Die schuin oplopende rand is veel kleiner. En het gedeelte wat door de naaf gaat is veel groter. Dag 1.1i assen. Dit gaat dus nooit goed passen bij mij. Andere assen nodig.
Als ik de foto's naast elkaar zet ga ik weer twijfelen.
Volgens mij gaat de rand de homokineet weer niet tegen het lager aanduwen met deze assen. Ik vraag me af of het wel mogelijk is 106 rallye poten te gebruiken zonder de rallye versnellingsbak.
Rooney wrote:Ik blij (voor het eerst) dat ik een rallye versnellingsbak heb. Zal vanavond duidelijke foto's posten van de poten misschien word het dan duidelijker.
Graag. Aan de hand van die foto's moet ik dan maar is kijken wat ik ga doen. Ik kan hooguit volgende week nog met leen auto doorkomen.
Denk dat de kans vrij groot wordt dat ik het terugbouw naar 3 gaats. 1.1i setup. Een 4 gaats ombouw zal wel kunnen. Maar denk niet met rallye poten. Denk dat je poten van een gewone 106 1.1i 4 gaats moet hebben.
Jammer van het geld en van de tijd.
het kan gewoon, bossie rijd er ook mee rond, en ik heb het zelf ook gedaan, de assen geven ws het prob of iets anders maar mocht je er echt niet uitkomen dan wil ik ook wel een blik erop wagen.
Ook van mijn as dan maar een foto. Dit is een reserve as die ik heb liggen en waar de schuine kant nog niet van is afgeslepen.
Ik zou het gewoon afslijpen. Die halve of hele centimeter wordt wel opgevangen door het verende gedeelte in het blikje. Dit zorgt er voor dat de andere kant goed in je versnellingsbak blijft steken.
Je hebt geen 106 rallye bak nodig voor het gebruik van de rallye assen hoor!
Ik rij zelf op de 16V met een 1.1 bak, XSI aandrijf assen en GTI veerpoten.
En pas geleden tijdelijk nog 106 1.1 assen onder een rallye geprobeerd omdat we niet wisten welke as er nou gaar was (Een 106 rallye as heeft alleen een steun lager welke een 1.1 as niet heeft en zodoende is die iets langer).
Gewoon 1.4 XSI assen eronder zetten en je probleem is opgelost aangezien de rallye poten vergelijkbaar zijn met de GTI poten.
Henri106 wrote:Je hebt geen 106 rallye bak nodig voor het gebruik van de rallye assen hoor!
Ik rij zelf op de 16V met een 1.1 bak, XSI aandrijf assen en GTI veerpoten.
En pas geleden tijdelijk nog 106 1.1 assen onder een rallye geprobeerd omdat we niet wisten welke as er nou gaar was (Een 106 rallye as heeft alleen een steun lager welke een 1.1 as niet heeft en zodoende is die iets langer).
Gewoon 1.4 XSI assen eronder zetten en je probleem is opgelost aangezien de rallye poten vergelijkbaar zijn met de GTI poten.
Toch snap ik het niet hoor met die XSI assen. Mijn assen nu zijn:
AANDRIJFAS LI.
L:645.0MM A:21 D:22
HANDBAK
AANDRIJFAS RE.
L:835.0MM A:21 D:22
HANDBAK
XSI assen zijn:
AANDRIJFAS LI.
L:640.0MM A:21 D:22
HANDBAK
AANDRIJFAS RE.
L:840.0MM A:21 D:22
HANDBAK
Dat betekend dat links nog korter wordt dan dat ie nu al is. En rechts juist 5mm langer. Dat spoort toch niet? AX 1.4i zijn daarentegen allebei 5mm langer.
Even een tussendoortje. ik zie geproken worden over spoorbreedtes, Spoorbreedtes hebben niks te maken met assen oid. Spoorbreedtes zijn afhankelijk van de effectieve breedte tussen de voorpoten en de hart afstand van het wiel ten opzichte van de velgrand. Wielen met een verkeerde ET waarde zorgen dus ook voor afwijkingen in spoorbreedtes.
Als jij uitgaat van de spoorbreedte als gegeven in het boekje tussen de verschillende modellen ben je dus goed fout aan het denken.
Ik heb onder mijn sport 1.3rally poten gezet. ook hier past het lager niet goed. Ik heb echter het gevoel dat de assen er id niet ver genoeg invallen. De voorpoten met ax assen gaan daarnaast moeilijker op de fusee dan met ax poten. er staat een niet geringe spanning op. Daarom zal het afvijlen van een rand van 5 mm waarschijnlijk de oplossing zijn.
Het dif moet je ook even goed op letten. uitwisselbaarheid is niet altijd even vanzelfspreken tussen de modellen onderling.
groeten
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Mark wrote:
Resteert nu nog uitlijnen en de kloenk oplossen als ik stuur. Stuurkogels zijn vervangen. Dus waar dat nu vandaan komt wordt nog ff zoeken.
Fusee
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Mark wrote:
Resteert nu nog uitlijnen en de kloenk oplossen als ik stuur. Stuurkogels zijn vervangen. Dus waar dat nu vandaan komt wordt nog ff zoeken.
Fusee
Betwijfel het... Verhaal wordt sowieso nog iets vager... Als ik op een zand ondergrond staat kloenkt ie niet met sturen.
En als ik iemand de auto wat omhoog laat tillen is het ook over. Kloenkt dus alleen als de wagen op steen / asfalt staat en het volle gewicht op de wiel leunt. Lijkt eerder uit de veerpoot vandaan te komen.
Nou net telefoontje van me pa gehad dat ie uitgelijnd is. Alles stond zo scheef als een hoepel. Niet zo gek gezien het feit dat beide stuurkogels vervangen zijn.
Dus vanaf morgen kan ik eindelijk weer met mijn eigen auto naar me werk. En test of alles goed gaat. Die kloenk laat ik voorlopig wel ff voor wat het is. Is maar is testrijden of de rest allemaal goed gaat. Of de banden recht afslijten. De aandrijfassen zich goed houden enzenz.
Naar welke spoorbreedte is ie nou uitgelijnd? Van een AX of 106 rallye...
Nu die stuurkloenk nog ik blijf bij de toplagers maar dat had ik je al verteld.
Geen idee... Zal het vanavond is aan me pa vragen. Had hier ook geen reacties gekregen. Dus ik denk eigenlijk gewoon als AX. Maar ja mijn winterbanden waren ook veel smaller dan mijn zomerbanden en op stalen velgen. Dus die spoorbreedte was ook heel anders t.o.v. LM velgen. En het slijte beide goed af. Dus ja... Vraag het vanavond.
Maar zojuist viel me iets op met die stuurkloenk!
De veer beweegt niet op het moment van de kloenk... Maar je wiel blijft zegmaar ff stilstaan als je licht stuurd. Totdat je die kloenk hoort. Dan schrikt je wiel ook verder met sturen zegmaar...
Begint dit toch stiekum op de fuseekogel te lijken?