usb tablet

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

usb tablet

Post by DuFF »

wie heeft er 1?
wie heeft er verstand van?

ik zie ze staan op internet van 20 euro tot 2500 euro, en de keuze is enorm, van het standaard Aldi-merk, tot een merk dat blijkt goed te zijn zoals Wacom.

ik ga van de week zo'n grafisch tablet halen aangezien ik wel is teken of fotoshoprelatieve dingen doe, en 't is ook grappig met msn want dan kun je makkelijk schrijven en tekenen tijdens een 'gesprek' :D

maar ik dacht laat ik hier eerst wat rondvragen, mischien zijn er aan en afraders binnen de club.. ik hoor het graag 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Ik heb er hier een liggen die ik niet kwijt wil maar je kan hem even lenen om uit te proberen of je het wat vind?

Heb em ooit gekocht in de koopjeskelder van correct voor weinig.

Groetjes,

Michel

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

kijk zo komen we ergens,

je wilt 'm niet kwijt, dat is al een goed teken :P

is het tablet draadloos?
wat voor merk?
a5 of a4 formaat?

kun je heel makkelijk je normale muis in je pc laten zitten en de usb tablet ernaast steken zodat je die kunt gebruiken, of gebruik je de muis die bij de tablet zit ?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Image

maat: 152 * 114 mm.

hij is niet groot dus, maar voor het af-en-toe klooi werk van mij is het goed genoeg ;) (anders staat ook mijn bureau gelijk vol :P)

vanaf tablet tot pc is met draad maar de muis en pen is weer draadloos (zitten in allebij de dingen een AAA batterij in, waar je heel lang mee doet!)

als je nog een USB poort over hebt kun je de normale muis laten zitten, en als hij in een PS2 poort zit magie ook blijven.

U roept maar, de frikadellen meeting zijn we erbij 8)

Groetjes,

Michel

PS. ik weet niet of het een goed teken is dat ik hem niet kwijt wil want op het moment staat hij even ingepakt :lol: ;)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

dingen zijn heel gaaf. voor mijn grafische opleiding ook wel eens mee gewerkt... een advies... koop wel een dure, van een goed merk. Die andere kl*te dingen reageren heel slecht en gaan snel mol...

je kan hem ook op de plaats van je muis doen, dit ding werkt namelijk ook als muis... das helemaal gaaf om te doen...

groetjes Sander

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Edwin »

Ik heb ermee gewerkt op ee tekenbureau in combinatie met AutoCAD.
Dat werkte opzich best goed, een schrijfbeweging is veel beter voor je pols, tis even wennen, maar na een tijdje gaat het echt prima.
Ik kon toen ook m'n muis tegelijkertijd gebruiken trouwens, dus voor de gewone programma's pakte ik gewoon weer de muis omdat je met zo'n ding soms beter uit de voeten kan :)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

edwin, dat was zeker met zo'n muis met een oog erboven ? met stuk of 6 knopjes erop ofzo..

die heb ik zien liggen op me werk, maar das echt voor autocad enzo, doe mij maar zo'n simpele.

@ pixels:

ik verkoop hierbij mijn ax zodat ik graphic tablet kan kopen van 2500 euro(grapje!)

het moet leuk blijven, en zo'n dure is alleen als je er dagen mee werkt, en dat doe ik niet.

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Edwin »

DuFF wrote:edwin, dat was zeker met zo'n muis met een oog erboven ? met stuk of 6 knopjes erop ofzo..
Nee was gewoon in de vorm van een pen :)

Maar kzou zeggen, probeer het eerst eens met een 2e hands ding, bevalt het goed, dan kan je altijd nog een nieuwe dure kopen.
Image

Post Reply