-Henry- wrote:Dank voor de felicitaties! Naar de meeting kom ik (bijna) zeker, maar met welke AX weet ik nog niet.



Moderator: webmasters
daar ben je zuur mee, hopelijk is het enkel de pakking maar het is zeker zeer opmerkelijk.-Henry- wrote:Het gaat weer lekker.....
Ben er namelijk achter waarom de sport niet door de apk wou. Observatie: olielekkage uit het blok boven de dynamo, olie in de koelvloeistof, witte rookwolken uit de uitlaat, olie- en koelvloeistofpeil dalen gestaag.
Diagnose: Volgens mij hebben we het dan over een lekke koppakking toch? Dat is weer een lekkere nekslag; dacht dat motorisch alles voor elkaar was.
Wat heeft de bushoogte te maken met je koppaking? Die bussen kunnen niet omhoog of omlaag. Ze zitten standaard +- 1 mm boven je blok, daar zit de pakking namelijk omheen.kevin.broke wrote:gefeliciteerdvan het blokje is minder.
tip: meet niet alleen de kop na maar ??k het onderblok. De bussen moeten (zonder kop erop) iets (~1 mm) uitsteken boven het cilinderblok als alles in orde is.
Logisch, maar eer je die bushoogte kunt meten is de kop er toch al af, dus dan doet dat er toch niet zoveel toe?q01z wrote:jawel, maar het is de vraag hoe vastarnie wrote:Klopt en dan gaat hij langs de rubberbus koelvloeistof lekken, maar de kop zit hier toch op?q01z wrote:die bussen kunnen eruit komen,
als de kop er niet op zit en je gaat aan de krukasdraaien, dan kunnen die bussen omhoog komen of kantelen.