tis alleen hooogstens irritant.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vulplaatjes, hmmz, dat zou wel vrij makkelijke oplossing zijn ntrlk...
bestaan die of moet ik die zelf (laten) maken?
bestaan die of moet ik die zelf (laten) maken?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zelf maken van bv. 5mm aluminiumplaat, is licht en makkelijk te bewerken. .
Als je de bouten van de stabilisator iets losdraait kun je ze er zo tussen schuiven (als je sleufgaten in de plaatjes gemaakt hebt, bij gewone geboorde gaten moet je de bouten er ff uithalen)
Kan evt. nodig zijn om langere bouten er in te draaien, weet ik niet precies meer, is al een tijdje geleden zeg maar)
Ik wil ook wel vulplaatjes voor je maken, dan heb je ze met een paar dagen in de bus.
Als je de bouten van de stabilisator iets losdraait kun je ze er zo tussen schuiven (als je sleufgaten in de plaatjes gemaakt hebt, bij gewone geboorde gaten moet je de bouten er ff uithalen)
Kan evt. nodig zijn om langere bouten er in te draaien, weet ik niet precies meer, is al een tijdje geleden zeg maar)
Ik wil ook wel vulplaatjes voor je maken, dan heb je ze met een paar dagen in de bus.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dat is een soort van snerpende rammel, heb ik nu met de dieselMark wrote:Hele iritante rammel die ik heb gehad was het hitteschild onder je benzine tank die soms tegen de uitlaat aan rammelde. Geluid leek overal vandaan te komen. Maar kwam toen toch van achteren.
Dat geeft een diepe brom die voelbaar is in stuur en bodem. Erg irritant en slecht voor je uitlaat. Meestal komt het omdat de middenpijp net iets scheef hangt (of met geweld bevestigd is door bv. een kwikfit).grietje wrote:Uitlaat tegen de stabi had ik idd ook aan gedacht, maar uitlaten die aanlopen geven meestal meer schrapend geluid....
Niet helemaal dus kevin hihi!
Ik heb echt een rammel tik geluid, echt alsof iemand met een stokje ergens tegen iets hols zit te tikken..
Het de veroorzaker is wel de spagetti, deze komt net even lager uit dan de orginele downpipe. Middenpijp is prima recht gemonteerd verder.
Ik heb echt een rammel tik geluid, echt alsof iemand met een stokje ergens tegen iets hols zit te tikken..
Het de veroorzaker is wel de spagetti, deze komt net even lager uit dan de orginele downpipe. Middenpijp is prima recht gemonteerd verder.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).