Olieprobleem....
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
Olieprobleem....
Ok,
ik heb weer wat vaags. Mijn motortje loopt nu vrij redelijk maar is zeker niet heel fris ofzo: Gebruikt wel wat olie (ltr op 3000 km zo ongeveer).
Sinds een week ofzo valt me op dat als ik echt snelle bochtjes neem (zo snel mogelijk ), dat dan m'n olielampje gaat branden.
olieniveau is uiteraard toppie, olie is dik zat (als voorgeschreven), oliedruk lijkt ook goed te zijn (anders zou het waarschijnlijker zijn dat ie met warme motor stationair zou knipperen en daarnaast ziet de pomp er prima uit).
iemand enig idee?
ik heb weer wat vaags. Mijn motortje loopt nu vrij redelijk maar is zeker niet heel fris ofzo: Gebruikt wel wat olie (ltr op 3000 km zo ongeveer).
Sinds een week ofzo valt me op dat als ik echt snelle bochtjes neem (zo snel mogelijk ), dat dan m'n olielampje gaat branden.
olieniveau is uiteraard toppie, olie is dik zat (als voorgeschreven), oliedruk lijkt ook goed te zijn (anders zou het waarschijnlijker zijn dat ie met warme motor stationair zou knipperen en daarnaast ziet de pomp er prima uit).
iemand enig idee?
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
haha, ja net zoals met Alfa's...
Stappenplan voor als er een lampje gaat branden:
1.) Maak je geen zorgen, zet je auto uit en start 'm opnieuw.
2.) Brandt het weer? Zie stap 1.
3.) Brandt het weer? Zie stap 1.
4.) Brandt het weer? Zie stap 1.
5.) Brandt het weer? Zie stap 1.
6.) Brandt het weer? Zie stap 1.
7.) Brandt het weer? Zie stap 1.
8.) Brandt het weer? Controleer je massa, bekabeling en overige elektronica.
9.) Controleer je bekabeling en elektronica nogmaals (ook die massa, elektronica en bekabeling die er eigenlijk helemaal niks mee te maken heeft, maar toevallig in de buurt ligt.)
10.) Kijk of er ?cht iets mis is met de techniek.
-
- AX Spaster Mammer
kevin.broke wrote:ik ben ook alfa rijder geweest hoor, en als die AX binnen nu en een jaar of 2 weggaat dan zal 't waarschijnlijk voor ??n van de laatste 145 JTD's zijn...
145 JTD rijdt prima (ik rijdt een 146JTD).
Maar de Ax is enorm genieten
Valt me hier ook op dat je vaak dingen tegenkomt met electra, met name slechte massa punten