problemen na koppakking wissel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
problemen na koppakking wissel
Ik heb de koppakking van mijn gti weer vervangen.. en nu heb ik een probleem!
Hij loopt stationair maar wil niet in toeren.
Als je gas geeft dan smoort ie gewoon!
De bougies zijn matzwart en uit de uitlaat komt benzine.
Verder geen lampjes op het dashboard
Bougies zijn goed en vonken goed
Onstekingsmodule is nieuw
Bougieskabels zijn nieuw
Bobine omgewisseld met een andere
Lambdasonde omgewisseld
Injectoren omgewisseld
Ecu omgewisseld
Benzine krijgt ie dus
Hij staat op tijd door middel van boutje in het vliegwiel en boutje in nokkensaswiel
Kleppen goed gesteld
Gecontroleerd op kabelbreuken
Stekkers en sensoren schoon gemaakt
De kop is maximaal gevlakt en de kopbouten zijn nieuw en goed om moment vast gezet
Verder liep ie er voor als een trein en dus het enige wat er gedaan is is de koppakking.
Setup blok:
Krukas afgedraaid
Gebalanceerd blok
Snelle nokkenas
Spaghetti
Katweg
Sportdemper
Airbox
Benzine druk omhoog
Gechipte pc
Volledig gereviseerd 2000 km geleden
Iemand een suggestie?
Hij loopt stationair maar wil niet in toeren.
Als je gas geeft dan smoort ie gewoon!
De bougies zijn matzwart en uit de uitlaat komt benzine.
Verder geen lampjes op het dashboard
Bougies zijn goed en vonken goed
Onstekingsmodule is nieuw
Bougieskabels zijn nieuw
Bobine omgewisseld met een andere
Lambdasonde omgewisseld
Injectoren omgewisseld
Ecu omgewisseld
Benzine krijgt ie dus
Hij staat op tijd door middel van boutje in het vliegwiel en boutje in nokkensaswiel
Kleppen goed gesteld
Gecontroleerd op kabelbreuken
Stekkers en sensoren schoon gemaakt
De kop is maximaal gevlakt en de kopbouten zijn nieuw en goed om moment vast gezet
Verder liep ie er voor als een trein en dus het enige wat er gedaan is is de koppakking.
Setup blok:
Krukas afgedraaid
Gebalanceerd blok
Snelle nokkenas
Spaghetti
Katweg
Sportdemper
Airbox
Benzine druk omhoog
Gechipte pc
Volledig gereviseerd 2000 km geleden
Iemand een suggestie?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Ik heb precies dezelfde klachten gehad na het vervangen van mijn koppakking. Ik kwam er toen niet meer uit en heb hem toen naar de Peugeot dealer gesleept.
Bij mij was de temperatuurzender onder de thermostaat defect. Die gaf aan dat het koelwater ijskoud was. Waardoor de ECU enorm veel benzine inspoot. De auto stonk en de bougies waren gitzwart.
Ik kon stationair wel vol gassen. Maar had moeite met blijven lopen. Verder met rijden kwam ik niet harder dan 35km/h. Daarna deed ie niets meer.
Bij mij was de temperatuurzender onder de thermostaat defect. Die gaf aan dat het koelwater ijskoud was. Waardoor de ECU enorm veel benzine inspoot. De auto stonk en de bougies waren gitzwart.
Ik kon stationair wel vol gassen. Maar had moeite met blijven lopen. Verder met rijden kwam ik niet harder dan 35km/h. Daarna deed ie niets meer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Okay
Marc? hoe moet t volgens jou? heb wel al wat geprobeerd met tandje heen en tandje terug maar wil niet echt helpen
Peter: ga vandaag het injectiehuis er opnieuw opzetten.. met valse lucht zouden de bougies wat wittig en nat moeten zijn maar we gaan me chekken!
Mark: Die sensor heb ik omgewisseld met een werkende..
Bedankt alvast allemaal en nadenken he
De gene met het juiste antwoord krijgt een kratbier
Marc? hoe moet t volgens jou? heb wel al wat geprobeerd met tandje heen en tandje terug maar wil niet echt helpen
Peter: ga vandaag het injectiehuis er opnieuw opzetten.. met valse lucht zouden de bougies wat wittig en nat moeten zijn maar we gaan me chekken!
Mark: Die sensor heb ik omgewisseld met een werkende..
Bedankt alvast allemaal en nadenken he
De gene met het juiste antwoord krijgt een kratbier
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
TTF wrote:db riem stond een tandje verkeerd, volgens de orginele merktekens, dat liep niet goed.. en hoe we het hadden afgetekent liep ie wel goed op .. scheelde 1a 2 tandjes..
en een stekkertje liep te kloten..
Merktekens? Aftekenen?
Euh... je moet toch gewoon je krukaswiel en nokkenaswiel vastzetten met bouten voordat je de oude db-riem verwijdert, zodat de stand altijd klopt als je nieuwe db-riem erom legt?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
MNM(tm) wrote:TTF wrote:db riem stond een tandje verkeerd, volgens de orginele merktekens, dat liep niet goed.. en hoe we het hadden afgetekent liep ie wel goed op .. scheelde 1a 2 tandjes..
en een stekkertje liep te kloten..
Merktekens? Aftekenen?
Euh... je moet toch gewoon je krukaswiel en nokkenaswiel vastzetten met bouten voordat je de oude db-riem verwijdert, zodat de stand altijd klopt als je nieuwe db-riem erom legt?
Klopt maar dan loopt ie als een krant!
Nu dus op oude merktekens gezet en hij loopt goed
En het injectie huis opnieuw vastgezet en stekkers na gelopen...
blij ? jawel
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Dan klopt ?f de stand van 't krukaswiel niet tov. de krukas, ?f het nokkenaswiel niet tov. de nokkenas. (?f, nog gekker: ze kloppen beide niet.) die gaten voor fixeerbouten zitten er toch niet voor niets in, lijkt me.
M'goe, 't is wel toF dat je blokje weer lekker loopt!
M'goe, 't is wel toF dat je blokje weer lekker loopt!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
@stefan: weet ik, maar ik lust geen bier
verder @MnM, als je op deze manier spant, dan heb je iets speling, aangezien de gaten niet precies pas zijn, je vliegwiel kan bijv niet helemaal recht voor het blokkeergat staan.. of je nokkenas net niet recht geblokkeerd (tenzij je echt precies passend spul hebt.) daardoor kan je net 2/3 tandjes fout zitten!
bovendien, als je je kop maximaal vlakt, dan gaat dze net weer iets naar beneden, waardoor je weer net ies speling krijgt..
verder @MnM, als je op deze manier spant, dan heb je iets speling, aangezien de gaten niet precies pas zijn, je vliegwiel kan bijv niet helemaal recht voor het blokkeergat staan.. of je nokkenas net niet recht geblokkeerd (tenzij je echt precies passend spul hebt.) daardoor kan je net 2/3 tandjes fout zitten!
bovendien, als je je kop maximaal vlakt, dan gaat dze net weer iets naar beneden, waardoor je weer net ies speling krijgt..