Storing onbekend.
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
Storing onbekend.
Ik zit op het moment met een onbekende(zelfs voor de citroen uitlees pc) motorisch(electronische) storing.
Tijdens het rijden valt hij uit en weer gelijk aan, en tijdens het stilstaan schommelt hij van 950 t/pm naar 400 t/pm en weer terug of 950 t/pm naar 100 t/pm met als gevolg dat hij uitvalt.
ECU gereset maar helpt niet, hij geeft wel een of ander storings melding aan op het dashboard maar niemand weet wat het in houd.
Tijdens het rijden valt hij uit en weer gelijk aan, en tijdens het stilstaan schommelt hij van 950 t/pm naar 400 t/pm en weer terug of 950 t/pm naar 100 t/pm met als gevolg dat hij uitvalt.
ECU gereset maar helpt niet, hij geeft wel een of ander storings melding aan op het dashboard maar niemand weet wat het in houd.
-
- AX Master
-
- AX liefhebber
arnie wrote:Ik denk ook de stappenmotor Of de bekabeling daarvan, maar dat zou hij aangeven met uitlezen.
Je tempratuur sensor zou het ook kunnen zijn (zoals waarschijnlijk ook bij mij) maar dan schommelt hij niet zoveel.
Volgens mij is die van mij vervangen toen en die doet nu nog precies hetzelfde .... axen zijn vreemd haha die van mij draaid stationair draaiend soms 1500 toeren ofzo ... en als die uitvalt gaat bij mij ook dat motorstringslampie branden...
106 GTI
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX liefhebber
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX super weirdo
RichardRR wrote:Stappenmoter kan niet, deze doet niets tijdens stationair, dan is ie los van je gashendel. Computer geeft te weinig benzine...maar waarom..?
Stappenmotor doet niks tijdens stationair??? Wanneer dan?? Mijne staat stationair gewoon bij te regelen hoor, dat zie je duidelijk....
Freude am Fahren.
-
- Drempelkiller
arnie wrote:RichardRR wrote:Stappenmoter kan niet, deze doet niets tijdens stationair, dan is ie los van je gashendel. Computer geeft te weinig benzine...maar waarom..?
Stappenmotor doet niks tijdens stationair??? Wanneer dan?? Mijne staat stationair gewoon bij te regelen hoor, dat zie je duidelijk....
Stappenmotor regelt juist het toerental bij stationair draaien, in alle andere gevallen regelt je rechtervoet het toerental.
En zoals Arnie als memoreerde is dit duidelijk te zien en wel vooral bij een koude motor.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX liefhebber
-
- AX super weirdo
Henk Bats wrote:arnie wrote:RichardRR wrote:Stappenmoter kan niet, deze doet niets tijdens stationair, dan is ie los van je gashendel. Computer geeft te weinig benzine...maar waarom..?
Stappenmotor regelt juist het toerental bij stationair draaien, in alle andere gevallen regelt je rechtervoet het toerental.
En zoals Arnie als memoreerde is dit duidelijk te zien en wel vooral bij een koude motor.
Groetjes, Henk
Juist, ik d8 dat ik er even naats zat.
Je stappenmotor is icm je temp. regelaar eigenlijk gewoon je automatische choke.
Freude am Fahren.
Even voor de duidelijkheid, na de opbouwende kritiek , ik noem de spappenmoter het gedeelte wat op je injectiehuis zit waarvan er een "pen" tegen je gashendel duwt. Deze zorgt ervoor bij gas los dat het toerental "opgevangen" wordt en rustig terugloopt naar 1000 rpm. Bij mij is ie dan losgekopelt.. En het is geen auto-choke, maar verhoogt stationair...
Wanneer je je koppeling intrapt merk je dat ook dat je toerental richting 1000 valt en dan heel even stijgt(stappenmoter) om vervolgens terug te vallen naar 1000. Bij mij doet ie weinig stationair, maar misschien regelt ie wel iets in het injectiehuis...
Wanneer je je koppeling intrapt merk je dat ook dat je toerental richting 1000 valt en dan heel even stijgt(stappenmoter) om vervolgens terug te vallen naar 1000. Bij mij doet ie weinig stationair, maar misschien regelt ie wel iets in het injectiehuis...
Ax is back